OS Hårddisken full

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

OS Hårddisken full

Hej allihop!

Jag är en riktig amatör när det kommer till datorer. Jag gillar att spela på dom men hur dom fungerar är jag helt grön.

Jag har ett problem att min OS hårddisk är i stort sett full. Det är alltid olika hur full den är men på senaste tiden har det aldrig varit mindre än 9GB ledigt på den.

Jag går in på den och hittar att det är mappen användare som tar upp 76,2GB utav de 118GB på hårddisken.

Vidare hittar jag att det är min mapp "Carl" som är användarmappen som tar upp 75,8GB

Markerar jag sedan de mappar som finns i "Carl" så är det bara 5,35GB som är i de mapparna.

Är det någon som vet vart de 70GB gömmer sig? Vad ska jag göra för att öppna upp minne på den hårddisken?

Tacksam för alla svar jag kan få !

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Antagligen i den dolda mappen "AppData", där exempelvis molntjänster, temporära internetfiler och dylikt brukar spara filer.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

yepp.

Vill du göra sökandet efter vad det är som tar plats lite enklare så kan jag rekommendera programmet treesize. Brukar vara väldans användbart med jämna mellanrum

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015
Skrivet av Zcenicx:

Antagligen i den dolda mappen "AppData", där exempelvis molntjänster, temporära internetfiler och dylikt brukar spara filer.

Du är en god människa! Tack som fan!