Permalänk
Medlem

FPS-drops med ny dator.

Tja!

Hade FPS-drops i CS med min gamla dator, köpte ny, fortfarande FPS-drops.

Googlat, läst guider, ändrat launchoptions etc men det hjälper inte.
Launchoptions: -high -novid -threads 4 -freq 144 -nod3d9ex -nojoy -processheap
Mina speccs finner ni i min signatur.

Hjälp?

EDIT: Laddade ner CPUID Hardware Monitor och gick in i CS.
Så fort FPS-dropsen kom så gick "UC" upp i 90-99% under "Utilizations".
Vet inte vad det betyder för någonting, någon som vet någonting om det här?

Permalänk
Hedersmedlem

Testat utan

-high -threads 4 -nod3d9ex -nojoy -processheap

Du ska egentligen inte behöva använda någon av dem.

Permalänk
Medlem

Har ändrat launchoptions hit och dit men det hjälper inte.
Vågar inte uppdatera mobodrivers för när jag gjorde det igår så kraschade Windows totalt och jag blev tvungen att installera om allt...

Permalänk
Medlem

Kör du något speciellt program i bakgrunden? Vad behöll du från förra datorn? Du får hitta en gemensam nämnare.
Gäller det go eller 1.6? Har du provat att köra en lokal match eller var det kallas där du inte ansluter till någon annans server? Så det inte är uppkopplingen som stör

Permalänk
Medlem

Det gäller CS:GO. Har inte behållt någonting öht.
Enda andra programmet som är öppet är Spotify.

Testat på en offline-server men fps-drops består.

Installerade nya ljuddrivrutiner igår och då blev det mycket bättre men har fortfarande FPS-drops, dock inte lika grova..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliuz:

Det gäller CS:GO. Har inte behållt någonting öht.
Enda andra programmet som är öppet är Spotify.

Testat på en offline-server men fps-drops består.

Installerade nya ljuddrivrutiner igår och då blev det mycket bättre men har fortfarande FPS-drops, dock inte lika grova..

Om du stänger ner ljudet i spelet, kanske problemet blir löst helt? Förstår att det inte går att spela så men för att identifiera problemet. Prova även Spotify av /på då det med har med ljud att göra

Permalänk

Internet eller hårdvaru problem kanske. Hade samma problem så jag löste det med att splita 4G uppkoppling till webbläsare etc och vanliga lina till spel. Men får koppar hastighet är ju också 2mb/s in så... Inte så nice

Visa signatur

Burken: Intel Core i7 4790K, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+, Gigabyte Z97 HD3 (Rev 2.0), EVGA SuperNOVA 750G2, Samsung 830 Pro Series 128GB, Samsung 850 EVO 500GB, 2TB WD Black, Fractal Design Define R5 Titanium, Noctua NH-U9S.
Mina redskap: BenQ 24-tums XL2411T, Dell U2412M, Razer Mamba Tournament Edition, Razer BlackWidow Chroma,
Luren: iPhone 5S 32GB

Permalänk
Medlem

Det var Spotify. :S

Vill ju dock kunna spela med Spotify ibland när man inte spelar seriöst, så frågan är ju varför det blir så.

Permalänk
Medlem

Prova kör musik i media player. Frågan är om det är Spotify eller ljudkortet eller en kombination.

Vet att Spotify kan störa onlinespel på adslförbindelser eller gjorde förut, men här kvarstod problemet på din offline-server så det känns uteslutet

Permalänk
Medlem

Har kört musik via Youtube, det gick bra.
Har f.ö. 100/50 fiber.

Permalänk
Medlem

sätt power settings på high performance i både windows, nvidia och cs.

du skall inte behöva använda launch options alls. det kan till och med ställa till det för dig.

Permalänk
Medlem

Hur stora drops får du? Snackar vi så att spelet i stort sett ger upp eller hur ser det ut?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om ni läser TS senaste inlägg så verkar problemet var löst. Det var tydligen Spotify som orsakade fps problemen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p