Permalänk

Värt att vattenkyla i5-3570k?

Tjenixen mina bröder! Har idag en fråga som tynger mig, skall jag köpa delar och bygga custom loop till min i5-3570k eller ska jag bara satsa på t.ex h100i?
Och om ni tycker att jag ska köra closed, vad ska jag isf ta? Har kollat på h100i GTX m.m. men hittar inte så många recensioner på just dem :/ Tack på förhand

Permalänk
Medlem

loop utan gpu har jag lite svårt för att rekommendera då det är så jävla dyrt jämfört med vad man får. dock är det så med custom loop i allmänhet, det är dyrt och inte "värt det" om man tittar på pris/prestanda och tid/prestanda. vill du ha det bästa och kan leva med att det inte är en prisvärd eller enkel lösning så är det bara att köra på, annars är det nog vettigare med en stor luftkylare som en nh-d15 eller sluten vattenkylning om du vill ha det.

Permalänk
Skrivet av versions:

loop utan gpu har jag lite svårt för att rekommendera då det är så jävla dyrt jämfört med vad man får. dock är det så med custom loop i allmänhet, det är dyrt och inte "värt det" om man tittar på pris/prestanda och tid/prestanda. vill du ha det bästa och kan leva med att det inte är en prisvärd eller enkel lösning så är det bara att köra på, annars är det nog vettigare med en stor luftkylare som en nh-d15 eller sluten vattenkylning om du vill ha det.

Har ju en strix 970 med fanstop etc etc som kyler jeffligt bra imo så hade inte tänkt spendera mer pengar än nödvändigt. Försöker dock göra min build så clean som möjligt, med inslag av blå Så därför jag hade tänkt köpa sluten vatten, hade inte NH-D15 vart så otroligt ful när det gäller färgerna hade jag nog slagit till. Men har du någon rekommendation på slutna vattenkylningskits?