Total War: Warhammer officiellt!

Permalänk
Medlem

Torskade faktiskt Chaos kampanjen på Hard. Lord Of Change kom från ingenstans bakom min armé efter ett stort slag där jag förlorade 5 enheter. Har inget save som kunde rädda mig ^^

Permalänk
Medlem

Någon som spelar i 4K och gärna med ett gtx 1080 som kan ge lite feedback hur det rullar? FPS? Kör du på Ultra? osv osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av trapzz:

Någon som spelar i 4K och gärna med ett gtx 1080 som kan ge lite feedback hur det rullar? FPS? Kör du på Ultra? osv osv

Guru3D har testat med den kommand DX12-patchen där ett GTX 1080 får 46 fps i 3840x2160. DX12-patchen lär inte vara så långt borta, men man vet aldrig. I den finns ett inbyggt prestandatest från en stridsscen också.
http://www.guru3d.com/articles-pages/total-war-warhammer-dire...

För 4K-spelande skulle jag nog vänta med att köpa ett grafikkort till kort med HBM2 eller åtminstone 384-bit bus och GDDR5X kommer och se om det kan ge en extra knuff så länge medföljande GPU också är designad för att utnyttja den extra minnesbandbredden. Med tanke på hur dyr GTX 1080 är just nu lär inte ett Ti-kort bli billigt i början, inte omöjligt det landar på 10K.

Permalänk
Medlem

Bra spel, kanske inte det bästa men åtminstone det mest underhållande TW-spelet jag kört.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

sitter inne på 250 drag med greenskins på hard och spelet har aldrig varit roligare.
för er som är missnöjda med hur trupper förflyttar sig och känner att ens egna inte kommer någonstans bör spela lite mer,
finns otroligt många faktorer som påverkar sådant som sagd person tydligen inte bemästrar.

för övrigt flyter det på som en dröm 1440p med allt på max och inte tittat under 60fps någon gång

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem

Själv har jag märkt att spelet börjar att tappa bildrutor på kampanj-kartan om jag har "Underway" markerat som förflyttningsalternativ på mina dvärgatrupper. Jag har även märkt att spelet under vissa enorma strider inte riktigt orkar hålla 60+ för min del. Kör då allting på max i 1080P, och datorn ser ni i signaturen. Förövrigt så är auto-resolve oerhört missvisande i många lägen, vilket är bra för det får mig att inte använda det så ofta. Hade ett fullt regemente med Grudge Throwers, Quarrelers och Longbeards med antingen sköld eller tvåhandat, men datorn tyckte ändå att jag skulle förlora mot en Varg-armé som innehöll mestadels Direwolves och Marauder Horsemen. De var i och för sig rank 4 och leddes av en lord som var rank 20 mot min rank 5, men ändå. Spelade ut striden och förlorade cirka 100 man i en allt annat än rättvis strid för Vargs del.

Är det någon mer som känner att de sista enheterna i faktionerna tar för lång tid att få tag på, och att de inte är nödvändiga? Jag kör en dvärgakampanj på Hard just nu, och har slagit ut alla ork-faktioner samt Warriors of Chaos. Jag har egentligen redan vunnit, med fyra 20/20-arméer samt 16k i Income. Den högst rankade enheterna jag har är Longbeards och kanoner. Det känns ofta (i alla fall på hard) som att det enda som behövs är en stark lord samt Longbeards, Quarrelers och katapulter för att slå det mesta som datorn kastar på en. Nu kunde jag har uppgraderat vissa byggnader mycket tidigare, vilket hade gett mig tillgång till t.ex. Irondrakes, Ironbreakers, Hammerers etc. Problemet är väl mer att det inte känns som att det behövs. Får helt enkelt testa att spela på ännu svårare svårighetsgrad :).

En annan sak jag märkt är att det är oerhört svårt att få gjort huvuduppdragen för din lord, i alla fall på dvärgarna. Rätt tidigt i spelets skede vill de att jag ska ha en armé med Slayer King Ungrim i spetsen uppe i Chaos Wastes. Problemet är att det är eländigt svårt att förflytta upp en tillräckligt stark armé dit och fortfarande lyckas slå tillbaka mot Greenskins-waaghs med Grimgor Ironhide och Azhag the Slaughterer. Det är i princip omöjligt att ha två stående arméer i det skedet, (man går typ bara 250 plus i income, i alla fall gjorde jag det), och ännu svårare blir det om dessa två inte är på samma front. Jag har märkt att den enda lösningen mot Greenskins är att slå tillbaka dem tidigt och börja sacka deras outposts för pengar att uppgradera sin första provins, samtidigt som man håller deras arméer i konstant infighting. Detta skulle jag inte klarat av om jag hade skickat Ungrim till Chaos Wastes, men jag kanske gjorde något fel :). Spelar man defensivt kommer de snart med två fulla 20/20-arméer, vilka man behöver minst en rank två garrison och en riktigt stark armé för att ha en chans mot.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Inaktiv

Jag har läst NeoGAF-tråden om detta spel de senaste dagarna. Bara jag slutat för dagen så blir det ett köp på GMG, är så sugen.

Ska ta och läsa igenom denna tråd med, är ju ändå "hemma"-forumet.

WAAAAGH!

EDIT: WAAAGH inställd, GMGs 20%-rabattkod fungerade tydligen inte på spelet. Får se hur pass pundet faller mot slutet av veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur ställer sig detta Totalwar spel gentemot dom andra? Rome 2 var ju en katastrof, men Shogun 2 tyckte jag var riktigt bra. Är det jämförbart med det eller är det sämre?

Permalänk
Medlem

@matrimLOL: Har inte spelat Rome 2, men tycker att Warhammer jelt klart håller minst samma klass som Shogun 2. Det är otroligt stor variation mellan raserna, och striderna har nog aldrig varit såhär intressanta. Nu är jag lite partisk då jag älskar fantasy, men jag har inte varit så inne i ett TW sedan första Rome. Bortsett från att pathfindingen ibland verkar bli lite wonky i jättestriderna (dvs, 3+ fulla arméer) så har jag inte haft några som helst problem. 60 timmar spelade och inte en enda krasch känns också hyggligt.

Gillar man TW och high fantasy tycker jag detta spel är en no-brainer.

Permalänk
Medlem

Vampire Counts är bra mycket svårare än Dvärglaget. Innan runda 100 har Orkerna förenat hela södern och går norrut med 6+ 20/20 stacks. Visst det är mest skitgubbar men man behöver ändå rätt många Elitegubbar för att ta en sån anstormning, för att inte tala om ekonomi

Tycker skillträden är lite dåligt upplagda och balanserade. Den röda linjen är överdrivet uppdelad i en "early"- och "late"-del. Det är totalt waste att satsa på lordens stats. Kortare wound time eller passiva buffs för gubbarna är 100000000000% bättre än "+30 charge" eller nån ability med self target.

Sen förstår jag inte varför man skulle vilja ta Master Necromancer framför en Vampire Lord? Vampire lord kan allt som MN kan (förutom en extra passiv aura heal) + mycket bättre stats för samma pengar? Helt tokigt.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Kör flera kampanjer samtidigt för att upptäcka liret och för att det är roligt.

Med Chaos är jag på turn 150 och har nästan från början gått back 2-5000 vilket har fungerat med en aggressiv strategi men känns lite galet, har för tillfället 3 arméer. Första 2a armén jag tog fram lyckades jag inte rädda så när jag skapade min andra armé på nytt så överförde jag ett gäng chaos warriors/ chosen och sen var det ut med två tunga stacks.
Försökte väcka upp hela Norrland med awaken tribe och gå en runda där fram till jag nådde till empire vilket jag gjort och går bra men, slutade med att tribes i norr kriga med varandra och till slut blev en riktigt stor kvar och någon mindre, vilket givetvis inte var den som jag var allierad med... men blev fred ändå, undrar om det går att hålla stammarna i norr i schack? Känns tveksamt.
Överlag, med alla raser, känns det som en klurig balans mellan ekonomi och armé. Eller så är det bara för att jag vill ut och erövra allt och alla

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kör flera kampanjer samtidigt för att upptäcka liret och för att det är roligt.

Med Chaos är jag på turn 150 och har nästan från början gått back 2-5000 vilket har fungerat med en aggressiv strategi men känns lite galet, har för tillfället 3 arméer. Första 2a armén jag tog fram lyckades jag inte rädda så när jag skapade min andra armé på nytt så överförde jag ett gäng chaos warriors/ chosen och sen var det ut med två tunga stacks.
Försökte väcka upp hela Norrland med awaken tribe och gå en runda där fram till jag nådde till empire vilket jag gjort och går bra men, slutade med att tribes i norr kriga med varandra och till slut blev en riktigt stor kvar och någon mindre, vilket givetvis inte var den som jag var allierad med... men blev fred ändå, undrar om det går att hålla stammarna i norr i schack? Känns tveksamt.
Överlag, med alla raser, känns det som en klurig balans mellan ekonomi och armé. Eller så är det bara för att jag vill ut och erövra allt och alla

Äsch, jag är runt turn 90 och går back ~10000 per turn, rätt hetsigt, men det fungerar så länge jag snittar en sack per turn på totalen (har tre arméer) :).

För övrigt tycker jag det är bäst att först köra awaken tribe, och sedan anfalla igen och köra subjugate. Då slipper man att ens egna tribes krigar mot varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpLar:

Äsch, jag är runt turn 90 och går back ~10000 per turn, rätt hetsigt, men det fungerar så länge jag snittar en sack per turn på totalen (har tre arméer) :).

För övrigt tycker jag det är bäst att först köra awaken tribe, och sedan anfalla igen och köra subjugate. Då slipper man att ens egna tribes krigar mot varandra.

Hehe ja hetsigt är det, blir mer stress när man lämnar nordland för då tar det tid eller kostar en del gubbar mot deras walls sen. Underlättar dock att nyttja sina heroes mot städerna.
Muah, ja kanske hade varit fint med en guide så man inte missar sådant! :X Låter nästan bekant när du säger det så kanske hört något om det i förbigående, skyller på.. för lite kaffe Tanken att attackera sina egna ligger rätt långt bort.
Snart framme och dags att krossa Karls Franz.
Lite besviken på att jag valde närstridskämpen som min ledare, han får ingen häst/mantacore/drake. Lvl 30 och vandrar runt. Får trösta honom med en talisman som sprider terror. Kör jag chaos igen blir det nog till att testa dragon ogre ledaren.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Fick lov att testa köra igång en hard kampanj med chaos och hittills känns det lättare än en normal kampanj eftersom jag inte missat att attackera mina allies igen och köra subjugate denna gång.

Chaos är helt beroendeframkallande, man får sådant skönt flyt och det blir inte massor med städer att kontrollera och planera och lägga tid på, även om jag gillar det också men flytet, riktigt svårt att slita sig från burken när man kör Chaos

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Dwarfs, Hard, runt 200 rundor in, men nu är det lika bra att ge upp.

Efter 5-10 omspelningar innan jag ens nått 20 rundor så fick jag ordning på en vettig armé. När Grimgor väl dök upp med sin f***** Waaaagh-polare lyckades jag efter många om och men vinna slaget. Turtle turtle turtle, kunde inte komma ut ur första zonen annat än att snabbt rasera någon Orc-outpost. Så fort jag tog över något så dök antingen Grimgor eller Ahzag upp och tog tillbaka det, eller så blev det rebellion på 3 rundor och det var över innan jag han flytta dit fetknoppen igen.

Nu står Grimgor, Azhag och nån annan fjant med varsitt Waaagh! runt omkring mig och jag hinner inte fylla mina led innan nästa anfaller.

Svårighetsgraderna är helt åt helvete. Jag vill ha lite mer utmaning än Normal, där man steamrollar allt motstånd så fort man får sin första 20-stack, men det här är fan löjligt. Dopade ekonomier, buffade enheter, alla mina allierade ska konstant deklarera krig mot Vampire Counts eller Wissenland och blir tjuriga när jag säger nej. Ingen vill attackera Orcs. Barak Varr dampade loss och sprang mitt in i fiendeterritorium med alla sina arméer, bara för att dö och förlora allt. Det var min enda allierade som då och då gjorde något vettigt.

Nu dyker Chaos upp också, och får vandra fritt ner till mig. Tradigt värre, det här. Önskar en svårighetsgrad med enbart buffade fiendeenheter, inte det här jävla "bra jobbat, du dödade Grimgor och hela hans armé. Det är lugnt, han är tillbaka med en ny 20-stack om 5 rundor, lycka till".

Omöjligt att vinna med Dwarfs på något annat än normal. Omöjligt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

@Valiumballong gick du inte nordöst direkt och tog de två fina inkomstbrinngade städerna där? Det hjälper om man sen ska gå söderut.

Vampire Counts, hard, runda 116 så slog jag med 2,5 arméer och en stad, kislev, ihjäl 6 st chaos arméer. Tog lite manövrerande men gick.
Är på turn ~162 när bretonnia+empire+lite dvärgar deklarerar krig. Är på turn ~180 och har tagit allt utom ~6 empire städer men Bretonnia har ~7 arméer och flera av dem är feta som tusan med grail knights och massor med pegasus knights och jag är fortfarande i krig med Chaos Varg så jag har en armée i norr och fölorat någon armée i söder och har ~2-3 kvar och ska fixa några nya... Rätt hårt läge. Just Bretonnia's super stacks.. lite osäker på hur jag ska ta mig an dem men vi får väll se.
Vampire Counts i övrigt, snacka om happines problem och sprida sin vampire corruption.. i nya områden måste man ha feta arméer i städerna och stå kvar rätt länge för att inte få rebellions, vilket jag inte haft tid med så jag har fått slita med ett gäng sådana.
Men det är roligt med utmaningar.
Edit: Vampire counts are också rätt stora inkomstproblem. Sjukt mycket lättare med tex dvärgarna eller empire.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

@Valiumballong gick du inte nordöst direkt och tog de två fina inkomstbrinngade städerna där? Det hjälper om man sen ska gå söderut.

Fram tills i förrgår så har jag fått däng medan jag är på väg tillbaka ner igen. MEN nu gick det till slut, är kanske 190 rundor in med total kontroll över nedre hörnet och runt 10000 per runda i inkomst. Nästa steg är att säkra av mot Kislev och sedan fortsätta ner igenom Sylvania.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Första patchen släppt, med DX12-stöd (beta) och en ny enhet för Vampire Counts, Blood Knight.
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_Warhammer_Updates

Permalänk
Medlem

Eftersom de lagt till ett kort battle-test i patchen så testade jag med mitt Nvidiakort med driver 368.39, Win10, DX12. Dock tyckte jag testet var lite fattigt, det var bättre i Attila. Jag menar alltså hur de panorerar med kameran och visar olika scener med närbilder i Attila.

DX11 inställning (Ultra 2560x1440)

DX11 resutlat

DX12 inställning, samma fast med DX12 och omstart av klienten (Ultra 2560x1440)

DX12 resultat (ajdå)

Permalänk
Inaktiv

Ungefär en månad efter lanseringen av spelet, vad tycker ni alla som har och spelar spelet?

Skrivet av Buio:

Eftersom de lagt till ett kort battle-test i patchen så testade jag med mitt Nvidiakort. Dock tyckte jag testet var lite fattigt, det var bättre i Attila. Jag menar alltså hur de panorerar med kameran och visar olika scener med närbilder i Attila.

DX11 inställning (Ultra 2560x1440)
https://abload.de/img/tww_01_dx11xmuie.jpg

DX11 resutlat
https://abload.de/img/tww_02_dx11_resulto7uou.jpg

DX12 inställning, samma fast med DX12 och omstart av klienten (Ultra 2560x1440)
https://abload.de/img/tww_03_dx12rhusj.jpg

DX12 resultat (ajdå)
https://abload.de/img/tww_04_dx12_resultt1uue.jpg

Jag var precis på väg att fråga efter lite resultat men du var snabbare ändå ser jag.

Riktigt trevligt med DX 12-patch med. Var nära att jag slog till på spelet i veckan på GMG men precis när pundet tappat tillräckligt så var spelet slutsålt hehe. Men blir nog köp i helgen, väntat och suktat länge nog nu.

Permalänk
Medlem

De har också släppt sitt klassiska "Blood" DLC med en trailer. De gjorde det riktigt bra denna gång faktiskt med en riktigt splattig trailer.

Blood for the Blood God (€2,49)
http://store.steampowered.com/app/404011/

Edit: De släppte till och med en andra video med lite mer gameplay-sekvenser.
https://www.youtube.com/watch?v=zVgmk2NTBdg

Permalänk
Medlem

@Buio: Vet att jag är ett får, men blir nog att köpa detta. Se ruggigt snyggt ut.

Update: Jag är ett får ... Men jag bara älskar när armar och huvuden flyger till höger och vänster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Eftersom de lagt till ett kort battle-test i patchen så testade jag med mitt Nvidiakort med driver 368.39, Win10, DX12. Dock tyckte jag testet var lite fattigt, det var bättre i Attila. Jag menar alltså hur de panorerar med kameran och visar olika scener med närbilder i Attila.

DX11 inställning (Ultra 2560x1440)
https://abload.de/img/tww_01_dx11xmuie.jpg

DX11 resutlat
https://abload.de/img/tww_02_dx11_resulto7uou.jpg

DX12 inställning, samma fast med DX12 och omstart av klienten (Ultra 2560x1440)
https://abload.de/img/tww_03_dx12rhusj.jpg

DX12 resultat (ajdå)
https://abload.de/img/tww_04_dx12_resultt1uue.jpg

Personligen gick jag från avg. 46 fps till avg. 62 fps. Kan man förvänta sig mer när DX12 patchen blir färdigställd måntro?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv

Blev ett köp även här tillslut. Provade också att bencha lite (bilder i spoilertaggarna, inlägget blev så pass långt annars):

1920x1080
DirectX 11:

Dold text

Average 49,5 FPS

DirectX 12:

Dold text

Average 74,1 FPS

2560x1440
DirectX 11:

Dold text

Average 39,4 FPS

DirectX 12:

Dold text

Average 52,2 FPS

Samma grafikinställningar, enda som skiljer är vilket API som körs. Systemet i signaturen för övrigt (i7 2700K @4GHz + Sapphire R9 290 Tri-X @ 1000/1300MHz). Dock kommer jag troligen spela på min 2560x1440-skärm, så pass bättre bildkvalitet med den skärmen. DirectX 12 aktiverad med förstås.

Permalänk
Moderator
Moderator

@anon5930: Bra gjort, inget att tveka på. Spelet är värt det, har du inte sett mina playthroughs med Panda på SweCTV? Dessa mästargameplays! Eller inte.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lan:

@anders190: Bra gjort, inget att tveka på. Spelet är värt det, har du inte sett mina playthroughs med Panda på SweCTV? Dessa mästargameplays! Eller inte.

Jag gillar ju både Total War och Warhammer (eller ja, 40K mer än Fantasy) så är ju ett klockrent spel. Men samtidigt så håller jag på med en andra genomspelning av Witcher 3 + DLC samt DOOM så har egentligen fullt upp. Men riktigt svårt att låta bli. Att det dessutom varit så pass lite problem vid spelets lansering är lite ovant med tanke på tidigare Total Wars, "hoppades" jag nästan att det skulle vara en anledning att hålla ut lite till men inte ens det verkar ju gå.

Det har jag missat, får väl bli en titt antar jag. Kan ju vara bra att kolla hur andra spelar med förstås. Nu är jag inte speciellt bra på denna typ av spel så gissar att jag lär få min röv sparkad både en och 500 gånger med tanke på svårighetsnivån spelet verkar ha. Men kommer bli kul, riktigt kul.

Permalänk
Entusiast

Galet vilken boost AMD får tack vare Async Compute. På deras sida listar de alla AMD kort med hårdvarustöd för detta, men mitt 280X är inte med? Känns konstigt då jag vill minns att det hade två sådana beräkningsenheter. Vilket är mindre än Hawaii och efterföljande GCN men absolut fler än inga

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrAdde:

Galet vilken boost AMD får tack vare Async Compute. På deras sida listar de alla AMD kort med hårdvarustöd för detta, men mitt 280X är inte med? Känns konstigt då jag vill minns att det hade två sådana beräkningsenheter. Vilket är mindre än Hawaii och efterföljande GCN men absolut fler än inga

Stämmer, även R9 280X/HD7970 har Async Compute Engines. Och dubbla stämmer: http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/7000/7900# (se under specs).

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon5930:

Stämmer, även R9 280X/HD7970 har Async Compute Engines. Och dubbla stämmer: http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/7000/7900# (se under specs).

Yep, hoppas de använder dessa i Warhammer för utvecklaren glömde att lista korten.

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_WARHAMMER_DirectX_12_Sys...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Vart kan man hitta TW: Warhammer billigt? Googlat omkring lite men inte hittat något som verkade bra, GMG verkar ha slut på nycklar just nu.

Inga shady sidor.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör