Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Aug 2013

Stående Microphone

Hej!

Söker just nu efter en mic som jag ska kunna ha stående cirka 1M ifrån mig men ändå kunna klara av att höra mig när jag pratar när jag spelar blablabla, har kollat på Blue Snowberry men inte säker på ifall den kommer att klara av att fånga upp min röst när jag pratar.

Kan tänka mig lägga ut cirka 400-700kr för en stående mic.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Linus Tech tips har testat lite micar. Bland annat yeti (vet inte hur mycket den kostar dock). du kan kolla på det

Edit: de var dyrare
Jag vet att snowball är populär iallafall

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2013

Blue Snowball är en prisvärd mikrofon i prisklassen och för ditt ändamål.

edit
Skulle även kollat lite på Blue Yeti som kostar lägsta pris 1290kr, ifall du kan lägga ut en halv tusenlapp till för en bättre mikrofon. Den klarar nog också av det att du vill ha mikrofonen 1M ifrån när du talar mycket bättre än vad Snowball gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Aug 2013

Just när jag kollade på en video där dom testade Blue Snowball så var problemet att när han stog ungefär 1m ifrån micen så hördes det knappt. Vet inte ifall det är han som har fel mic inställningar eller att micen inte fångar upp ljud så värst bra på cirka 1m avstånd.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=-3rbPaJgTWA