Permalänk
Medlem

Vilken Mac Mini?

Nu ska det handlas in en Mac Mini, men funderar då ifall mac mini 1,4GHz kommer fungera bra då den ska användas för programmering(xcode för det mesta)
Är medveten att 1,4Ghz med 4GB RAM kommer åldras fort i dagens marknad, men det är inte det jag frågar efter denna gång :)!

Alla åsikter uppskattas, och ni som är ägare utav en mac mini får gärna ge eran upplevelse med den! Tack

Specs: https://www.apple.com/se/mac-mini/specs/

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem

Se om du kan få tag på en 2012'a istället, då går det att uppgradera minne själv.

Har en 2011 själv som jag var lite sugen på att byta för att få USB3 och få ner värmen lite (har mellanmodellen med AMD-grafik, den blir rätt varm) men lade ner de planerna när jag såg den nya.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Se om du kan få tag på en 2012'a istället, då går det att uppgradera minne själv.

Har en 2011 själv som jag var lite sugen på att byta för att få USB3 och få ner värmen lite (har mellanmodellen med AMD-grafik, den blir rätt varm) men lade ner de planerna när jag såg den nya.

Har du någon aning ifall 1,4an kommer fungera för mitt användningsområde?

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Inaktiv

Det kommer den klara utan problem. Jag har basmodellen över. Det jag ångrar mest är att jag inte tog en med SSD.. Funderar starkt på att stoppa in en egen SSD och bryta garantin eller att använda interna 1TB till lagring och bota från antingen en USB3 SSD eller Thunderbolt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontusv:

Har du någon aning ifall 1,4an kommer fungera för mitt användningsområde?

Vet inte, gissar att det beror mycket på vad du vill göra med xcode.
Att bara knappa kod kommer såklart fungera alldeles utmärkt.
Hur kompilering och stora projekt fungerar lämnar jag åt någon annan att svara på, och det beror ju på hur bråttom man har att bli klar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Det kommer den klara utan problem. Jag har basmodellen över. Det jag ångrar mest är att jag inte tog en med SSD.. Funderar starkt på att stoppa in en egen SSD och bryta garantin eller att använda interna 1TB till lagring och bota från antingen en USB3 SSD eller Thunderbolt.

Tack för ditt svar! Jo en SSD hade ju inte varit helt fel

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vet inte, gissar att det beror mycket på vad du vill göra med xcode.
Att bara knappa kod kommer såklart fungera alldeles utmärkt.
Hur kompilering och stora projekt fungerar lämnar jag åt någon annan att svara på, och det beror ju på hur bråttom man har att bli klar.

Kommer nog bli 1,4ghz då! Känner inte för att lägga ut 2000kr till ifall jag klarar mig med den här! Tack som svarade!:)

Visa signatur

Professionell amatör