Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Ta bort damm på radiator?

Hej!
Min radiator(H75) är lite dammig. Vågar jag dammsuga denna?

Tack på förhand!

ASUS Z87-K ATX | Intel Core i5 4670K @3.9GHz (Haswell) | Corsair H75 | Corsair 8GB CL9 VENGEANCE LP RÖD @1600Mhz | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Sapphire R9 280X 3GB DUAL-X OC | Fractal Design Define R4 (Black)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Använd tryckluft på burk.

Förvänta dig inte mer hjälp om du inte svarat på alla mina frågor och provat alla mina förslag!
Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Mar 2004

Själva radiatorn tar inte någon skada av att dammsugas, men skulle själv ändå inte dammsuga den om den sitter monterad i datorn, lätt att man kommer för nära något mer känsligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

Kör lite Ozone-killer

OT: Se till att köpa en burk med rör på "cappen". Det är inga ozondödande freoner kvar i sprayburkarna längre bara HFC-134a, lite info för den sprayintresserade.

Intel i7 2600K, ASUS Geforce GTX 780, 16Gb Ram, ASUS mATX Z67, Fractal Design Define Mini, Corsair AX-750.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Tack för alla svar! Ska kolla upp Ozonekiller.

ASUS Z87-K ATX | Intel Core i5 4670K @3.9GHz (Haswell) | Corsair H75 | Corsair 8GB CL9 VENGEANCE LP RÖD @1600Mhz | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Sapphire R9 280X 3GB DUAL-X OC | Fractal Design Define R4 (Black)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Highwell:

Tack för alla svar! Ska kolla upp Ozonekiller.

Luft på burk är troligtvis lättare att hitta, det finns på Jula, biltema, Kjell och alla välsorterade datorbutiker