Tips på högtalarstativ

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Tips på högtalarstativ

Tjenare, köpte för inte så länge sedan ett par Argon 7460A som just nu står på skrivbordet och tar upp en massa användbar plats. Så den enklaste lösningen antar jag är att köpa in ett par stativ.
Problemet är att jag inte har någon koll på vad som är värt det, gällande både pris och kvalité.
Har en maxbudget på 1200kr, höj och sänkbara hade varit en trevlig bonus.

Utseende spelar ingen större roll. Tack i förväg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

Du kan ju ta dig en titt på Thomann's.

Dessa?

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL Headphones: Razer Tiamat 7.1 ASUS Strix DSP| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Någon sådan här lösning vore ball om man har trångt med plats.

Dock inte just dessa fästen, men liknande lösning då.

Edit:
Kika även på detta.
http://www.instructables.com/id/Space-saving-Studio-MonitorsS...

Edit2:
Tror du inte att en liknande lösning kanske hade varit bäst?
På så sätt kommer högtalarna högre upp samt du får mer plats under.
http://djtt-cdn-w3cache.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av EyeNEye:

Du kan ju ta dig en titt på Thomann's.

Dessa?

Beställde faktiskt dom knappt en timme innan ditt inlägg. Men får tacka för tipset.

Skrivet av Yorgo_:

Någon sådan här lösning vore ball om man har trångt med plats.

Väldigt snyggt, speciellt den tredje bilden, men kommer troligtvis att flytta högtalarna till teven den närmaste framtiden, så ett par golvstativ blir nog bäst och smidigast då. Men ska komma ihåg det om/när jag skaffar nya högtalare till datorn.