Är bredband2 så dåligt som många säger? Någon som har något positivt att säga om dem?

Permalänk

Välj INTE Bredband2. Dom har inte lyckats att få en enda faktura rätt. Dom skickar ändå påminnelser trots att alla deras fakturor är fel. Dom är extremt svåra att nå och om du når fram till supporten så är det som att prata med en vägg. Epost och via hemsidan svarar dom inte på.
Har stor erfarenhet att beställa tjänster och ta juridisk konflikt men måste tyvärr säga att jag aldrig upplevt något liknande. Det slutade med att dom skickade kronofogden, jag bestred och som väntat ville dom inte gå vidare till Tingsrätt.
Håller på och informerar Utsikt i Linköping om Bredband2 och driver att dom ska ta bort dom som leverantör.
Företag som är så dåliga ska bort från markaden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leyer32:

Det är äntligen dax att välja fiber leverantör, då vi fick in fiber i huset idag.
Jag är ansluten till Vellinge Stadsnät, här är priser, hastigheter och leverantörer http://vellingeportalen.se/tjanster/ vi kan välja. + Detta http://www.bredband2.com/hollviken
Bredband2 utklassar alla andra på pris och hastighet med särklass, jag har dock läst många som tycker att bredband 2 är dåligt. Fast alla operatörer har ju folk som är missnöjda. Jag känner någon som har fått igång sitt fiber (i samma nät) med bredband2 redan och det fungerar bra vad jag vet, men man vet ju aldrig.

Har ni några åsikter om detta företag? Det är mest hastigheten jag är intresserad av 500 mbit/s upp, vilket ingen annan har i nätet... Priset spelar inte lika stor roll, har ringt runt och några företag om de kunde ge 500 mb/s upp och det kunde de inte.

Mvh
Leyer

Bor i Umeå och hade tidigare Bredband 2 tills jag bytte till Riksnet (billigare) och jag har inget att klaga på. Stabilt under de tre månader jag hade dem. Inte den bästa upp/ner men inte heller den sämsta. Godkänt med andra ord. Hade dock inte nöjet att prata med deras kundtjänst.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tåden är 1 år gammal allihopa. Men kan va bra att andra får info, så jag lägger till min upplevelse också.
Har haft det nu i ett år.

Internet kvalitet 9/10 (inte haft någon downtime men andra operatörer i samma område på samma nät har haft flera. Har ofta bäst ping till servrarjämfört med mina kompisar när vi kör cs, vi har samma fibernät men olika operatörer.)

Kundservice 2/10 (tog många samtal att få igång nätverket...)

Pris 9/10 299kr per månad för 500/500 Mbit/s Har alltid fått ut över 500 Mbit, brukar vara runt 600.

Overall skulle jag säga 8/10

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Haft dem i ett par år. Endast behövt kontakta dem en gång (vår fiberkonverter gick sönder, gått 24/7 i 12 år så det var på tiden) och då fick vi vänta 90 minuter i kö. Så jag rekommenderar så länge du inte tänker regelbundet ta kontakt med dem.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Någon mer som inte har internet med Bredband2 i Malmö sedan dryga timmen? Fiber via "Qmarket" minns inte vad stadsnätet heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaktRakt:

Någon mer som inte har internet med Bredband2 i Malmö sedan dryga timmen? Fiber via "Qmarket" minns inte vad stadsnätet heter.

Har BB2 via MKB-net och här fungerar det, så troligen ligger felet i stadsnätet du har.

Permalänk
Medlem

Har haft BB2 i över 5 år och är hur nöjd som helst.Alltid låg ping och i mitt stadsnät har jag full speed oavsett tid på dygnet

Dom få gångerna jag pratat med kundtjänst har det fungerar bra och tagit max 1 dag innan allt är ok igen.

Kör nu 1000/1000

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Är hur nöjd som helst med BB2. Har haft dem nu i 2 veckor (100/10) utan nertid eller problem. Tidigare hade jag T3 men de levererade sämre avseende pingtid och upphastighet.

Permalänk
Medlem

Skaffade nästan precis också BB2, köpte 250/250 och får alltid ut högre än det via tester, rekommenderas starkt.

http://www.speedtest.net/result/5239634009.png

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Det är äntligen dax att välja fiber leverantör, då vi fick in fiber i huset idag.
Jag är ansluten till Vellinge Stadsnät, här är priser, hastigheter och leverantörer http://vellingeportalen.se/tjanster/ vi kan välja. + Detta http://www.bredband2.com/hollviken
Bredband2 utklassar alla andra på pris och hastighet med särklass, jag har dock läst många som tycker att bredband 2 är dåligt. Fast alla operatörer har ju folk som är missnöjda. Jag känner någon som har fått igång sitt fiber (i samma nät) med bredband2 redan och det fungerar bra vad jag vet, men man vet ju aldrig.

Har ni några åsikter om detta företag? Det är mest hastigheten jag är intresserad av 500 mbit/s upp, vilket ingen annan har i nätet... Priset spelar inte lika stor roll, har ringt runt och några företag om de kunde ge 500 mb/s upp och det kunde de inte.

Mvh
Leyer

Tog dom 3 månader av kontakt med deras kassa kundtjänst att berätta att de inte kunde leverera bredband till mig. Vilket de gjorde per SMS.

Permalänk
Medlem

Ja, det är så dåligt. Det är inte ett seriöst företag.

Vi beställde bredband till ett bestämt datum. Tjänsten levererades inte. Vi felanmälde, men då felet inte var åtgärdat 4 dagar senare bestämde vi oss istället att gå tillbaka till vår tidigare leverantör. För de 4 dagarna utan internet vill bredband2 att vi betalar 332 kr.

Permalänk
Medlem

Sitter på bb2 100/100. Inga problem men har aldrig behövt kontakta kundtjänst. Har ingen uppsägningstid eller avtalstid i mitt nät(eller ja, 1månad), så sköter de sig inte byter jag direkt. Det intressanta i ditt fall är ju om du måste binda dig eller har lång uppsägningstid. Annars är det ju bara att byta om det strular.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Jag hade BB2 i början av 2000-talet, och det var helt ok, men vafan, du har ju Bahnhof att välja på, där borde funderingarna sluta

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyhlon:

Ja, det är så dåligt. Det är inte ett seriöst företag.

Vi beställde bredband till ett bestämt datum. Tjänsten levererades inte. Vi felanmälde, men då felet inte var åtgärdat 4 dagar senare bestämde vi oss istället att gå tillbaka till vår tidigare leverantör. För de 4 dagarna utan internet vill bredband2 att vi betalar 332 kr.

Necromancer, what is dead should stay dead!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

@Leyer: Aldrig haft problem sedan stadsnätet infördes. Den gången internet legat nere har jag blivit kompenserad. Det är nog mer handhavandefel hos majoriteten

Visa signatur

CPU: Broadwell-E I7-6800k @ 4.3ghz CPU-kylare: Corsair h115i // GPU: GTX 970 SLI(gigabyte g1) OC 1450mhz // Moderkort: Asus Rog Strix x99 Gaming // RAM: 32GB hyper x ddr4 2666Mhz //Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum// SSD: Windows- Samsung 950 pro 512GB + Samsung 120 GB + Corsair 120 //Chassi: Thermaltake level 10 GT(vitt) // OS: Win 10 // Skärmar: Asus rog swift(27"144hz 1ms gsync) + BenQ XL2420T // Konsol: PS4

Permalänk
Medlem

@kraank: tack, behövs ej fler åsikter nu. Har använd bredband 2 i två år nu utan problem eller downtime

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

@Commander: E väl snarare så att de inte prioriterar privatkunder. De vet att de får kunder pga att det är billigt. Är du en jobbig sådan som tror att dom ska felsöka just ditt problem extra mkt utan att betala för det så är det snarare du som inte förstår hur nätverk fungerar ^^. Alla företag kör väl samma standard bs. "Har du startat om utrustning etc..." Upplever du fel i ditt nätverk är det antagligen pga en driftstörning som inget annat bredbandsbolag skulle kunna hjälpa dig med ändå. Dvs avgrävd fiber, strömavbrott mm. Kan ju hända att en SA gått ner eller en SD till o med. Få de kan göra då. Det du får med andra lite "dyrare" företag är väl att deras kundtjänst är mer uppdaterade på nuvarande läget. "ja (vi) har en störning i området" blablabla. Aldrig ngnsin varit med om att någon på samma postnummer haft internet medan jag inte haft det eller hört någon som varit i samma situation. Om det inte beror på den enskildas router.

Varför betala extra för att sitta o prata med kundtjänst?? Varför betala för att använda deras billiga skitmodem när man kan köpa det som passar en själv bättre osv. Är ju bara dumt i mina ögon.. Dör nätet så ta en paus tills det är fixat. Knappast något du påskyndar genom att ringa till kundtjänst. Sitter du på comhem bredband eller detta så ska du nog se att förbindelserna längre närmare corenätet mer eller mindre går mellan samma enheter

Permalänk
Medlem

@Kalle0100: Bevis på detta tack

Permalänk
Inaktiv

Jag har 100/100 fiber med bredband2, får ut hastigheten jag ska ha, går aldrig ner och behöll samma IP ett år. Routern pajjade så med den nya MAC-adressen fick vi ny IP, som vi haft sedan bytet för några månader sedan. Innan bredband2 hade vi bahnhof, men det var massa problem med så därför bytte vi.

Permalänk
Medlem

Jag vill pressa ner priset på min bredbandskostnad, men såklart tumma så lite som möjligt på kvalitén. Jag har Telia Fiber och betalar 399 i mån för 100/100 idag. Ser att Bredband2 har samma hastighet för en hundring mindre i månaden, vilket lockar. Men, omdömena från 2014-16 är ju under all kritik överallt..? Är det så illa idag med? Några fler som har lust att uppdatera om läget 2018?

Jag kan välja fritt mellan en himla massa leverantörer verkar det som, men ärligt talat är jag inte särskilt road av, eller har tid för den delen, att sitta och jämföra och testa hur mycket som helst. Jag vill bara att det ska funka. Och vara billigare då

Permalänk
Medlem

@N0bi: Om det är Telia Öppen Fiber du har så är det ingen större skillnad på de olika leverantörerna i nätet eftersom de alla använder telias infrastruktur. Lite skillnad kan det dock vara men inte mycket. Jag har provat 5 olika i det "nätet" som jag har och de levererar alla det de ska. Bredband2 var ett av de som låg lite bättre till än t.ex Bahnhof som jag har nu. Mycket möjligt att jag hamnar där till slut men har fortfarande ett antal kvar att välja på där jag får runt halva priset i 6 månader. Så ska utnyttja det så långt det går. Dumt att betala mer än man behöver

Permalänk
Hedersmedlem

På jobbet så har några av våra kunder anslutningar från Bredband2. Även på företagssidan så är deras kundtjänst och leveransavdelning inte de bästa. Om det säger något om privatsidan vet jag inte.

Om det bästa man kan säga om ett företag är "Det funkar skitbra när det funkar, men får man problem så är det ett helvete att få hjälp"... ja... de allra flesta internetleverantörer klarar av att leverera en tillfredsställande tjänst. Det är just kundtjänsten som är det som skiljer de olika aktörerna åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

@N0bi: Om det är Telia Öppen Fiber du har så är det ingen större skillnad på de olika leverantörerna i nätet eftersom de alla använder telias infrastruktur. Lite skillnad kan det dock vara men inte mycket. Jag har provat 5 olika i det "nätet" som jag har och de levererar alla det de ska. Bredband2 var ett av de som låg lite bättre till än t.ex Bahnhof som jag har nu. Mycket möjligt att jag hamnar där till slut men har fortfarande ett antal kvar att välja på där jag får runt halva priset i 6 månader. Så ska utnyttja det så långt det går. Dumt att betala mer än man behöver

Du tänker så du. Smart att utnyttja kampanjerna till max. Nu blev det plötsligt mer lockande att testa flera Ja, det stämmer ju att alla använder Telias infrastruktur.. Ska nog börja med att testa Bredband2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

På jobbet så har några av våra kunder anslutningar från Bredband2. Även på företagssidan så är deras kundtjänst och leveransavdelning inte de bästa. Om det säger något om privatsidan vet jag inte.

Om det bästa man kan säga om ett företag är "Det funkar skitbra när det funkar, men får man problem så är det ett helvete att få hjälp"... ja... de allra flesta internetleverantörer klarar av att leverera en tillfredsställande tjänst. Det är just kundtjänsten som är det som skiljer de olika aktörerna åt.

Sant. Jag ska slå Bredband2 en pling imorgon och stämma av läget lite. Tack för dina synpunkter!

Permalänk
Medlem

@N0bi: Du behöver inte vara orolig, BB2 funkar hur bra som helst och var inte dåliga 2014 - 2016 heller.
Jag har haft dom i över 10 år och under den tiden har jag haft nedtid vid 1 tillfälle där det var relaterat till deras utrustning, övriga 2 - 3 ggr har det varit MKB's nät som varit orsaken.
Ja deras kundtjänst har varit lite tradig att få tag på i början och kunde upplevas som lite okunnig, men inte nu.
Sen spelar det mindre roll för uppkopplingen funkar så pass bra att man inte behöver kontakta dom

Enda negativa vad jag tycker är att om dom justerar ner priset så måste man själv kontakta dom för att få den justeringen, det borde ske med automatik anser jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@N0bi: Du behöver inte vara orolig, BB2 funkar hur bra som helst och var inte dåliga 2014 - 2016 heller.
Jag har haft dom i över 10 år och under den tiden har jag haft nedtid vid 1 tillfälle där det var relaterat till deras utrustning, övriga 2 - 3 ggr har det varit MKB's nät som varit orsaken.
Ja deras kundtjänst har varit lite tradig att få tag på i början och kunde upplevas som lite okunnig, men inte nu.
Sen spelar det mindre roll för uppkopplingen funkar så pass bra att man inte behöver kontakta dom

Enda negativa vad jag tycker är att om dom justerar ner priset så måste man själv kontakta dom för att få den justeringen, det borde ske med automatik anser jag.

Tack för ditt svar!

Jag pratade med dem idag och det verkade helt OK! Nu blev det inte så att jag byter till dem trots allt. Inte än i varje fall. Därför jag var tvungen att säga upp mitt abonnemang hos Telia först, och när jag kontaktade Telia så lade de fram ett betalningsförslag som matchade Bredband2. Så, för min del blev det ju bra

Permalänk
Medlem

@N0bi: Hur många månader band de upp dig på? 12? 24?

Permalänk
Medlem

Du blir säkert väldigt nöjd N0bi med fortsatt Telia.
Men även jag vill inflika på att Bredband 2 är bra. Har varit kund hos dem nu i några år och kan inte säga annat än positivt om dem.
Har nyttjat deras 6 månader halva priset kampanj 3 gånger nu (haha) och jag tycker kundtjänsten är väldigt bemötesgående och serviceinriktad. Har en 250/100 och det är också vad jag uppmäter (tidigare fick jag upp till 500 trots att jag bara hade 250).

Så jag tycker dem är bra.
Däremot skall man aldrig vara dumsnål i dag. Man tjänar sällan någonting "duktig och trogen kund". Det är snarare tvärt om. Genom att jämföra och ifrågasätta kan man många gånger få ner priset lite - precis som du gjorde nu.

Permalänk
Medlem

@ToddTheOdd:
Haha! 12. Aldrig i livet 24. Jag fick det för 279/mån och en gratis månad. Jag gillar inte att binda upp mig i vanliga fall, men detta känns OK, jag vill bara ha det rullande till ett OK pris ett tag så jag kan fokusera på annat. Go ahead and tell me how stupid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Du blir säkert väldigt nöjd N0bi med fortsatt Telia.
Men även jag vill inflika på att Bredband 2 är bra. Har varit kund hos dem nu i några år och kan inte säga annat än positivt om dem.
Har nyttjat deras 6 månader halva priset kampanj 3 gånger nu (haha) och jag tycker kundtjänsten är väldigt bemötesgående och serviceinriktad. Har en 250/100 och det är också vad jag uppmäter (tidigare fick jag upp till 500 trots att jag bara hade 250).

Så jag tycker dem är bra.
Däremot skall man aldrig vara dumsnål i dag. Man tjänar sällan någonting "duktig och trogen kund". Det är snarare tvärt om. Genom att jämföra och ifrågasätta kan man många gånger få ner priset lite - precis som du gjorde nu.

Sant, idag får man utnyttja all konkurrenskraft som går. Säger en försäljare bindningstid och abonnemang tillhör det faktiskt vanligheten att jag avlägsnar mig snabbare än vinden. Hade jag däremot haft problem med Telia så hade jag aldrig stannat kvar. Men det funkar bra och då kan det rulla på ett tag till. Men nästa gång testar jag nog Bredadband2. Om de är billigare förstås