Bra ide för en app, hur utvecklas den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Bra ide för en app, hur utvecklas den?

Jag har fått en sådan bra ide för en app som jag inte kan släppa. Den är väldigt enkel(ej spelapp) och ska vara kompatibel med android och iphone. Hur ska man få någon att bygga den utan att bli helt ruinerad? Hade velat fråga en student men vet inte riktigt hur jag ska få kontakt med någon. Jag är ju privatperson utan registrerat företag. Har någon tips på hur man kan gå vidare när man fått en väldigt bra ide för en app?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2002

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Sjukt bra appide

Jag har fått en sådan bra ide för en app som jag inte kan släppa. Den är väldigt enkel(ej spelapp) och ska vara kompatibel med android och iphone. Målgruppen är småbarnsföräldrar.
Jag är ju privatperson utan registrerat företag. Finns det ngn som kan ge mig tips?

§9
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kyoto, Japan
Registrerad
Jul 2011

Då jag misstänker att du inte har kompetens i programmering samt grafiskt arbete skulle jag rekommendera outsourcing. Dock tror jag inte att du inser hur tuff appmarknaden är, även om du har en bra idé behöver du spendera otaliga mängder pengar på reklam för att gör att appen blir populär.

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus 1440p PLS @ 75Hz + BenQ 1080p VA | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3 | Intel i5-4300U | 8GB RAM | 256GB SSD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015
Skrivet av XFTality:

Då jag misstänker att du inte har kompetens i programmering samt grafiskt arbete skulle jag rekommendera outsourcing. Dock tror jag inte att du inser hur tuff appmarknaden är, även om du har en bra idé behöver du spendera otaliga mängder pengar på reklam för att gör att appen blir populär.

Ok, tack för svar jag får kämpa mig fram😝

Anna

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Tråd rensad*

Observera att vi ej tillåter annonsering/platsannonsering i forum, se §9. Passade även på att att sammanfoga dina trådar.

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk