Permalänk
Medlem

Kommer lämna tillbaka dom.
Dock är frågan vad jag nu ska testa för några. Gillade verkligen ljudet i dessa.

Visa signatur

Poff

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppezon:

Kommer lämna tillbaka dom.
Dock är frågan vad jag nu ska testa för några. Gillade verkligen ljudet i dessa.

Ja det är ju 2.0 om du vill hitta åt samma ljud som du redan har hemma nu, De går väl på en tusenlapp extra, men det kanske kommer någon kampanj snart med rabatt på dom. Annars är det bara att fortsätta lyssna runt på andra modeller och försöka hitta några som sitter bekvämt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Väldigt intressant. Har inte hittat den infon någonstans när jag valde mellan Momentum 1 och 2. Men då valde jag när Momentum 2 precis var lanserade, om det är så mycket som ändrats så kan jag definitivt förstå prisskillnaden. Jag kunde bara hitta att skillnaden var större kåpor sist.

Jag hörde tidiga antydningar till att ljudbilden var lite justerad. Så det jag nämner är efter vad jag själv har hittat när jag provlyssnat på de båda hemma. Något som jag tycker verkar vara något som de flesta verkar tycka också. Har läst en del trådar på headfi som lutar åt samma håll.

Jag skulle nog inte säga mycket då skillnaden är som mest markant när man just byter mellan lurarna men efter ett tag är båda två riktigt trevliga att lyssna på i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Funderar nu på momentum 2. Iaf o testa. Men läste något om att dessa har en mic? stämmer det? isf kommer det blir problem om jag försöker koppla in dom i mitt ljudkort som vissa nämnt tidigare här i tråden eller borde det funka felfritt?

Visa signatur

Poff

Permalänk
Medlem

Finns ju headset från Sennhesier i den prisklassen med. O då jag är sugen på att ha en mikrofon till (som inte sitter på sladden) så kanske det är något att ha?

Tänker på kanske någon av dessa:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198399-s...
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198398-s...

Visa signatur

Poff

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppezon:

Funderar nu på momentum 2. Iaf o testa. Men läste något om att dessa har en mic? stämmer det? isf kommer det blir problem om jag försöker koppla in dom i mitt ljudkort som vissa nämnt tidigare här i tråden eller borde det funka felfritt?

Inga problem med att koppla dem till datorn och köra. Extremt ovanigt att hörlurar med Mic skall ge problem. Oftast är detta den nya normen. Till Momentum och liknande kan man köpa en ren sladd utan mic då man kan koppla loss sladden. Till gamla momentum fanns det en sladd med mic och en utan - inte så med 2.0 där är det mic som följer med. Har inte haft problem med mina i vare sig datorn, DAC/AMP Pioneer eller DAC/AMP stack med iFi, Sony Z2 eller i min iBasso DX90...