Allt fryser fast utom muspekaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Feb 2015

Allt fryser fast utom muspekaren.

Tjo!
Vet inte om detta hör hemma här, eller i annan tråd. Men i alla fall.

Min dator har börjar frysa fast vid uppstart, men efter några omstartningar fungerar det igen, samt att den fryser fast helt random ibland.
Jag kan fortfarande röra musenpekaren, men varken ctrl+alt+delete eller annat kommando fungerar. Efter xx sekunder kommer det jag klickade på upp, men allt är fortfarande fryst. Beror detta på mina SSDs (har en Intel 5?0 series 120, den mitt OS ligger på och en Kingston V300 240GB), eller beror det på mitt OS, har W8.1.

Väldigt frustrerande problem. Vore tacksam för hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av svarthjarta:

Tjo!
Vet inte om detta hör hemma här, eller i annan tråd. Men i alla fall.

Min dator har börjar frysa fast vid uppstart, men efter några omstartningar fungerar det igen, samt att den fryser fast helt random ibland.
Jag kan fortfarande röra musenpekaren, men varken ctrl+alt+delete eller annat kommando fungerar. Efter xx sekunder kommer det jag klickade på upp, men allt är fortfarande fryst. Beror detta på mina SSDs (har en Intel 5?0 series 120, den mitt OS ligger på och en Kingston V300 240GB), eller beror det på mitt OS, har W8.1.

Väldigt frustrerande problem. Vore tacksam för hjälp.

Har samma fel på min laptop, dock så har jag ingen SSD.

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2015

Låter som att felet är din SSD, vad händer om du startar upp Windows i felsäkertläge? Genom att trycka F8 precis innan Windows laddas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jul 2010

Körde memtest och visade sig att det va fel på ena ramminnes stickan på laptopen! Har nu bytt och det funkar prima!

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Fakkahe:

Körde memtest och visade sig att det va fel på ena ramminnes stickan på laptopen! Har nu bytt och det funkar prima!

Har också kört något sådant test, men den visade att det inte var fel någonstans.

Skrivet av Underbart:

Låter som att felet är din SSD, vad händer om du startar upp Windows i felsäkertläge? Genom att trycka F8 precis innan Windows laddas.

Vad är det jag ska kolla efter i felsäkertläge, om det fryser fast där med?