Vilket headset ska jag välja för CS:GO?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Vilket headset ska jag välja för CS:GO?

Har börjat spela lite på gamla dar och märkte när jag spelade att jag saknar ett headset. Har haft flera genom tiderna, bla Siberia, Astro Gaming A40, Sennheiser PC-något och söker nu ett headset att leva med för CS:GO, absolut inget annat. Så gaming-ljud och mikrofon är viktigt.

Har kommit fram till följande hörlurar som skulle kunna passa, med kampanjpriset tillgängligt

Kingston HyperX Cloud 640kr
QPAD QH-90 Pro Gaming 590kr
SteelSeeries Siberia V2 White 367kr

Jag är inte så priskänslig, så priset spelar mindre roll egentligen, men vilka rekommenderar ni av dessa? Eller borde jag titta på något annat? vill bara ha bra ljud i 2.0, bra mic, och inget extra och så ska de se hyfsat normala ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2013

HyperX Cloud är underbara, det eller QH-90. Siberia är endast budgetlurar så nej,nej,nej!

CPU [Intel Core i5 4690k] GPU [Asus DirectCUII GTX 780]
PSU [EVGA Supernova G1 650W]
MOBO [AsRock z97M Anniversary]
Chassi [Bitfenix Neos]
Admin/owner @ NKGAMING.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Hört mycket bra om HyperX.
Men du blir nöjd med alla tre alternativen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Spelar sälv med SteelSeeries Siberia V2. Har haft dem i fyra år utan problem.

Sitter skönt, bra ljud och bra mic. Slå till!

MSI z170 Pro Gaming . i5 6600k . Hyper Evo 212 . 8GB DDR4 2133ghz . GTX Evga 780 . 2x SSD 240gb . 1TB WD Black . Fractal Design Integra M 650W 80+ Bronze, Modulär . W10 .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2014

Kör på Qpad Qh-90 eller HyperX Cloud. De är likvärdiga men det kommer fler tillbehör med Cloud bla fler muffar och flygplansadapter och det motiverar de extra 50kr som det kostar. Det är upp till dig om du vill ha de tillbehören! Siberia V2 är budgetskit. Undvik det.

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
undar jordi
Registrerad
Okt 2014

Inte V2 iallafall, i mitt tycke osköna och dåligt ljud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Tack för tipsen! Valde bort Siberia och beställde ett cloud (pga tillbehören som bjasih nämnde).

Blir nog bra att spela lite med! Så slipper familjen höra allt skjutande på kvällarna också!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Bra val tror du blir nöjd. Har själv haft V2 några år och enligt mig satt de obekvämt och dåligt ljud. Köpte Cloud nu i julas och de sitter grymt på mitt elefanthuvud och helt ok ljud

I7 4770K @ 4.2ghz <- Noctua NH-U14S | Asus Maximus Hero VI | Kingston HyperX 2400Mhz 16GB| ASUS GTX 1070 Dual | Corsair RM 850W| FD R4 | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz