Lågt ljud i headsetet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Lågt ljud i headsetet

Hej, hur går man tillväga för att höja ljudet i headsetet? Jag har varit inne på vanliga inställningar på kontrollpanelen men där är allt på max. Om jag byter mitt headset till min bärbara så är ljudet väldigt mycket högre. Går man in på BIOS och fixar nåt eller hur ska man göra?

MVH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

kolla i kontrollpanelen --> ljud kolla inställningarna där

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Jag har redan gjort det, skrev det i tråden

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det kan ju vara så att du behöver en hörlursförstärkare om ljudkortet inte orkar med direkt. Olika ljudkort är olika bra på att driva lurar men inget är jättebra.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.