Tre populära headset under tusenlappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av elinablom:

Hej, Jag valde att följa samma upplägg som tidigare headsetrecensioner haft för att det ska bli enklare att jämföra alla headset sinsemellan framöver. Så upplägget blir nog kvar. Men jag ska definitivt ta åt mig av tipsen gällande ljudfilerna!

Jag tog och läste igenom alla kommentarer här i tråden under morgonkaffet. Här kommer lite svar och annat:

Vi kommer såklart att testa fler headset framöver, flera av de ni alla nämner är inplanerade, ett par av dem har vi dock redan testat så det vore såklart najs med en sammanställning i slutet av testet så som någon skrev. Bra idé! Ett par av de ni önskar få testade fick vi inte tag i till kommande test, folk har påskledigt mm. Men håll i hatten, det kommer.

Att ta med ljudfilerna från mikrofontestet ger ju bara mer kvalitet åt testet, och gör det enklare för er att bilda er en egen uppfattning. Också en mycket bra idé!

Ska prata med Andreas om alla era idéer och tips. Tack så mycket

Några av er undrade lite om mig. Jag har varit prylrecensent i väldigt många år, och är i grunden utbildad journalist med viss forskarbakgrund från början. Jag är också en inbiten ljud-, spel- och datornörd. Hela släkten är faktiskt ljudnördar. Vi har en musikstudio i Göteborg och flera av oss är musiker. Personligen har jag spelat slagverk i 12 år, men lade ner när jag flyttade till lägenhet i storstaden. Jag heter Vargsvan (mm jag vet, jättepsykadeliskt, ett gammalt klannamn från COD som hängt med) ifall ni vill lägga till mig på Xbox och PS4. I Steam etc heter jag Ellenblomw.

Inför att jag fick börja skriva artiklar här hos Sweclockers var jag på besök och träffade alla på redaktionen, det gjordes en utvärdering utifrån vad jag sysslat med tidigare. Jag har exempelvis startat upp och varit redaktör för en tidning som hette Digitala Hemmet, i ett par år. Jag har även arbetat som recensent åt några konkurrenter - i många år - men sedan ett år tillbaka gör jag inte det längre utan skriver om annan typ av teknik, och då främst guider, superkul! Helt enkelt för att jag fick en bra tjänst. Men det dröjde såklart inte många veckor innan jag saknade konsumentprylar, det är ju en spännande genre. Så nu chansade jag äntligen och hörde av mig till Andreas för att se om det fanns något intresse för en erfaren frilansare. Efter en utvärdering har de nu gett mig möjlighet att skriva lite för dem :). Så vi lär se mer av varandra.

Ni får gärna googla mig, finns massor av tidigare recensioner, guider, reportage, en del webb-tv, vanlig tv med mera. Både från mina tidigare år och mer aktuella sådana.

Dold text

Riktigt fint med lite bakgrunds info, har du varit medlem här sen 09?

Men glad påsk på dig med

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har föregångaren till Corsair H2100 och stör mej på bakgrunds bruset, bra att ni hittade detta på de nya lurarna också så att jag inte gör misstaget att köpa dessa! Riktigt bra artikel för övrigt!

Permalänk
Ljudexpert

Jajjemen :), jag brukar följa projekttrådarna för att få inspiration till kreativa byggen av olika slag. En gång i tiden skrev jag även ett reportage om en man här som hade pimpat sin bil med en inbyggd dator med motoriserad pekskärm, som automatiskt kopplade upp sig mot NAS:en hemma och tankade in ny musik när han körde in i garaget. Nabil tror jag han hette. Men det var många år sedan

Skrivet av Broken-arrow:
Dold text

Riktigt fint med lite bakgrunds info, har du varit medlem här sen 09?

Men glad påsk på dig med

Permalänk
Inaktiv

Utmärkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Som någon vem vart igenom 3 par av Corsair Vengeance 1500's (varav en 1500v2) och allt strul som följt med dem så skulle jag absolut INTE rekommendera Corsair's hörlurar till någon.

Drivrutinerna suger hästdase och diverse hårdvarufel som brus och strulande mic är bara början. Googla bara "produktnament+problem" så borde du hitta gott om anledningar till varför du borde hålla dig borta från allt Corsair som kräver mjukvara.

Samma här, har också avverkar tre par. Lyckligtvis har dustin godkänt två RMA utan att ens vilja få tillbaka lurarna för att undersöka saken. Bara det säger ju iof en hel del... Tredje gången orkade jag inte mer och slängde lurarna och köpte annat märke. Efter detta och en annan historia har jag helt gett upp corsairs kringutrustning.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Astro A40?? Är det bra lurar?? Passar dom bra till musik?? Om man jämför emot Corsair 1500??

Ja har nyligen bytt till Astro A40 ifrån Corsair 1500 och vet inte om jag tycker att dom är så jävla bra som alla säger??

Ja menar, nästan 2500 spänn jämfört med Corsair som kostade 499 spänn??

Alla svar uppskattas verkligen, för jag blir lite tokig

Mina A40 kostade ca 800kr på rea
A40 är bra mycket bättre än Corsair 1500. Men inte 2500kr bättre.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Samma här, har också avverkar tre par. Lyckligtvis har dustin godkänt två RMA utan att ens vilja få tillbaka lurarna för att undersöka saken. Bara det säger ju iof en hel del... Tredje gången orkade jag inte mer och slängde lurarna och köpte annat märke. Efter detta och en annan historia har jag helt gett upp corsairs kringutrustning.

Hah, nästan samma här. Inhandlade första paret från Dustin, fick samma RMA service på första lurarna men sen när väl nya paret pajat (samma problem, glapp precis under volymdonglen) så hade det gått såpass länge att jag inhandlade tredje paret (1500v2) från NetonNet under mellandagsreorna.

Lurarna lät helt annorlunda från v1 och basen va alltför grötig så jag fick nog av att slösa deg på gaminghörlurar och inhandlade mig ett par ordentliga Beyerdynamic DT770 Pros och ett ljudkort. Kostade ju iofs fyrdubbelt men man får verkligen vad man betalar för.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec