Speedlink Xeox Pro Wireless Gamepad

Permalänk
Inaktiv

Också värt att tänka på att Wii U Pro-kontrollen saknar analoga triggers vilket kan göra den svåranvänd med spel designade för Xbox-kontrollen. Min favorit kontroll för tillfället.

Annars gillar jag PS4 kontrollen mer än Xbox 360 kontrollen även om batteritiden är löjligt kort. Varit sugen på att ersätta 360 kontrollen med en One kontroller till PCn men väntar mest på att de fungerar både trådat och trådlöst. Ska inte vara så långt kvar innan singlar och stöd dyker upp samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Container:

Om du har någon PS kontroll liggandes kan du ta en titt här. Det är en pnp-drivrutin som emulerar en 360 kontroll. Användbart för folk som föredrar PS över Xbox. Jag kör själv det och fungerar felfritt i min upplevelse. Notera att det endast gäller Windows.

http://forums.pcsx2.net/Thread-XInput-Wrapper-for-DS3-and-Play-com-USB-Dual-DS2-Controller

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, gillar mina PS kontroller så detta skall jag testa!

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanca:

Tack, gillar mina PS kontroller så detta skall jag testa!

http://forums.pcsx2.net/Thread-InputMapper-fully-utilize-your... där har du samma verktyg fast för DS4.
Bonus är att man kan styra musen med hjälp av touch paden!
Själv kör jag min kontroll kopplad via usb men det ska även fungera trådlöst.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Datavetare
Skrivet av TheSlicker:

Samma bokstäver visst, men ta en närmare titt:

http://wiiudaily.com/wp-content/uploads/2012/06/wii-u-pro-con...

https://www.evilcontrollers.com/media/catalog/product/cache/1...

Spoiler: Dom har inte samma ordning på dom (XABY vs YBAX)

Ah, det kan ju bli ett problem
Inget man tänker på när man kör Mario Kart, noterade att det är samma bokstäver och fick för mig att det är samma layout då AB knapparna är nedre raden.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

skall la inte säga för mycket då jag inte har testat denna kontrollen, men det enda stora som behövdes fixas på x-box kontrollen var den oanvändbara styr korset men denna ser ju ut att vara lika dålig. jag tror jag har ägt 3 stycken 360 kontroller och kvaliteten på död zonen på de analoga har varit ofattbart dålig på alla tre 9-13%, dock kan det vara mina exemplar. aja ps4 kontrollen är best för tillfället.

Permalänk
Skrivet av TheSlicker:

Samma bokstäver visst, men ta en närmare titt:

Spoiler: Dom har inte samma ordning på dom (XABY vs YBAX)

Jag kör med mayflower wii u pro adaptern, man kan välja på den om den ska hittas som en Xbox360 pad eller en generic handkontroll.

Knapparna sitter som sagt inte i samma ordning, Nintendo har kvar samma ordning sen original snes padden.
Kör man den som en xboxpad och spelet säger tryck Y så trycker man på Y på padden, de flyttas med så att säga.

Suverän joypad till emulatorer iom att den har en d-pad som faktiskt gör som den ska.

Visa signatur

Pappas: 5900X,16GB, GTX 3070, M.2 1TB Gen4, PG278Q.
Barn 1: 4790K, 24GB, GTX 1080Ti, SSD 1TB, 24" IPS.
Barn 2: MSI Laptop i5-7300HQ, 8GB, GTX 1050, HDD 1TB, SSD 128GB.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 7900XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.

Permalänk
Avstängd

Rätt lustigt eftersom produkten inte fick översvallande kritik här. Storsäljare på Amazon och slut i de flesta butiker i Sverige. Jag tror att just kunna spela både på PS3, Xbox 360 och gamla goa bilspel med samma kontroll lockar många.

Skrivet av BlueDevil:

Har en Speedlink TORID Gamepad Wireless och tycker den är 100x bättre än Xbox 360 kontrollern och från vad jag har sett av denna recensionen så låter den även bättre än denna. Dock så vet jag att den är något mindre än 360-kontrollern, inte mycket, men kanske tillräckligt för vissa.
Något att testa @JonasT ?

Ligger ju i en annan prisklass men kan säga att jag är enormt sugen på att köpa en.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)