Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2014

Små hackande lagg

Har haft som små "hackande lagg" i både league och cs. Det händer även i vanliga windows ibland. Att man liksom rör musen. Men den flyttar inte på sig förrän efter några sekunder. Har länge trott att det är musens fel. Men med denna videon tror jag inte det längre. Jag är DJUPT bekymrad över detta problemet och har inte någon som helst lösning kvar i skallen. Jag har återställt bios, följt överklocknings guider för att vara helt säker på att klocken är någorlunda stabil. Jag har kört fläktarna på fullt och kollat temperaturerna noggrant för helt utesluta "throttling". ALL hjälp uppskattas enormt. är nog på väg att reklamera datorn snart. men det blir svårt om jag inte vet vilken komponent som krånglar..

https://youtu.be/WD2wYRsUgRs?t=1m24s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Jag antar att du har prova byta USB port och testat en annan mus?

Desktop|Intel I7 2600k|Asrock Z68 Extreme 3|Nvidia GTX 660|Corsair DDR3 2x4GB|120GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|Iphone SE 64GB|HTPC|Raspberry Pi B+/3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Nov 2007

säkert virus, ta och formatera. pröva annat underlag/annan usb port/annan mus innan dock

i5 2500k | asus p8p67 evo| 2x4gb corsair vengeance | zotac gtx 780 | intel ssd 320 120gb + samsung f1 750gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | dell 2005fpw + lg w2363d | nvidia 3d vision | x-fi xtreme music | random sony pluggar | win 10 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2002

Köp ett gaming-ljudkort. Jag har erfarenhet av det själv och det här var lösningen. Eventuellt skulle det kunna hjälpa med ett Intel desktop nätverkskort.