Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Asus Xonar DX Defekt?

Hej

Det är så att jag har haft ständiga problem med mitt ljudkort sedan inet installerade på min dator och nu verkar det ha totaltdött. Förr så kunde ljudkortet vi kallstart ge extremt högt ljud och hade man hörlurarna på så var det synd om en.

Efter en oväntad omstart så verkar den ha dött. Jag testade att ta ut kortet och koppla in det igen med diverse ljudkablar och extern strömkabel men inget ljud. Dock har den ibland fungerat igwen efter omstart men inte nu. Är det tvärtdött tror ni'?

Så jag har felanmält den nu men det enda som jag har att tillgå i emballage är en öppnad esdpåse plus kartong som passar för min interna hårddisk. Förseglar man den med tejp så bör den fungera när man skickar den?

Skiljer det sig mellan Asus Xonar DX och Asus xonar DS1 för annars skulle man kanske haft denna för att slippa problem i framtiden för dåliga strömkomponenter på kortet och går det byta när man reklamerar?

Om mod tycker denna tråd ska flytta denna tråd till konsumenträtt gör så, för jag är lite osäker i detta fall)