Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Feb 2012

bra party högtalare

finns det några bra högtalare att ha på hemmafester? runt 1000 kr
behöver inte vara den bästa ljudkvaliten bara det spelar högt och ganska bra tryck i basen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av MeexXxiN:

finns det några bra högtalare att ha på hemmafester?

Ja!

Citat:

runt 1000 kr

Nej.

Inte från butik, i alla fall. Begagnatmarknaden? Kanske.
De ska användas i ett normalstort vardagsrum, inte utomhus? Finns förstärkare eller finns bara någon ljudkälla (mobiltelefon, dator)?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av MeexXxiN:

behöver inte vara den bästa ljudkvaliten bara det spelar högt och ganska bra tryck i basen

Är det för ett enstaka tillfälle kanske hyra högtalare hade varit någonting? Brukar finnas både företag och ibland även skolor/elever som hyr ut sådant för en hygglig peng.

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av MeexXxiN:

Begagnad förstärkare och två rejäla (också beg) högtalare kommer du nog längst på.

[Node 304] [mITX Z77] [3570K@4.0ghz] [H90] [RX 480] [16GB DDR3] [Win 10 Pro]

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du får inget bra för den budgeten, men du kanske kan hyra nått.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Feb 2012

min kompis har z cinema högtalare och det är ungefär något liknande jag söker... ska kolla runt på lite begagnade högtalare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
timrå
Registrerad
Maj 2013

Skulle säga begagnat. Det finns sjukt mycket fina 80-tals förstärkare som man kan få tag i billigt, som folk inte har en aning om vad det är.

Sitter själv på en Pioneer A-656 som jag dock fick av farsan, riktig pärla.

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gôteborg
Registrerad
Okt 2013

Leta efter ett par beggade Cerwin Vega, de kan du nog i alla fall hitta för under 1500 kronor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping/Linköping
Registrerad
Feb 2012

Köp något begagnat på blocket är mitt tips. Köpte ett PA-system från ett dansband för några hundra och hittade en billig förstärkare från 80-talet för någon hundring. De är stora som as, men billiga och de trycker på så tavlorna skakar.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

TS skriver tydligt vilken budget som gäller, att börja tramsa om system som överskrider den med 2500% hör inte hemma.

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Nov 2009

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/hogtalare...
499:- över budget dock, räcker fint för mindre hemma fester. Har dessa på uteplatsen under sommaren. Bluetooth gör det extra smidigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Orrfält:

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/hogtalare...
499:- över budget dock, räcker fint för mindre hemma fester. Har dessa på uteplatsen under sommaren. Bluetooth gör det extra smidigt

5" element o 40 w lär kanske inte klassas som fet party högtalare med tryck i.

Till ts leta begagnat , cervin ger skapligt tryck för ok peng förutsatt att du matar den med hyffsad strömstark förstärkare.

MB Asus Z170-A CPU 6700k GPU Gtx 1080 Strix HD Samsung 960 EVO 500gb
MEM Corsair 16GB DDR4 3200MHz PSU EVGA Supernova G2 850W
MONITOR ROG SWIFT PG348Q 3440x1440 CPU COOLER Noctua NH-D15S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Roslagen
Registrerad
Dec 2005

Med satt budget ska du leta efter dubbel 10" Genexxa, proson, Jws, brukar finnas för 2-500kr
Resten lägger du på den tyngsta stärkaren du har råd med.

(Absolut inga välspelare men spelar högst av de billiga burkar jag lyssnat på!)

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003

Jag undrar vad har du för nuvarande utrustning( vad skall spelas upp) samt bor du i Finland så kanske det är meningslöst att länka blocket annonser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av Tha_Car:

Med satt budget ska du leta efter dubbel 10" Genexxa, proson, Jws, brukar finnas för 2-500kr
Resten lägger du på den tyngsta stärkaren du har råd med.

(Absolut inga välspelare men spelar högst av de billiga burkar jag lyssnat på!)

Håller helt klart med det här inlägget. Cerwin Vega + förstärkare eller vettig PA-lösning kan vara svårt att hitta begagnat för låg peng.
JWS, Proson & Genexxa hittar man ganska ofta billigt (under 500:- för 2x10"-modellerna eller de med ensamt större element) och de brukar inte låta så uselt till fest. Driv som med en gammal surroundreceiver (kostar ofta några hundralappar om de saknar HDMI).

Hade själv en gång i tiden ett par JWS med dubbla 10"-basar som lät ganska bra som partyhögtalare på höga volymer, både hemma och i medelstor lokal. Till finlyssning var de dock inga höjdare, men med tanke på att jag köpte dem nya (på rea) för 15 år sen för 999:- så var de väl inte så dåliga för sitt pris heller.