Vilket OSX rek. ni ?

Permalänk
Medlem

Vilket OSX rek. ni ?

Hej!

Som rubriken säger, Vilket OSX rek. ni att ha på en MacBook Air 2008?

Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem

känner att om du inte har Snow Leopard så uppgradera bara till Mavericks. kan hända att det är lite slöare, men tror inte det kommer vara märkvärt mycket slöare. OSX är riktigt duktigt på att utnyttja hårdvaran effektivt. hur mår batteriet på den?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Det nyaste du kan ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det nyaste du kan ha.

Ja, men klarar den OSX 10 ?
Frågan va vad som är bäst med tanke på att den är från 2008

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltrix:

Ja, men klarar den OSX 10 ?
Frågan va vad som är bäst med tanke på att den är från 2008

Jag kör Yosemite på min MBP mid 2007 och det funkar bra. Det är gratis, så kör hårt. Jag rekommenderar dock en fresh install.

Permalänk
Inaktiv

Yosemite presterar bättre än mavericks/lion (alla äldre) på min Macbook 2008. Så säger det jag med

Permalänk
Medlem

Jag har en 13" MBP från 2009, 4GB RAM, SSD och Nvidia 9400M, jag tycker att Mavericks fungerar märkbart bättre än Yosemite.
Slår jag av transparens i Yosemite så återfår jag större delen av hastigheten, men utseendet på Yosemite tycker jag fungerar uruselt på mina icke-Retinaskärmar. Suddig och svårläst teckensnitt, dålig kontrast, onödiga transparenseffekter överallt. Inte ens på min 27" iMac tycker jag att det känns lika bra som Mavericks.

Installerat Yosemite och bytt tillbaka till Mavericks 2-3ggr nu på de två datorerna. Får se om jag försöker igen när Yosemite mognat lite.