Permalänk
Medlem

FreeNAS

Hej!

Har försökt läsa mig till det, men förstår inte riktigt. Vet inte vad det jag letar efter heter, antar jag.
Det är så att jag vill spegla en mapp från datorn till FreeNAS. Så allt jag sparar på min mapp på datorn ska även sparas på FreeNASen.
Vore uppskattat med en anvisning om hur, eller en fras om vad detta heter så jag kan googla mig till det på egen hand. Krävs det program för detta, eller går det att ställa in enbart igenom FreeNAS webgui och/eller i Windows?

Jättetack på förhand.
Med vänliga hälsningar,

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Lite länkar

Synkron

Forum

SyncToy

Kanske ger en hjälpande hand åtminstone

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om FreeNAS men jag skrev bara in exakt det du ville på Google och hittade massa trådar och tips.. www.google.com -> mirror folder from windows 7 to Freenas -> enter

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Lite länkar

Synkron

Forum

SyncToy

Kanske ger en hjälpande hand åtminstone

Toppen! Tack! Ska kika upp dessa.

Skrivet av slusk:

Har ingen aning om FreeNAS men jag skrev bara in exakt det du ville på Google och hittade massa trådar och tips.. www.google.com -> mirror folder from windows 7 to Freenas -> enter

Gjorde i princip samma sökning som dig. Förstod dock inte vad av detta jag ska läsa mer om, därav tråden.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Toppen! SyncToy gjorde precis vad jag ville dessutom superenkelt att använda!

Tack så mycket för svaren! Speciellt tack till EyeNEye för bra tips!
Med vänliga hälsningar,

Visa signatur

Richard aka inkui