Permalänk
Medlem

Har numera låg fps i BF4

Hej SweC!

Jag vet inte om denna här tråden hamnar i rätt forum, ligger den fel får gärna en mod flytta den.

Någon mer som upplever låg fps i bf4 eller är det något med min setup?

Efter några veckors uppehåll ifrån BF4 så var jag idag sugen på att lira lite igen, men oavsett om jag går in på en multiplayerserver eller om jag lirar campaign så ligger jag numera på 40-50 fps... Tidigare (med exakt samma setup och inställningar) så har jag legat på mellan 135-144 fps (fps-limit) beroende på situation i spelet.

Jag har de senaste drivrutinerna.
SLI är igång.
nvidias HD-audio drivrutin är avinstallerad (fick tidigare fps-drop p.g.a. den men de försvann efter att jag avinstallerat den)

Edit: Det är datorn i min signatur det gäller.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Fractal Design Newton R3 1000W Moderkort: ASUS Z77 Sabertooth CPU: Intel i5-3750k @ 4.4GHz CPU-kylare: Antec Kühler h2o 620 GPU: 2x ASUS GTX 980 Strix SLI Ram: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz SSD: Corsair Force 3 120GB + Crucial MX100 256GB HDD: WD 2TB Skärm: Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Problemet löst!

Valde inställningarn som nvidia experience ville ha, sedan valde jag mina egna igen och nu fungerar det precis som det ska :S

Märkligt fel, men nu fungerar skiten och jag är nöjd!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Fractal Design Newton R3 1000W Moderkort: ASUS Z77 Sabertooth CPU: Intel i5-3750k @ 4.4GHz CPU-kylare: Antec Kühler h2o 620 GPU: 2x ASUS GTX 980 Strix SLI Ram: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz SSD: Corsair Force 3 120GB + Crucial MX100 256GB HDD: WD 2TB Skärm: Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

jag testade och det presterar som det ska för mig. firefox blir dock extremt segt när spelet är igång (tar en sekund innan text kommer upp när man skriver och sådant), alla andra program verkar fungera som vanligt. blir också kickad hela tiden av punkbuster "service communication failure". :s