Överklocking för så bra prestanda så möjligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Överklocking för så bra prestanda så möjligt

Hej!
Datorn i min desc är den jag använder just nu, jag skulle gärna vilja överklocka den men vet inte hur långt jag vill gå
Ge gärna tips, vill gärna överklocka processorn och grafikkortet. Venne om jag behöver överklocka nåt annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Primär Dator: i5 4670k @ 4.2GHz (3.4 sommar klock) | Msi GTX 760 2 GB @ 1111 Mhz (sommar stock) | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB |Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB | Windows 8.1
Skärmar: 3x Benq GL2450(HM)
Kringutrustning: Razer Deathadder Respawn | Roccat Ryos MK Pro Brown MX | Blue Yeti |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Det bästa du kan göra är att prova dig fram själv, läs andra personers inställningar med samma moderkort och börja med lite lägre värden och arbeta dig uppåt.

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP RÖD | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Pioneer HDJ-500 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av gylldevik:

Ja jaja, jag är lat

Finns tyvärr inte många genvägar när de gäller överklockning läs på ordentligt om alla inställningar jobba dig sakta uppåt o stanna när antagligen tempen sätter stopp (4670k är varma rackare) alternativt spänningen

Lycka till ! återkom gärna med resultat och specifika frågor

CPU: i5 4670K @ 4.7 GHz|Kylning: Custom loop|GPU: Asus 290x @ 1190 MHz |RAM: A-data 4x4gb 1600 mhz|MB: Asus Z87-A| PSU: EVGA G2 850w| SSD 1: Samsung 840 evo 120 GB|SSD 2: Samsung 850 evo 250 GB|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av gylldevik:

Hej!
Datorn i min desc är den jag använder just nu, jag skulle gärna vilja överklocka den men vet inte hur långt jag vill gå
Ge gärna tips, vill gärna överklocka processorn och grafikkortet. Venne om jag behöver överklocka nåt annat?

detta kanske är något för dig https://www.youtube.com/watch?v=Z4yucCk_Zrc

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av joonazz:

Finns tyvärr inte många genvägar när de gäller överklockning läs på ordentligt om alla inställningar jobba dig sakta uppåt o stanna när antagligen tempen sätter stopp (4670k är varma rackare) alternativt spänningen

Jag testade datorn igår. Jag får cirka 30c utan oc i idle

Primär Dator: i5 4670k @ 4.2GHz (3.4 sommar klock) | Msi GTX 760 2 GB @ 1111 Mhz (sommar stock) | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB |Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB | Windows 8.1
Kringutrustning: Razer Deathadder Respawn | Roccat Ryos MK Pro Brown MX | Blue Yeti |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av joonazz:

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av gylldevik:

Idle är inte intressant, en överklockad processor och en stock ger mer eller mindre samma temperaturer i idle. Belasta processor, läs guiderna.

Beroende vad du är bekväm med så är CPU:n säker att köra i 105 °C, även om det inte är rekommenderar, bäst att lämna utrymme för damm i kylaren, varma sommardagar etc. Runt 80-85 °C är lugnt att satsa på.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Sweclockers Teamspeak |
Forumregler