Överklocking för så bra prestanda så möjligt

Permalänk

Överklocking för så bra prestanda så möjligt

Hej!
Datorn i min desc är den jag använder just nu, jag skulle gärna vilja överklocka den men vet inte hur långt jag vill gå
Ge gärna tips, vill gärna överklocka processorn och grafikkortet. Venne om jag behöver överklocka nåt annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan göra är att prova dig fram själv, läs andra personers inställningar med samma moderkort och börja med lite lägre värden och arbeta dig uppåt.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Ja jaja, jag är lat

Skickades från m.sweclockers.com

Finns tyvärr inte många genvägar när de gäller överklockning läs på ordentligt om alla inställningar jobba dig sakta uppåt o stanna när antagligen tempen sätter stopp (4670k är varma rackare) alternativt spänningen

Lycka till ! återkom gärna med resultat och specifika frågor

Visa signatur

CPU: i7 4770K delid @ 4,4GHz|Kylning: Custom loop|GPU: xfire 290x @ stock |RAM: A-data 4x4gb 1600 mhz|MB: Asus Z87-A| PSU: EVGA G2 850w| SSD 1: Samsung 840 evo 120 GB|SSD 2: Samsung 850 evo 250 GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Hej!
Datorn i min desc är den jag använder just nu, jag skulle gärna vilja överklocka den men vet inte hur långt jag vill gå
Ge gärna tips, vill gärna överklocka processorn och grafikkortet. Venne om jag behöver överklocka nåt annat?

Skickades från m.sweclockers.com

detta kanske är något för dig https://www.youtube.com/watch?v=Z4yucCk_Zrc

Permalänk
Skrivet av joonazz:

Finns tyvärr inte många genvägar när de gäller överklockning läs på ordentligt om alla inställningar jobba dig sakta uppåt o stanna när antagligen tempen sätter stopp (4670k är varma rackare) alternativt spänningen

Lycka till ! återkom gärna med resultat och specifika frågor

Jag testade datorn igår. Jag får cirka 30c utan oc i idle

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av joonazz:

Finns tyvärr inte många genvägar när de gäller överklockning läs på ordentligt om alla inställningar jobba dig sakta uppåt o stanna när antagligen tempen sätter stopp (4670k är varma rackare) alternativt spänningen

Lycka till ! återkom gärna med resultat och specifika frågor

Jag testade datorn igår. Jag får cirka 30c utan oc i idle

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av gylldevik:

Jag testade datorn igår. Jag får cirka 30c utan oc i idle

Skickades från m.sweclockers.com

Idle är inte intressant, en överklockad processor och en stock ger mer eller mindre samma temperaturer i idle. Belasta processor, läs guiderna.

Beroende vad du är bekväm med så är CPU:n säker att köra i 105 °C, även om det inte är rekommenderar, bäst att lämna utrymme för damm i kylaren, varma sommardagar etc. Runt 80-85 °C är lugnt att satsa på.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin