Permalänk
Medlem

oc moderkort 3570k

Hej.

Jag har en 3570k cpu idag med ett h77 moderkort.
Tyvärr går det inte att klocka med så letar efter ett nytt moderkort.
Min fråga är, är z77 det ändå moderkortet jag kan använda för att klocka med eller finns det en annan modell? (då det är lite svårt att hitta z77).

Tack på förhand.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Entusiast

Jag har för mig att Z67 och P67 också har stöd för Ivy Bridge, vilket också är överklockningsbara chipset. Du tappar dock PCI-E 3.0 och lite småfeatures i UEFI.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Z77 är väl att föredra om du vill överklocka
Körde asrock fatality performance z77 med min 3570k överklockad till 3.9GHz med en turbo på 4.4GHz utan problem
Nu har jag dock bytt ner mig till ett mATX kort tack vare att jag bytte chassi (från ett FD R4 till ett corsair 240 air)

Du har ju ASRock Z77 Pro3 på webhallen för en vettig penning

EDIT:
Såg att det var beställningsvara men har du tid att vänta lite så varför inte

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Z77 är väl att föredra om du vill överklocka
Körde asrock fatality performance z77 med min 3570k överklockad till 3.9GHz med en turbo på 4.4GHz utan problem
Nu har jag dock bytt ner mig till ett mATX kort tack vare att jag bytte chassi (från ett FD R4 till ett corsair 240 air)

Du har ju ASRock Z77 Pro3 på webhallen för en vettig penning

EDIT:
Såg att det var beställningsvara men har du tid att vänta lite så varför inte

Tackar, dock verkar det inte ha stöd för sli. Får helt enkelt köpa ett nyare grafikkort istället för ett äldre när det är dax att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Tackar, dock verkar det inte ha stöd för sli. Får helt enkelt köpa ett nyare grafikkort istället för ett äldre när det är dax att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle ändå inte rekommendera 670 i SLI iom. att den endast har 2GB vram. Räcker en bit men inte så långt. Iofs om du får den för ett hyggligt pris begagnat kan det däremot vara värt. (Går nog inte ens att köpa ny i dagsläget, än mindre om ett tag.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Går ganska bra att överklocka med vilket z77-kort som helst, fast 5.1 GHz överhettade strömdelen på mitt mini-itx moderkort ganska fort..;)

Visa signatur