Hur ska jag flytta filer under systemåterställning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Hur ska jag flytta filer under systemåterställning?

Hej! Min dator strular så mycket just nu att jag kommer behöva göra en fabriksåterställning. Jag har Max 100gb (i filer)som jag vill spara, men de enda utrymmena jag har är två USB minnen(4/8GBkr). Kommer jag behöva köpa en hdd eller kan jag på något sätt föra över dem utan hdd? Kanske via att ladda upp den nånstans? Jag har en Annan dator som jag skulle kunna slussa över filerna på men det blir ju lite krångligt..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013

Man kan ju återställa datorn utan att radera filer.

AMD FX-8350|Sapphire R9 280|Obsidian 800D|Argon AR01

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2015

En återställning sparar som sagt alla filer, även om själva programmen försvinner tror jag.

Men varför inte flytta filerna ändå, så får du någon form av backup ifall olyckan är frammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Jag förmodar att du har en märkesdator och ska köra dess fabriksåterställning ?
De flesta tillverkarna brukar ha ett alternativ där personliga filer sparas samtidigt som en fabriksåterställning görs - men alla har inte det valet.
Det kan ju även gå fel under återställningen.
Mitt tips är att kopiera det du vill ha sparat till en extern hårddisk först, eller föra över dom till den andra datorn via nätverk.

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 8TB ISP: Bahnhof 100/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G700 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen