Vilket headset ska jag välja för CS:GO?

Permalänk
Medlem

Vilket headset ska jag välja för CS:GO?

Har börjat spela lite på gamla dar och märkte när jag spelade att jag saknar ett headset. Har haft flera genom tiderna, bla Siberia, Astro Gaming A40, Sennheiser PC-något och söker nu ett headset att leva med för CS:GO, absolut inget annat. Så gaming-ljud och mikrofon är viktigt.

Har kommit fram till följande hörlurar som skulle kunna passa, med kampanjpriset tillgängligt

Kingston HyperX Cloud 640kr
QPAD QH-90 Pro Gaming 590kr
SteelSeeries Siberia V2 White 367kr

Jag är inte så priskänslig, så priset spelar mindre roll egentligen, men vilka rekommenderar ni av dessa? Eller borde jag titta på något annat? vill bara ha bra ljud i 2.0, bra mic, och inget extra och så ska de se hyfsat normala ut.

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud är underbara, det eller QH-90. Siberia är endast budgetlurar så nej,nej,nej!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Hört mycket bra om HyperX.
Men du blir nöjd med alla tre alternativen

Permalänk
Medlem

Spelar sälv med SteelSeeries Siberia V2. Har haft dem i fyra år utan problem.

Sitter skönt, bra ljud och bra mic. Slå till!

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Kör på Qpad Qh-90 eller HyperX Cloud. De är likvärdiga men det kommer fler tillbehör med Cloud bla fler muffar och flygplansadapter och det motiverar de extra 50kr som det kostar. Det är upp till dig om du vill ha de tillbehören! Siberia V2 är budgetskit. Undvik det.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Inte V2 iallafall, i mitt tycke osköna och dåligt ljud.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Valde bort Siberia och beställde ett cloud (pga tillbehören som bjasih nämnde).

Blir nog bra att spela lite med! Så slipper familjen höra allt skjutande på kvällarna också!

Permalänk
Medlem

Bra val tror du blir nöjd. Har själv haft V2 några år och enligt mig satt de obekvämt och dåligt ljud. Köpte Cloud nu i julas och de sitter grymt på mitt elefanthuvud och helt ok ljud

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz