Total War: Warhammer officiellt!

Permalänk
Medlem

Total War: Warhammer officiellt!

Vad sägs som det?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Jag skulle vara sjukt hypad om det inte vore för de senaste släppen av Total War.
Om de äntligen fixar sin AI så kanske det blir ett köp på en Steam-REA några månader efter släpp. CA har lyckats bränna mig tillräckligt för att aldrig köpa något av dem till fullpris.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Avstängd

Oerhört exalterad!

Men försöker hålla mig tills mer info om spelet är ute, så det inte blir Rome 2 igen.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Allt som kommer från CA och framförallt SEGA kommer jag se fram emot med stor försiktighet. Har inte spelat Warhammer så för min del säger inte trailern mycket utöver att det blir något fantasy inriktat denna gången.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Geeks Gaming

Jag håller mig också försiktig när det gäller detta. En riktigt jävla bra Trailer men jag vet inte om jag kan förlåta dom för Rome 2

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Sjukt hype, väntat på något sådant sedan warhammer: dark omen

Permalänk
Medlem

Blir förköp och att röja som Skaven så fort det släpps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Blir förköp och att röja som Skaven så fort det släpps!

grattis till att vara en anledning till att så många trasiga spel släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

grattis till att vara en anledning till att så många trasiga spel släpps

Alltid retar det någon av alla jobbiga personer som stör sig på att man köper bra spel tidigt. GTA V och Cities Skylines var precis likadant, men båda var riktigt bra från start.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buio:

Blir förköp och att röja som Skaven så fort det släpps!

Vad jag hört ska Skaven inte vara med, däremot kan det komma senare i form av DLC.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Alltid retar det någon av alla jobbiga personer som stör sig på att man köper bra spel tidigt. GTA V och Cities Skylines var precis likadant, men båda var riktigt bra från start.

Ja jo, visst finns det spel som är bra vid släpp, men det är knappast trenden de senaste 3-5 åren
Sen vet jag inte om GTA V verkligen var ett så bra släpp... Cities skylines släpptes av paradox som överlag håller en bra kvalité vid nysläpp/i huvudtaget (peppar)

CA:s TW-spel den senaste tiden har dock varit riktig dynga, får hoppas att detta är "tredje spelet gillt"

För övrigt så förstår jag inte poängen med att förhandsboka spel nu för tiden, förr när det bara såldes fysiska exemplar var det ju för att inte behöva komma till GAME och se att det är slut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Blir förköp och att röja som Skaven så fort det släpps!

Vart jag mig i världen vänder så är alltid trådarna överröstade med folk som vill ha Skaven. :S

Permalänk
Medlem

Please don't fuck this up, please don't fuck this up...

Enligt det de sagt än så länge så verkar det som Empire, Chaos, Dwarves, Orcs and Goblins och Vampire Counts är spelbara factions i början. De har ju sagt att de vill släppa 2 stand-alones till. Skulle gissa på att dessa blir kampanjer med flera raser.

Permalänk
Medlem

Jag väntar till angry joe sagt sitt om det.
Annars var shadow of the horned rat och dark omen några av mina favoritspel när det begav sig.
Tror inte detta blir samma känsla men kan hoppas.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

I varenda Total War spel så har dom skrytit brett och vilt hur deras nya AI är så bra och har förbättrats. Varenda. Jäkla. Total War.

Och vad har hänt hela tiden? AIn har bara blivit dummare, buggat och all strategy slängts ut genom närmsta fönster. Varenda spel sen Medieval har väl tagit en 6-12 månader innan det blev någurlunda bra.

Kan dom bara ändra strategi kartan till nåt vettigt (det är så jäkla lätt att exploita AIn, Shogun/Medieval gjorde det bättre) och förbättra battle AIn... Kanske kan det bli bra.

Men jag har mina tvivel. Ser fram emot nästa Total War artikeln där dom kommer säga att AIn i Warhammer kommer få våra hjärnor att explodera för att den är så smart.

Permalänk
Medlem

Shut up and take my money!

Det enda som skulle överträffa detta skulle vara DoW 3!

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Maffig Lord of Change!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

I varenda Total War spel så har dom skrytit brett och vilt hur deras nya AI är så bra och har förbättrats. Varenda. Jäkla. Total War.

Och vad har hänt hela tiden? AIn har bara blivit dummare, buggat och all strategy slängts ut genom närmsta fönster. Varenda spel sen Medieval har väl tagit en 6-12 månader innan det blev någurlunda bra.

Kan dom bara ändra strategi kartan till nåt vettigt (det är så jäkla lätt att exploita AIn, Shogun/Medieval gjorde det bättre) och förbättra battle AIn... Kanske kan det bli bra.

Men jag har mina tvivel. Ser fram emot nästa Total War artikeln där dom kommer säga att AIn i Warhammer kommer få våra hjärnor att explodera för att den är så smart.

Skrivet av Ramblemoe:

Jag skulle vara sjukt hypad om det inte vore för de senaste släppen av Total War.
Om de äntligen fixar sin AI så kanske det blir ett köp på en Steam-REA några månader efter släpp. CA har lyckats bränna mig tillräckligt för att aldrig köpa något av dem till fullpris.

AIn i ATTILA är riktigt bra, aldrig fått så mycket stryk i ett totalwar spel tidigare. Började lira vid Rome 1

Permalänk
Entusiast

Jag har aldrig spelat ett Total War, men detta blir ett dag 1 köp. Älskade Dawn of War 2 och tillhörande expansioner så ser fram emot detta!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Gissar att det inte finns några uppgifter när spelet kommer släppas? Någon som vågar sig på en gissning?

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Ja jo, visst finns det spel som är bra vid släpp, men det är knappast trenden de senaste 3-5 åren
Sen vet jag inte om GTA V verkligen var ett så bra släpp... Cities skylines släpptes av paradox som överlag håller en bra kvalité vid nysläpp/i huvudtaget (peppar)

CA:s TW-spel den senaste tiden har dock varit riktig dynga, får hoppas att detta är "tredje spelet gillt"

För övrigt så förstår jag inte poängen med att förhandsboka spel nu för tiden, förr när det bara såldes fysiska exemplar var det ju för att inte behöva komma till GAME och se att det är slut...

Jag ska inte tramsa mig, det är klart att man ska vara försiktig.

Men jag kan bedöma själv när det är värt att förköpa så spelet är klart på releasedagen. Behöver ju inte köpa det ett år innan release t.ex. Är väldigt trött på allt tjatande med klyschor som "grattis till att vara en anledning till att så många trasiga spel släpps" som egentligen bara baserar sig på gissningar och inga egentliga fakta eller undersökningar.

Personligen tror jag att problemet med trasiga spel mer beror på dålig ekonomi hos utvecklare eller utgivare och behov att få in pengar snabbt än om det är förköp eller inte.

Tittar man på Greenlight på Steam så är det rena alfa och betaversioner man betalar för, men det är ett sätt för mindre studios att få ett bättre pengaflöde och inte stå med tomma kassor på grund av hur spelmarknaden fungerar.

En annan viktig sak är hur öppna utgviaren är. Ta t.ex. Cities: Skylines där de en vecka innan release lät många streama spelet så intresserade kunde titta och bilda sig en uppfattning. Blev ett givet förköp för min del.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Firkraag:

Jag har aldrig spelat ett Total War, men detta blir ett dag 1 köp. Älskade Dawn of War 2 och tillhörande expansioner så ser fram emot detta!

Du får skilja på Warhammer Fantasy och 40K.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av stn1337:

AIn i ATTILA är riktigt bra, aldrig fått så mycket stryk i ett totalwar spel tidigare. Började lira vid Rome 1

Kollade på lite videos. Ser ingen större skillnad mot tidigare iterationer.
Vid belägringar så kan AI:n fortfarande inte använda stegar på ett vettigt sätt. Har man en jämnstark armé så kan man ställa upp sig mot fienden och gå afk. AI:n verkar fortfarande inte vara programmerad att undvika fällor. Fällorna är bevisligen inte till för att skärma av kavalleri, de är till för att vara ett spektakel.

Kampanjkartan har förbättrats av att AI:n inte kan ha en massa små pytte-arméer som springer runt. Men att spelaren berövats samma frihet känns extremt klumpigt och oflexibelt.

Så jag tycker nog allt att CA har en bit kvar innan de kan kalla sin AI för bra.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Kollade på lite videos. Ser ingen större skillnad mot tidigare iterationer.
Vid belägringar så kan AI:n fortfarande inte använda stegar på ett vettigt sätt. Har man en jämnstark armé så kan man ställa upp sig mot fienden och gå afk. AI:n verkar fortfarande inte vara programmerad att undvika fällor. Fällorna är bevisligen inte till för att skärma av kavalleri, de är till för att vara ett spektakel.

Kampanjkartan har förbättrats av att AI:n inte kan ha en massa små pytte-arméer som springer runt. Men att spelaren berövats samma frihet känns extremt klumpigt och oflexibelt.

Så jag tycker nog allt att CA har en bit kvar innan de kan kalla sin AI för bra.

Ptja, beror självklart på vad man jämför med. Håller med om att AIn inte är bra(smart) än, men jämför man med tidigare titlar och framförallt Rome 2 har det blivit mycket bättre.

Finns inga konkurrenter till Totalwar-serien, så omöjligt att säga vad som är bra/dåligt när man inte har något att jämföra med utan endast får utgå från deras tidigare titlar.

Med mina få men grundläggande kunskaper i programmering verkar det dock som att man försökte göra AIn just smart i Rome 2. Försöka ta egna beslut baserat på vad jag som spelare gör. Vilket resulterade i ett stort algoritmkaos, AIn fick fnatt i många strider sprang åt alla håll och kanter.

i ATTILA är AIn mer styrd att göra si och så, vilket gör den lättare att lura men fighter som utspelar sig på öppna fält med jämna siffror blir mycket, mycket svårare och jag har aldrig tyckt att strider med jämna nummer och styrka varit svåra tidigare i totalwar, trots att jag alltid spelar på det svåraste. Och nej, det var verkligen inte bättre förr, har spelat sedan Rome 1.

Så slutsats, ATTILA är ett stort framsteg från Rome 2. Fortfarande inte smart, men så bra man kan göra den i dagsläget antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humanisten:

Gissar att det inte finns några uppgifter när spelet kommer släppas? Någon som vågar sig på en gissning?

En bulgarisk spelsida ska ha listat det för släpp i höst. Vilket kan vara rimligt med tanke på att de har jobbat på spelet sen 2012.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezzeen:

En bulgarisk spelsida ska ha listat det för släpp i höst. Vilket kan vara rimligt med tanke på att de har jobbat på spelet sen 2012.

Tror inte det stämmer, det är för kort tid mellan första presentation och release. Går man på t.ex. Rome 2 så presenterades det första gången officiellt i början av juli 2012. Spelet släpptes sen september 2013. Så jag gissar på höst 2016.

Rome 2 var dock buggigt vid release. Gick att spela, men många AI-buggar och tekniska problem. Skulle själv tycka att det var releasefärdigt ungefär ett halvår senare.

En sak som talar för att de påskyndar release är att Attila verkar ha sålt dåligt. Steamspy som är hyfsat pålitligt pekar på att Rome 2 och Shogun 2 sålt över 2 miljoner totalt. Attila ligger "bara" på cirka 280 tusen. I och för sig har inte spelet varit ute mer än ett par månader, men det är ändå bara en tiondel av vad Rome 2 sålt grovt räknat.
http://steamspy.com/search.php?s=total+war

Permalänk
Medlem

Screenshots - inga från spelet med UI utan bara "dramatiska" med closeups etc.
http://www.gameinformer.com/games/total_war_warhammer/b/pc/ar...

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Detta såg inte ut att vara något för mig men ska kika på det när det släpps i alla fall.

Skrivet av Buio:

Alltid retar det någon av alla jobbiga personer som stör sig på att man köper bra spel tidigt. GTA V och Cities Skylines var precis likadant, men båda var riktigt bra från start.

Fast just Totalwar spelen är ju inte direkt kända för att vara riktigt bra från start utan de brukar bli bra efter några månader

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Detta såg inte ut att vara något för mig men ska kika på det när det släpps i alla fall.Fast just Totalwar spelen är ju inte direkt kända för att vara riktigt bra från start utan de brukar bli bra efter några månader

Absolut, Rome 2 hade stora problem när det släpptes. Jag tror Sega är en stor del av problemet.

Men samtidigt gillar jag spelen och känner att jag vill stödja en spelutgivare som gör spel jag gillar. Finns inte jättemånga alternativ med liknande mekanik.