Boot logotyp på moderkort, går det att ändra?

Permalänk

Boot logotyp på moderkort, går det att ändra?

Tjenare!

Sitter på ett Msi Gaming 5, Z97 alltså, och undrar om det utan några större risker byta logotypen som kommer upp vid start? Har för nuvarande den funktionen avstängd genom BIOS, då jag möter en gräslig komplett logga (Komplett.se med andra ord). Killen jag köpte moderkortet av nämnde att det suttit i en Komplett PC som dom så fint heter, men det var inget som störde mig.

Har försökt googla runt - och till mitt resultat kom svåra flash lösningar eller 3:e partsprogram jag inte vill ha någonting med att göra.

Suggestions?

Visa signatur

ROG STRIX X470-F | 2700X @ 4.3GHz | 1080 Gaming X
Vengeance RGB Pro 32GB @ 3200MHz | MX100 512GB
Crystal 570X | RM750X | W10 Home | LG 34GN850
ATH-R70x | Addon T14 | Blue Yeti
XPS 15 9560 | Oneplus 8 Pro | LG C9 OLED 55"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrikon2:

Tjenare!

Sitter på ett Msi Gaming 5, Z97 alltså, och undrar om det utan några större risker byta logotypen som kommer upp vid start? Har för nuvarande den funktionen avstängd genom BIOS, då jag möter en gräslig komplett logga (Komplett.se med andra ord). Killen jag köpte moderkortet av nämnde att det suttit i en Komplett PC som dom så fint heter, men det var inget som störde mig.

Har försökt googla runt - och till mitt resultat kom svåra flash lösningar eller 3:e partsprogram jag inte vill ha någonting med att göra.

Suggestions?

Formatera om datorn så försvinner den. Det gjorde jag iallafall
Komplett loggan alltså.

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Formatera om datorn så försvinner den. Det gjorde jag iallafall
Komplett loggan alltså.

Om det ändå vore så enkelt. Tack för tipset, men vill inte formatera!

Andra förslag?

Visa signatur

ROG STRIX X470-F | 2700X @ 4.3GHz | 1080 Gaming X
Vengeance RGB Pro 32GB @ 3200MHz | MX100 512GB
Crystal 570X | RM750X | W10 Home | LG 34GN850
ATH-R70x | Addon T14 | Blue Yeti
XPS 15 9560 | Oneplus 8 Pro | LG C9 OLED 55"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrikon2:

Om det ändå vore så enkelt. Tack för tipset, men vill inte formatera!

Andra förslag?

Får man fråga varför. Och tyvärr är det det ända sättet att bli av med det.

Permalänk

Jag har bytt min till en bsod skärm, kan vara lite kul ibland. Jag har då asus moderkort men allt jag gjorde var att fixa hem en bild från google och sen la jag in den i bios genom någon hårddisk. Annars kan du kolla om det finns någon programvara till just ditt moderkort som låter dig välja.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fredrikon2:

Om det ändå vore så enkelt. Tack för tipset, men vill inte formatera!

Andra förslag?

Är det i bootloggan eller innan OS? Det går då endast med att flasha om bios till ett nytt, om det ligger i bios alltså.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)