Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Hjälp! inget ljud.

Hejsan!

jag vet inte riktigt om det här är rätta stället att be om hjälp men jag försöker ändå.

jag har ett jätteproblem med ljud sedan jag ominstallerade mitt Windows 7 Ultimate.

jag har hdmi kabel kopplat till min led tv men det kommer inte något ljud över huvud taget.

jag har försökt att koppla en ljudkabel ifrån datorn till min tv och kopplat in hörlurar med samma resultat.

Jag har också försökt att ladda ner drivers till ifrån realtek utan någon som helst lycka.

Hjälp är guld värt!

här nere får ni en bild på hur det ser ut.

MVH Rasmus

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Jag hade ett liknande problem, avinstallera drivrutinerna, starta om och låt Windows installera sina egna. De funkade för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

Högerklicka och bocka för "show disabled devices" och borde dyka upp en ljudutgång som heter hdmi nånting som är disabled. Sätt igång den och välj den som standard ljudutgång.

Men beror givetvis vad vi snackar för hårdvara... som än sålänge är ospecifierad i tråden.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010

Det ska väl vara HDMI ljud symbolen som ska visas, om ej som ovan sa visa disablade enheter i ljudenheter.

[i5 4670k]-[MSI Z87 GD65-GAMING]-[Corsair 16GB 1600MHz XMP ]-[EVGA Supernova G2 750W]-[ZOTAC GTX 980Ti AMP Extreme 6GB]-[Windows 10]-[Acer 27" XB270HU]-[]-[QPAD 8K]-[QPAD MK-90][Asus Essence STX II]-[Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm]-[Röde PodCaster USB + PSM-1 + PSA-1]-[Wii U]-[PS4 Pro]

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Om du ska använda hdmi för ljudet är det grafikkortat som ska sköta om det så då håller du på med fel driver, har du installerat grafikkortet ordentligt ? Har du provat att installera om grafikdrivern ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.