Hörlurar liknande Philips SBC HP1000?

Permalänk
Medlem

Hörlurar liknande Philips SBC HP1000?

Hej hej,
Hade ett par Goldring DR150 som jag sålde när jag fick tag på ett par billiga Philips SBC HP1000.
Dessa höll dessvärre bara 3 veckor, köpte dem beggade så inget att göra åt, hittade inte felet med dem trots flera års erfarenhet av DIY hifi.
Nu har jag åter sedan ett par år tillbaka ett par DR150, de låter bra med en bra lurstärkare, men inte lika bra som Philips lurarna.
Verkar omöjligt att hitta dem nya, missade när Ullared sålde dem för ~300kr för ett antal år sedan tyvärr...
Verkar nästan omöjligt att hitta beggade med, iaf till bra pris och slippa frakt från andra sidan klotet.

Gav ~1100 för mina goldring, och kan inte lägga mkt mer på ett par nya lurar. Jag är inte heller "med i svängen" längre då jag suttit/sitter nöjd med min anläggning och har inte kännt något behov av att hålla mig uppdaterad.

Hörlurarna använder jag till datorn via USB-DAC (DIY) samt en BCL klon (DIY).
DAC
Lurstärkare Chassit behöver bytas jag vet lol

Så jag har alla förutsättningar att driva i princip vilka lurar som helst.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Jag hade även jag dessa hörlurar förut och de var väldigt trevliga. Omöjligt att hitta nu om ingen säljer begagnat.

Köper du begagnat så kan du hitta Sennheiser Hd-595 för dom pengarna och även Beyerdynamics Dt-770. Jag hsr eller har haft båda dessa och det är väldigt trevliga lurar, dock väldigt olika ljud i dom så du bör provlyssna.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.