Slutet headset + mikrofon som stänger ute bakgrundsljud, tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Maj 2011

Slutet headset + mikrofon som stänger ute bakgrundsljud, tips?

Hej,

Jag sitter och letar lite efter headsets för tillfället och undrar om någon har något tips på ett lite billigare (gärna under 1000kr) som är ungefär som det gamla Sennheiser PC 350 eller dagens Sennheiser G4ME Zero? Alltså ett headset som är slutet, har en mikrofon som stänger ute mycket bakgrundsljud och som är 3.5mm anslutet.

Jag har bara testat Sennheisers 'Noise Cancelling'-teknik (för mikrofonen) och det fungerar som jag vill men Sennheiser verkar inte ha något headset i min prisklass. QPAD QH-90/HyperX Cloud stänger ju ute ljudet bra men mikrofonen gör dessvärre inte det. Har ni några förslag?

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

Asus Strix DSP ?

Kör själv ett par sådana. Under själva kontrollburken, så sitter den en minibrytare som aktiverar ANC-läget. Tog ett tag att hitta..

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL Headphones: Razer Tiamat 7.1 ASUS Strix DSP| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av EyeNEye:

Asus Strix DSP ?

Kör själv ett par sådana. Under själva kontrollburken, så sitter den en minibrytare som aktiverar ANC-läget. Tog ett tag att hitta..

Ser absolut lovande ut. Men det är inte möjligt att köra ENC-funktionen utan att använda sig av USB-ljudstationen va? Har nämligen ett eget ljudkort som jag skulle vilja använda istället.

Tack ändå för förslaget!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av qweek:

Ser absolut lovande ut. Men det är inte möjligt att köra ENC-funktionen utan att använda sig av USB-ljudstationen va? Har nämligen ett eget ljudkort som jag skulle vilja använda istället.

Tack ändå för förslaget!

Nej det går inte. ANC/ENC sitter i dosan, tyvärr.

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL Headphones: Razer Tiamat 7.1 ASUS Strix DSP| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Red