Permalänk
Medlem

Philips Fidelio M1/M2

Är det någon på swec som har dem?
Sitter idag på ett par Fidelio x2 som jag gillar,men skulle behöva en lättare lur. Det absolut viktigaste är att lurarna är lätta och bekväma. Ljudet är sekundärt.

1) Klampar de hårt?
2) Hur är komforten? Med tanke på att dem är on-ear, blir de obekväma under längre sessioner?

Permalänk
Medlem

Jag var i PRECIS samma situation. Tills jag skaffade M1. De är väldigt bekväma, använder runt 8h om dagen. Testade runt drösvis med lurar innan.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Jag var i PRECIS samma situation. Tills jag skaffade M1. De är väldigt bekväma, använder runt 8h om dagen. Testade runt drösvis med lurar innan.

Låter som de kan vara värda att beställa. Hur är clampen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Låter som de kan vara värda att beställa. Hur är clampen?

Inte farligt alls. Materialet på kuddarna är väldigt mjukt, så kuddarna formar sig efter örat en aning, så det är inte hela världen om de sitter åt lite, men å andra sidan så töjs det ut så småningom en aning.

Jag var helt emot on ear tills jag såg hörlurar som täckte "hela cirkeln" så att säga (KEF M500 gör också det), när jag först testade den typen av hörlur så var jag väldigt fast i sånt. Klarar inte andra sorters on ear som alltid gör så att det skaver på ytterkanten av öronen. Trycket mot öronen blir liksom väldigt ojämnt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A