Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekkik:

Vad gäller 1k vs 4k diskussionen (baserat på allehanda recensioner, tyckare och forum):
För mig hade det def. varit 1080p skärmen, på grund av det jag läst.
Förutom scaling problem i nuläget med 4K så verkar det som om man måste banta grafiska inställningarna rätt rejält vad gäller godis och lullull för att lira i 4k i rimlig FPS.

Även på desktops verkar det inte vara särskilt aktuellt med 4k om man inte lirar minst 780Ti SLI / 295x2 kort etc.
Då snackar vi en hel del mer sås än vad 980m'n orkar fläska ut.
Dock har AW'n den fördelen att man kan ta 980m'en + external graphics hub grejen, och om man vill lira 4k kan man koppla det till en större skärm.
Ca 27någonstans är det som generellt verkar vara "sweetspotten" för 4K.

Spara pengarna på skärmen, använd dem till att fläska upp laptoppen lite ytterligare med SSD eller mer minne.
Eller köp externa graffehubben och låt den bli en riktig desktopreplacement.

Ja det börjar luta åt 1080p modellen. Såg nu att de hade uppdaterat HDD till en 7200rpm variant

Permalänk
Medlem

Håller med, 1080p räcker för resor och jobb. Sen en extern skärm (4k) för spel.

Väntar fortfarande på min orderbekräftelse, DELL verkar haft lite interna problem.

Permalänk
Medlem

1080p alla dagar i veckan. 4K kommer fungera värdelöst i spel.

Permalänk
Avstängd

Min är skickad från Dell och ligger just nu och ruvar på schenker i köpenhamn (bor i malmö) ETA 7e maj F5 knappen på min nuvarande laptop är snart ett minne blott.

Permalänk
Medlem

Hoppas vi får höra lite tankar, kanske recensioner från er angående denna!

Är framförallt nyfiken på hur mobil man kan vara med den och hur dator + psu samspelar i en väska. Blir kanske svårt att få plats i en väska anpassad för 15.6tummare

Permalänk
Skrivet av Nitad:

Min är skickad från Dell och ligger just nu och ruvar på schenker i köpenhamn (bor i malmö) ETA 7e maj F5 knappen på min nuvarande laptop är snart ett minne blott.

Hej Nitad

Din ordre ligger ikke hos Schenker i København, men er i transit fra Aisen, på vej til den nordiske sorteringscentral i Danmark. Desværre er det ikke muligt at se nærmere opdateringer på Schenkers tracking, før ordren er nået frem til Danmark.

Jeg holder stadig et tæt øje med den, og giver besked såfremt der skulle ske ændringer i forventet leveringsdato.

Ha en fin dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av nullable:

Håller med, 1080p räcker för resor och jobb. Sen en extern skärm (4k) för spel.

Väntar fortfarande på min orderbekräftelse, DELL verkar haft lite interna problem.

Hej nullable

Prøv at send mig dit internet kvitteringsnummer i en privat besked, så vil jeg med glæde undersøge sagen nærmere, så vi kan få din ordre ekspederet.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DellCare:

Hej Nitad

Din ordre ligger ikke hos Schenker i København, men er i transit fra Aisen, på vej til den nordiske sorteringscentral i Danmark. Desværre er det ikke muligt at se nærmere opdateringer på Schenkers tracking, før ordren er nået frem til Danmark.

Jeg holder stadig et tæt øje med den, og giver besked såfremt der skulle ske ændringer i forventet leveringsdato.

Ha en fin dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Ah! Ja det förklarar en del, som du skrev så står ingen av den här infomationen på schenker's tracking.

Tack!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ninjaflipp:

Säljer både MSI och ASUS-gaming-laptops bland annat på jobbet, där vi säljer betydligt fler ASUS-laptops, men ändå får in betydligt fler MSI-laptops på reparation. Inte lika bra byggen helt enkelt.

En anledning till varför jag själv föredrar ASUS bärbara, de håller längre/bättre än många andra märken i samma prisklasser.
Har bl.a. en gammal ASUS G1s "gaming laptop" som används flitigt sedan 2007. Den är i prima skick än idag.

Den har fått en del stötar, vilket gjort att vissa ytliga, men knappt synliga skador uppstått. Andra märken hade spruckit fullständigt under samma förhållanden.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Hej DellCare, kul att se er närvara i tråden.

Vet ni om Alienware kommer släppa en mer slimmad version som är en mer direkt konkurrent till Gigabytes, Asus och MSI's Ultrabook-Gaming serier ? (MSI GS/GE60, ASUS G501, GIGABYTE P35K)

Permalänk
Medlem

Nu har även jag beställt en Alienware 15. Tråkigt att det var så lång leveranstid bara, levereras 18/5 :/

Permalänk
Avstängd

Det är okej OP, jag kan skicka bilder på min så du har något att dregla över

Permalänk
Skrivet av Rekkik:

Hej DellCare, kul att se er närvara i tråden.

Vet ni om Alienware kommer släppa en mer slimmad version som är en mer direkt konkurrent till Gigabytes, Asus och MSI's Ultrabook-Gaming serier ? (MSI GS/GE60, ASUS G501, GIGABYTE P35K)

Hej Rekkik

Desværre kan jeg ikke kommentere på produkter der ikke officielt er lanceret, men jeg vil naturligvis sørge for at videregive din feedback til det ansvarlige team, så vi kan have det med i fremtidige overvejelser.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av wikingw:

Nu har även jag beställt en Alienware 15. Tråkigt att det var så lång leveranstid bara, levereras 18/5 :/

Hej wikingw

Send mig dit ordrenummer i en privat besked, så vil jeg med glæde holde lidt øje med ordren, samt holde dig løbende opdateret på status. Normalt er den estimerede leveringsdato i ordrebekræftelsen sat udfra et "worst case scenario", og i 99% af tilfældene vil du opleve at ordren kommer tidligere end forventet. En god rettesnor er at regne med ca. 10-14 dages levering, dog skal man altid have i baghovedet at der aldrig er en 100% garanti på dato.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Har fått min dator nu och använt den i några dagar och måste säga att jag är väldigt nöjd. Ångrar inte att jag tog 4K-varianten. Skärmen är helt fantastisk! Måste säga att den är lite mindre än jag förväntat mig vilket är ett stort plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wikingw:

Har fått min dator nu och använt den i några dagar och måste säga att jag är väldigt nöjd. Ångrar inte att jag tog 4K-varianten. Skärmen är helt fantastisk! Måste säga att den är lite mindre än jag förväntat mig vilket är ett stort plus.

Kul att du är nöjd, Alienware verkar vara rätt trevliga datorer för rätt användsningsområde.

Permalänk

Student

Tja snor tråden lite, är student. Har försökt nå kundtjänst hos dell ang rabatt, men verkar som de tagit bort den? De hänvisar mig bara runt till andra företag tex dustin. Men de säljer ju inte ens dem...
Ngn som vet?

Mvh henke//

Permalänk
Medlem
Skrivet av hankzilla:

Tja snor tråden lite, är student. Har försökt nå kundtjänst hos dell ang rabatt, men verkar som de tagit bort den? De hänvisar mig bara runt till andra företag tex dustin. Men de säljer ju inte ens dem...
Ngn som vet?

Mvh henke//

Hör med Karina i Dell tråden, hon kan nog få fram en kod till dig om de nu har kvar rabatten, jag fick tag i en för ca ett år sedan. (hade tagit bort det från sidan redan då)

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M