Småhack efter inkopplad SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Feb 2015

Småhack efter inkopplad SSD

Tja!
Köpte en Kingston SSDNow V300 240GB för någon dag sedan, kopplade in och fixade fram den i Windows, men nu har det börjat småhacka i alla program lite närsom. (Alla spel ligger på Kingston och OS på min Intel 5?0 series 120GB.) Så det är inte bara från nya SSDn det hackar, även i OS, Chrome etc. Vet inte om det kan vara CPU eller GPU heller, men eftersom det kom efter jag satte i SSDn hamnar inlägget bland lagring.

Är det någon som upplevt något liknande? Eller vet vad det kan vara?
Tacksam för hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

Du får väl testa och koppa ur den nya SSDn och se om problemet försvinner. Gör det så, då har du boven.
V300 må vara en budget, halvbra SSD (enligt många iaf), men Windows ska inte hacka pga den, då måste något vara fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Paddanx:

Du får väl testa och koppa ur den nya SSDn och se om problemet försvinner. Gör det så, då har du boven.
V300 må vara en budget, halvbra SSD (enligt många iaf), men Windows ska inte hacka pga den, då måste något vara fel.

Kopplade ur den nu, och det fortsätter hacka. Så har ingen aning om vad det kan vara för något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Feb 2015

Edit: bytade sata-uttag på dem, och ny fungerar det felfritt, så enkelt var det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Om jag va du skulle jag lämna tillbaka den disken och ta en annan då det är något galet med de.

Läs recensionerna här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1498540

Ryzen 1600X @ 4.3GHz https://valid.x86.fr/g5aaif | Gigabyte GA-AB350N WIFI | Hyperx Predator 3200MHz | Sandisk Ultra II 240GB + 500GB 850 Evo | Evga Gtx 1080 SC Gaming | XL2540 240Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av svarthjarta:

Tja!
Köpte en Kingston SSDNow V300 240GB för någon dag sedan, kopplade in och fixade fram den i Windows, men nu har det börjat småhacka i alla program lite närsom. (Alla spel ligger på Kingston och OS på min Intel 5?0 series 120GB.) Så det är inte bara från nya SSDn det hackar, även i OS, Chrome etc. Vet inte om det kan vara CPU eller GPU heller, men eftersom det kom efter jag satte i SSDn hamnar inlägget bland lagring.

Är det någon som upplevt något liknande? Eller vet vad det kan vara?
Tacksam för hjälp!

Hade precis samma skumma fel. Bytte kontakt och allt lirade igen.

|MSI X99 Gaming 9| I7 5820 @ 4,6| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| CF Asus Fury Strix | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Carbide Air 540| Sennheiser game Zero| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |