Deus Ex: Mankind Divided

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

@Fetskaft: Jag får exakt samma fps med 1 kort igång som när jag har crossfire igång. Men MHz:en fluktuerar mellan 500-800 på båda korten. Blir fan galen snart.

Kollade resursanvändaren precis och minnet är i stort sett maxat, plus en massa hårda fel/sek. Kan det vara en av anledningarna det droppar fån 70-40 nån sekund?

Det kan vara värt att kolla i inställningarna så att inget är igång som kräver föregående bild. Motionblur och TSAA brukar exempelvis använda information från föregående bild vilket gör att korten måste vänta på det andra innan det kan börja rendera sin bild. Sen brukar ju nya spel strula med flerkortskonfigurationer men för mig har det hjälpt i en del spel tidigare.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Hur kan detta spelet kräva så mycket. GTA 5 flyter på extremt bra med min dator i 2560x1600 över 60 fps och nästan allt på högsta inställningar. Dessutom är GTA 5 mycket snyggare grafikmässigt.

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Det kan vara värt att kolla i inställningarna så att inget är igång som kräver föregående bild. Motionblur och TSAA brukar exempelvis använda information från föregående bild vilket gör att korten måste vänta på det andra innan det kan börja rendera sin bild. Sen brukar ju nya spel strula med flerkortskonfigurationer men för mig har det hjälpt i en del spel tidigare.

Spelar ingen roll om jag stänger av allting och kör på low och sänker upplösningen till 1900x1200. Är som gubben fryser vartannat steg å fpsen stutsar mellan ca 40-80fps. Har 7 timmar spelade enligt steam, och jag har bara klarat första banan. Resten är bara tid jag testat olika inställningar.

Får vänta på DirectX12. Hade liknande bekymmer i Tomb raider, men det försvann med DX12.

Permalänk
Medlem

jag har nött igenom ca 5 timmar nu. Jag har en 4690K och ett GTX 1070
jag valde bara optimerade spelinställningar i geforce experience och för mig flyter det som smör..

spelar i 1080P.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Efter bytet till gtx 1080 så fick jag 58fps medel i benchen med allt på så högt det går i 2560x1080, rätt duktig skillnad på prestanda mot mina gamla 680, på köpet slipper jag taskigt sli stöd... Sänker jag lite onödiga ögongodis grejer som knappt syns så hoppar det upp till ca 70 FPS medel i bench. Så nu är det faktiskt spelbart

Edit: glömde nämna att jag inte använder MSAA utan kör bara TSAA, allt annat satt på Ultra eller så högt det går.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Jag fick 69 i medel med min dator i sign.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

Jag fick 69 i medel med min dator i sign.

Vad kör du för inställningar och upplösning då? Kör jag lägsta inställningar i 2560x1080 ligger ja på 105fps medel och högsta inställningar 58,8. Det kan alltså skilja en del. Vid 105fps vart det faktiskt cpu bundet under en del av benchen så det märks att det kräver en del cpu.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

har inte full koll på det, jag valde optimerade inställningar i Geforce experience efter installationen av spelet men jag kör i 1920x1080

kan kolla exakt när jag är hemma. (jobbar natt nu)

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Har inte märkt av grafikproblemen så mycket. Musproblemen däremot, men de är bortpatchade. Mitt stora problem är att jag itne tycker spelet är särskilt kul. Vet inte om jag förväntade mig mer eller inte. Jag gillar verkligen inte kontrolländringarna med cover och sådant. Andra spel som te.x Metal Gear och Tomb Raider är ju liknande, men ingen av de har lett till att jag så många gånger i fighting plötsligt hoppar rätt upp på ett skydd istället för att smyga runt. Att fastna och behöva ladda om för att man fastnar i på något skräp eller fastnar i en animation i dörrar och liknande.

Spelet känns lite ogenomtänkt och opolerat till PC. Som att PC:n fick för exakta omgivningar och lite för lite fluff runt hörnena så att det blir mer problem eller nått. Sedan är storyn inget att skriva hem om och banornas design tycker jag inte alls är så öppna som de tidigare varit. Kanske att man är för van vid spel på sistånde?

Det är helt OK - men inget att väsnas om men som DeusEX fantast är jag däremot tämligen besviken. Någon annan som känner likadant? Alla recensioner hyllar ju det så det känns ju lite trist att man inte kan uppskatta spelet.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet hittills varit ok, inte direkt någon wow upplevelse men ok. Det känns inte som spelet har fått samma polering som ROTR har, svårt att sätta fingret på spelglädje men DEMD når inte högre än 4/5 för min del.

Noterade en annan lustig detalj ikväll, minnesanvändningen på grafikkortet var uppe i 7,5GB, tror det är det högsta jag sett i något spel hittills.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Försäljningen av spelet har inte varit bra, mycket sämre än Human Revolution. Det kostade samtidigt en hel del att utveckla. Stor risk att det är sista Deus Ex på ett bra tag. Känns lite samma som Mirror's Edge Catalyst. Båda två uppföljare till populära spel som misslyckats. Edit: I och för sig sälde väl inte första Mirror's Edge toppenbra heller, men det var väldigt populärt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag håller på att köra igenom spelet första gången. ca 30 timmar in och har rätt många kvar ;).
Går rätt långsamt för mig och anledningen är väl att jag glidit över från att inte ha ihjäl någon till att dessutom inte använda "guns". Försöker att undvika även att söva uniformspersonal ;). Jag har ju givetvis krånglat till det extra mycket för mig själv genom att stänga av glass armor också.

no knockouts och no detection har fungerat bra i tunnelbanan där bomben sprängdes på utredningsplatsen och i banken.

Dold text

Följdfrågan då. Helst utan närmre spoliers.
Är det möjligt att klara hela spelet utan att avlossa ett skott från pistoler, rifles och liknande samt inga granater eller minor (och köra non lethal)? Alltså att göra en "real pacifist run". Inte bara no kills, utan även no shots.
Augmentations och sneak har än så länge fungerat men jag vet inte om det kommer omöjliga hinder för denna spelstil längre fram.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@Söderbäck: Vet inte om du bara glömde nämna takedowns men svaret är i a f ja det går att köra genom hela utan att skjuta någon. Jag slog bara ner en enda person med en non lethal takedown i hela spelet men det fanns säkert andra sätt att klara situationen på också.

Permalänk
Inaktiv

Jag lyckades hålla mig länge nog men blev ett köp ikväll. Blir att börja imorgon bara jag får lite ledigt utrymme på någon SSD. Spelet är rätt stort hehe.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xenofonus:

@Söderbäck: Vet inte om du bara glömde nämna takedowns men svaret är i a f ja det går att köra genom hela utan att skjuta någon. Jag slog bara ner en enda person med en non lethal takedown i hela spelet men det fanns säkert andra sätt att klara situationen på också.

Aha! Tackar tackar!
Ja jag kör väl på tills jag är klar och får en non lethal run. Nästa får bli no guns och troligen no takedowns ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Klarat spelet och positivt överraskad att det är betydligt mer underhållande än förra spelet samt är grafiken bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var rekommenderar ni att man köper spelet? Vill kunna ladda ner det och det framgår inte riktigt på prisjakt vilka butiker som erbjuder det.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algstrand:

Var rekommenderar ni att man köper spelet? Vill kunna ladda ner det och det framgår inte riktigt på prisjakt vilka butiker som erbjuder det.

Jag köpte mitt på webhallen som dvd, men man fick även en steam-nyckel, så jag antar att jag hade kunnat ladda ner via den. Inte helt säker dock. Jag reggade steamnyckeln, men den installerade det mesta från dvdn, och sen lite uppdateringar i steam

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

OJ! Den nya Multi-GPU DX12-betan gav mig ungfär 35FPS extra. Nu får jag siffror som krävs för att jag ska kunna börja spela spelet. Äntligen

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Algstrand:

Var rekommenderar ni att man köper spelet? Vill kunna ladda ner det och det framgår inte riktigt på prisjakt vilka butiker som erbjuder det.

Köpte mitt på greenmangaming.com för ca 300. Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är spelet nu? fortfarande mycket lagg och buggar ?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk

Jag har inte varit med om några buggar senast jag lirade. det fungerade rätt bra!

Var sjukt mycket buggigare i början vill jag minnas, för mig fungerade spelet smärtfritt men inte för alla.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på detta spelet då jag skarpt gillade human revolution. Så till min fråga, huvudspelet deus ex: human divided, har dom utelämnat sista delen av storyn och lagt det på en framtida dlc ?

Läste en review och tyckte det vore intressant att fråga några som redan kört igenom detta.

Var snäll och förklara...

Permalänk

@Tequilla: Spelet känns inte som det är upplagt för ett DLC slut.

Skulle dom göra det hade jag blivit lite sne. Man gör inte ett story drivet spel och lägger slutet som dlc...

Spelet känns mer som att där kommer en del två av 237 om ett år. nej men lite mer seriöst så känns det som att där kommer komma en uppföljare direkt.

Spelet är faktiskt lika långt som Human revolution. iaf så får jag ungefärliga slut tider när jag klarar dom.

mankind divided kändes dock kortare på ett gott sätt. Human revolution hade rätt trista hubbar jämnfört med mankind divdeds enda hubb.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

@SwedenVirre:

Ah jag lär slå till på detta hursomhelst, verkar bra då. Vart också lite rädd att spelet inte skulle vara tillräckligt långt.

Jag tyckte vissa sidequest var lite tråkiga men överlag skönt lir och bland det viktigaste en nice story.

Hittade också denna review från steam angående slutet.

Citat:

By far and away almost a direct improvement in every manner from Human Revolution. Why do I not recommend it? The ending isn't in the game. It cuts out and rolls the credits by the end of act 2, showing plenty of cutscenes before and during the credits to set you up for act 3, but they've held back on actually letting you play said third act, until they release it as DLC.