Boot logotyp på moderkort, går det att ändra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Okt 2011

Boot logotyp på moderkort, går det att ändra?

Tjenare!

Sitter på ett Msi Gaming 5, Z97 alltså, och undrar om det utan några större risker byta logotypen som kommer upp vid start? Har för nuvarande den funktionen avstängd genom BIOS, då jag möter en gräslig komplett logga (Komplett.se med andra ord). Killen jag köpte moderkortet av nämnde att det suttit i en Komplett PC som dom så fint heter, men det var inget som störde mig.

Har försökt googla runt - och till mitt resultat kom svåra flash lösningar eller 3:e partsprogram jag inte vill ha någonting med att göra.

Suggestions?

MSI Z97 Gaming 5 | 4790K @ 4.9GHz | MSI GTX 770 Gaming 2GB @ 1186MHz Core | Corsair Vengeance Pro 2x8GB @ 2400MHz | Crucial MX100 512GB | 2x Barracuda 1TB | WD Blue 1TB | Corsair Graphite 760T | Corsair CS750M | W10 Home 64-bit | Asus MG248Q | BenQ GL2450

Lime

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Fredrikon2:

Tjenare!

Sitter på ett Msi Gaming 5, Z97 alltså, och undrar om det utan några större risker byta logotypen som kommer upp vid start? Har för nuvarande den funktionen avstängd genom BIOS, då jag möter en gräslig komplett logga (Komplett.se med andra ord). Killen jag köpte moderkortet av nämnde att det suttit i en Komplett PC som dom så fint heter, men det var inget som störde mig.

Har försökt googla runt - och till mitt resultat kom svåra flash lösningar eller 3:e partsprogram jag inte vill ha någonting med att göra.

Suggestions?

Formatera om datorn så försvinner den. Det gjorde jag iallafall
Komplett loggan alltså.

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Foxmaner:

Formatera om datorn så försvinner den. Det gjorde jag iallafall
Komplett loggan alltså.

Om det ändå vore så enkelt. Tack för tipset, men vill inte formatera!

Andra förslag?

MSI Z97 Gaming 5 | 4790K @ 4.9GHz | MSI GTX 770 Gaming 2GB @ 1186MHz Core | Corsair Vengeance Pro 2x8GB @ 2400MHz | Crucial MX100 512GB | 2x Barracuda 1TB | WD Blue 1TB | Corsair Graphite 760T | Corsair CS750M | W10 Home 64-bit | Asus MG248Q | BenQ GL2450

Lime

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Fredrikon2:

Andra förslag?

Får man fråga varför. Och tyvärr är det det ända sättet att bli av med det.

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

Jag har bytt min till en bsod skärm, kan vara lite kul ibland. Jag har då asus moderkort men allt jag gjorde var att fixa hem en bild från google och sen la jag in den i bios genom någon hårddisk. Annars kan du kolla om det finns någon programvara till just ditt moderkort som låter dig välja.

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: i7 5820k: GPU: Msi 970: SSD: samsung evo 850 : RAM: Crucial Ballistic Sport DDR4 16gb 2400mhz: PSU: corsair AX 750W: MODERKORT: MSI x99s gaming 7: CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin S36

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Fredrikon2:

Andra förslag?

Är det i bootloggan eller innan OS? Det går då endast med att flasha om bios till ett nytt, om det ligger i bios alltså.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud