Permalänk
Medlem

ja det är roligare bara åka omkring och röja loss och samla resurser till din bas än att göra storyn ett tag haha precis som i gta följa storyn ibland inte alltid man ville.

Permalänk

En film om spelet Mad Max.

Film, trailer, reklam eller vad man nu säger om spelet som är gjort av Devin Graham som har den underbara kanalen devinsupertramp.

Jag såg denna spelfilm för någon vecka sedan. Visste inte att det skulle komma ett spel. Jag såg själva filmen på bio på premiären och det va helt ok. Och nu när jag läst lite i denna tråden tror jag att jag ska köpa spelet.

Hoppas nu tycker om spelfilmen.

Permalänk
Inaktiv

Lite typiskt att jag noterade att det fanns en first person-vy i bilen förrens jag var klar med spelet. V-tangenten alternativt D-pad Down två gånger på Xbox-kontrollen.

Permalänk
Medlem

anders190 haha stackare hur kunde du missa nåt sånt ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

anders190 haha stackare hur kunde du missa nåt sånt ?

Aldrig sett det förklaras i spelet men kan lika väl ha varit något som visades när jag var upptagen med något annat. Spelet är inte överdrivet tydlig med att visa hur olika delar av spelet faktiskt fungerar och då spelet i övrigt alltid använder third person view eller chase cam så antog jag att det inte fanns något annat läge. Hade jag kollat kontrollerna tidigare borde jag kanske ha upptäckt det tidigare dock.

Permalänk
Medlem

Herr Totalkaka diskuterar den stora skillanden mellan mediarecensioner och spelaråsikter när det t.ex. gäller Mad Max.

Vad det handlar om är att Mad Max fick många riktigt låga recensioner av stora spelsajter som Gamespot, Polygon och FZ. Medans det har väldigt högt betyg på användarrecensioner på t.ex. Steam (94% totalt).

Permalänk
Medlem

Spelade klart storyn och tänkte att jag skulle ta de sista smågrejerna innan jag avslutade spelandet.

Då fick jag en sjukt konstig bugg.
Det gick inte att klicka på TAB och få fram kartan!

Tydligen en känd bugg , man fixar den genom att åka ut och tanka sin bil! huh?! men det funkade!
Snacka om mystisk bugg!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Köpte detta spelet i förrgår och har nu råkat ut för en bug som gör att jag inte längre får upp kartan när jag trycker på Tab. Inga av de lösningar som finns har funkat. Dock inte testat dem som säger att man måste ladda ner cracks. Hoppas patchen kommer snart så man kan spela ordentligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av knaz:

Köpte detta spelet i förrgår och har nu råkat ut för en bug som gör att jag inte längre får upp kartan när jag trycker på Tab. Inga av de lösningar som finns har funkat. Dock inte testat dem som säger att man måste ladda ner cracks. Hoppas patchen kommer snart så man kan spela ordentligt.

Ny patch släpptes idag, hunnit prova med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Köpte detta spelet i förrgår och har nu råkat ut för en bug som gör att jag inte längre får upp kartan när jag trycker på Tab. Inga av de lösningar som finns har funkat. Dock inte testat dem som säger att man måste ladda ner cracks. Hoppas patchen kommer snart så man kan spela ordentligt.

Eller läs inlägget ovan ditt

Permalänk
Medlem

Spelet var riktigt roligt i början. Spelade flera timmar varje idag.
Men helt plötsligt så har jag tappat sugen helt och hållet.
Bestämde mig i början att rensa hela kartan på allt och kom en bra bit så kanske det som gjort att jag tröttnat! Skulle vilja att dom la in lite exklusiva föremål eller nåt roligt när man upptäcker kartan. Tycker det blev lite enformigt att hitta samma saker överallt! Annars hade jag riktigt roligt när jag hade sug! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Spelet var riktigt roligt i början. Spelade flera timmar varje idag.
Men helt plötsligt så har jag tappat sugen helt och hållet.
Bestämde mig i början att rensa hela kartan på allt och kom en bra bit så kanske det som gjort att jag tröttnat! Skulle vilja att dom la in lite exklusiva föremål eller nåt roligt när man upptäcker kartan. Tycker det blev lite enformigt att hitta samma saker överallt! Annars hade jag riktigt roligt när jag hade sug! xD

Samma som mig då, rensade hela första och andra zonen sen blev det för enformigt efter de.
Bra spel men för mycket av samma sak.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd

Köpte spelet på elgigantens rea i helgen och fick hem det idag, snacka om 90 tals flashback, 4 DVDs...
inne på andra nu och det är 84 minuter kvar av installationen...
Sen installeras det ju på Steam, kunde inte Elgiganten ha behållit och källsorterat all plast och bara skickat mig en steamnyckel :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Har spelat ett par timmar och det börjar kännas väldigt enformigt nu redan.

Permalänk

Det här spelet var faktiskt inge vidare måste jag säga, coolt ett tag men man blir rätt mätt efter ett tag.

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Har spelat ett par timmar och det börjar kännas väldigt enformigt nu redan.

Håller med! Var extremt kul i början.. men tycker också nu att det börjar bli segt att göra samma sak efter timmar av spelande...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Semjonov:

Har spelat ett par timmar och det börjar kännas väldigt enformigt nu redan.

Jag tröttnade nån stund efter jag kom till Safehouse med den där snubben i fåtöljen.

Dock så är Avalanche Studios inte särskilt kända för att göra spel med variation.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av Lothbrok:

Jag tröttnade nån stund efter jag kom till Safehouse med den där snubben i fåtöljen.

Dock så är Avalanche Studios inte särskilt kända för att göra spel med variation.

Det är synd, för om man bortser man från dom enformiga uppdragen så är spelet riktigt bra gjort..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Är det värt att köpa spelet i dagsläget? Gillar filmen skarpt, men vill inte bli besviken på spelet.

Permalänk
Medlem

Det är ett bra spel faktiskt gillar man filmerna ska man verkligen spela detta tycker jag.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett spel i MIN smak 😜.
God helg på er!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Det är synd, för om man bortser man från dom enformiga uppdragen så är spelet riktigt bra gjort..

Håller med, det är ett riktigt bra spel men blir enformigt om man känner att man måste "rensa kartan". Det finns ett visst tvång genom att man måste nå vissa mål för att få access eller fortsätta quests, men utöver det kan man lämna mycket av de enformiga grejerna.

Permalänk

75% rabatt nu på steam.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

djävligt välgjort spel. köpte det på rean. Bra gjort Avalanche St.

Permalänk
Entusiast

Har blandade åsikter om spelet. Å ena sidan är det skitkul i början och riktigt välgjort, men det blir snabbt repetitivt. Hade de lyckats behålla känslan av att hela tiden upptäcka och göra nya coola saker som i början genom större delar av spelet kunde det ha varit ett 10/10 spel.

Handlingen lämnar en del att önska också, det roliga är ju att glida runt i bilen och slå folk på käften.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår och tycker det är riktigt trevligt! Tiden går verkligen undan när man spelar, 11 timmar klockat än så länge. Finns otroligt mycket man kan göra innan det är helt klart, tyvärr tror jag att man kommer hinna tröttna innan allt är lootat och så men innan dess är det roligt.. Galet bra prestanda också, tänk om alla spel vore såhär.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.