Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Lägre FPS efter Överklockning

Tjena! Överklockade min CPU (AMD FX 8230) med AMD Overdrive. Stock hastigheten var 3,5 gHz och jag satte den på 3,9 gHz efter jag testat allt i Autotune funktionen. Mina fps gick ner på 33-88 FPS efter överklockning och vanligtvis ligger det på 150-250 FPS. Ville överklocka till GTA 5 så allt låg på rekommenderat. Tacksam för svar om vad det kan vara för fel och lösning Specs står i signaturen.

| AMD FX-8320@4Ghz | EVGA GTX 970 SC | HyperX 16gb| NZXT H440 |
| Corsair CX750 |

Min Hörna Min Dator Jag praktiserade på Inet i 3 dagar och kan nu allt. typ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härryda kommun
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av TimHeterJag:

Tjena! Överklockade min CPU (AMD FX 8230) med AMD Overdrive. Stock hastigheten var 3,5 gHz och jag satte den på 3,9 gHz efter jag testat allt i Autotune funktionen. Mina fps gick ner på 33-88 FPS efter överklockning och vanligtvis ligger det på 150-250 FPS. Ville överklocka till GTA 5 så allt låg på rekommenderat. Tacksam för svar om vad det kan vara för fel och lösning Specs står i signaturen.

Skippa autotune och gör det själv. Har bara haft dålig erfarenhet med auto klocknings verktyg personligen.

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falun
Registrerad
Apr 2002

kan vara ett par saker som gör det 1: värmen men med så liten oc borde den vara som stock ungefär så min gissning är att den stänger av turbocore men vet inte heller

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2014

Den automatiska överklockningen kan ha stängt av boost funktionen som klockade lika högt eller ha gett såpass höga temperaturer att CPUn throttlar. Klocka själv om du vill klocka. Nästan allt annat är bara dumheter och de få saker som fungerar är ändå sämre än att klocka själv

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
KeePass: krypterad lösenordshantering för alla operativsystem
Tor: gratis VPN tunnel (inte helt säker men kringgår blockeringar)
Spybot Anti-Beacon: låser ner övervakning i windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Feb 2003

Kan vara att det ligger på gränsen för spänningen som blir matad till processorn också. Dvs för lite spänning. Vad sker om du ökar den en aning? Bättre eller sämre resultat?

.:. 101218 - Mitt allt .:.