Ljudproblem efter omstart av datorn

Permalänk
Medlem

Ljudproblem efter omstart av datorn

Hej!

Satt igår och spelade med ett par kompisar och helt plötsligt slutar allt vad ljud heter att fungera. Vet inte vad det var som orsakade det men fick tillbaka ljudet efter att jag startat om datorn. Men nu har jag problemet att min mic är jättelåg och måste köra med micboost och då kan de knappt höra mig. Har normalt kunnat köra utan micboost och inte ens 100% på micen, ljudet ur lurarna känns också som att det är lägre.

Har ett Asus Xonar DGX och har kollat om någon inställning där har ändrats som uppdaterat drivisar, har också varit in i windows och kollat men allt verkar vara som det ska där. Det är inte heller headsetet som jag trodde först men efter att jag testat både mina gamla och brorsans så kom jag fram till att det har något med datorn/ljudkortet att göra.

Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra, har gjort allt vad jag har kunnat men har inte lyckats lösa problemet. Är det någon som har någon aning om vad som kan hänt och hur det går att fixa det?

Tack på förhand!

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Har du installerat någonting på den senaste tiden? (Då menar jag främst crackade program eller halvtaskiga program från någon dek-hemsida)

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontebert:

Har du installerat någonting på den senaste tiden? (Då menar jag främst crackade program eller halvtaskiga program från någon dek-hemsida)

Nej, det har jag inte.

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE