Permalänk

överklockning av spel och annat.

hej söker ett bra game booster program till spel och andra saker. Helst inte razers game booster. kom gärna med förslag! C:

Permalänk

förstår inte rubriken korrekt men game booster vad behöver du det till ? och razers gamebooster fungerar som alla andra söker upp "onödiga" processer och stänger av dom medans du spelar och sen startar dom igen när du stänger av spelet eller vad är det du är ute efter.

du får gärna skriva in vad du är ute efter för att behöva en gamebooster eftersom offtast är dom bra till low end system, har du lag/fps drops sänk upplösningen eller grafik kraven för dom spelen för att få mer flyt

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

jag menar att razers behöver man göra ett konto för att få ha. själv har jag en 35G minne dator som gör allt jobb till grafikkortet. finns det några andra game boosters som fungerar bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingkillen05:

jag menar att razers behöver man göra ett konto för att få ha. själv har jag en 35G minne dator som gör allt jobb till grafikkortet. finns det några andra game boosters som fungerar bra?

Ursäkta, men du får nog uttrycka dig lite tydligare. Vad exakt är det du vill uppnå? Om det är bättre prestanda i spel du är ute efter finns det betydligt bättre sätt än en 'game booster' (vad jag kunde se på Razer:s sida verkar den bara köra lite optimeringsverktyg som förmodligen bara gör någon skillnad om du har ett väldigt low-endsystem).

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Entusiast
Skrivet av gamingkillen05:

hej söker ett bra game booster program till spel och andra saker. Helst inte razers game booster. kom gärna med förslag! C:

"GAME BOOSTER" program är bara rent skräp, om jag minns rätt så ändrar de ofta energialternativen till Prestanda, stänger av Windows Aero och massa annat smått, har du inte ett system från 2005 så är detta inte ens märkbart.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

jag behöver mer laggfrihet och mer fps... hur säkta mitt dåliga utryck! :(. Men vart kan jag göra för att få mer fps och mer laggfritt? jag kanske kan köpa nytt gafikkort eller ny dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingkillen05:

jag behöver mer laggfrihet och mer fps... hur säkta mitt dåliga utryck! :(. Men vart kan jag göra för att få mer fps och mer laggfritt? jag kanske kan köpa nytt gafikkort eller ny dator...

Kan du lista alla komponenter (inkl. kylare, fläktar, chassi...) i ditt nuvarande system? Att överklocka processor och grafikkort ger en ganska trevlig (och gratis) prestandaboost

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk

snart min vän

Permalänk

hittade tyvärr inte min övriga hårdvara