Permalänk
Medlem

Killing Floor 2

Uppföljaren till Killing Floor. Spelet har släppts på Steam som Early Access för ett par dagar sedan.

Utgivare: Tripwire Interactive
Release: 2015
Hemsida: http://www.killingfloor2.com/
Early Access (Steam): http://store.steampowered.com/app/232090/
FZ: http://www.fz.se/spel/killing-floor-2
Trailer: (för Playstation 4) https://www.youtube.com/watch?v=C6C2czPIV3A

FZ provar betatestningen:

Permalänk
Medlem

TotalBiscuit har även en video om spelet.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Tyckte inte att det var någon vidare. Gammal motor som inte är särskilt upphetsande, låg på 50 fps med det mesta på ultra trots att det inte såg så imponerande ut. Många animationer ser obekväma och konstiga ut. Väldigt få förändringar jämfört med det första spelet, liknande om inte samma vapen, och färre.
Inte så imponerad alls faktiskt.

Permalänk

Superkul!
Heter cowabungaaa på steam ifall någon vill spela!

Permalänk
Medlem

Synd bara att dina stats resetas efter betan är slut, men inte så konstigt då cheat engine funkar.
Men klart det blev ett köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Synd bara att dina stats resetas efter betan är slut, men inte så konstigt då cheat engine funkar.
Men klart det blev ett köp!

Jasså? Ska det hända alltså?

Tycker det är ett riktigt kul spel som står sig bra mot ettan trots alpha, men det saknas fortfarande en hel del saker. Väldigt få vapen är väl det främsta plus lite öppnare banor. Just nu känns det mer eller mindre som att springa omkring i tunnlar, men något undantag. Väldigt få "perks" och flera av de enklare delas mellan olika klasser. Färre klasser är väl lite tråkigt kan jag tycka, men å andra sidan var väl vissa klasser lite för nischade (demo t.ex.). Kanske återvänder vad vet jag?

Berserker, Commando, Support och Medic just nu.

Stör mig lite på att när man springer (shift+w) så får jag intrycket av att gubben kämpar sig genom vatten istället för luft.

Väldigt bra grafik för övrigt och mycket mer gore

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Geeks Gaming

Ska testa de snart.
Blir ev att slänga upp en server sen

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

http://store.steampowered.com//eula/232090_eula_0

Modd ska vara gratis enligt EULA.

"Your Mods must be distributed for free, period. Neither you, nor any other person or party, may sell them to anyone, commercially exploit them in any way, or charge anyone for receiving or using them without prior written consent from Tripwire Interactive. You may exchange them at no charge among other end users and distribute them to others over the Internet, on magazine cover disks, or otherwise for free.".

Permalänk
Geeks Gaming

Har kört nu några timmar. Extremt bra spel... bättre än L4D2!!!
Har även server uppe så kommer posta de i Server delen senare idag.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Fastnade hårt för detta spelet:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Joelgbg på steam om nån vill lira

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Köpte det igår och kört på lite...
Rätt kul

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Geeks Gaming

Har aldrig gillat spel där man enbart slaktar och inte gör något speciellt.. men jag gillar verkligen detta spelet
Även fast det är early access så börjar det släppas nya kartor och annat

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd

Jag kanske kan vara med någonting i helgen så om nån vill lägga till mig, lägg till Chronomaly på Skype. Jag gillar inte att spela om man inte kan kommnicera. http://steamcommunity.com/id/chronomaly där är mitt Steam konto om ni vill lägga till mig där. Notera att har du 0 i Steam level så kommer jag neka då jag får massvis requests från folk så försöker hijacka mitt konto hela tiden.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Körde första Killing Floor i ~920 timmar och jag älskade det spelet. Vågar mig nog inte på ett köp förrän dom har "slipat" lite mer på det är rädd att man blir besviken om det inte är någon större skillnad.

Visa signatur
Permalänk

Köptes igår - den lite ofärdiga releasen.
Blandade känslor, gillar normalt shooter games.
Just nu har jag trubbel med att komma på strategin för att överleva mer än 2 omgångar av monster...
Kör Solo - och detta spel verkar vara gjort för flera spelare då man inte hinner freda sig ensam under spelet - det bara fucking väller in äckelpottor ifrån alla håll typ. En sak jag stör mig svårt på är, om man försöker ha kolla på vinklar och typ kollar bakom sig och där är tomt - så man vet att man skall fokusera framåt så nog fan står där 2 amöbor och piskar en bakifrån sekunden efteråt. Gillar inte att det bara "uppstår" fiender bakom en. Men - det är säkert jag som inte är bra / snabb nog
Dessutom undrar jag om det överhuvudtaget finns någon story eller handling, eller någon slags task man skall utföra - förutom att FETGORESLAKTA en massa vidron...?

För att citera Stefan Sauks Doktor Dengroth - jag e schkeptisk!

Permalänk
Medlem

Hur går det för alla i spelet då?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Ingen som lirar kf2 mer lr?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Geeks Gaming

Spelet är gratis att testa i helgen på steam. Bara att ladda ner.
Kom gärna in på Swec's teamspeak och kör lite

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Joelgbg på steam om nån vill lira

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

gillar den nya uppdateringen fick min 3 gubbe med lvl 25 går

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

lvl 20 på commando nu inga som vill va me å lira asså?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Geeks Gaming

Får komma in på Swecs teamspeak och hugga tag i mig någon dag.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Köpte detta för 33% off och helnöjd med köpet. Bara soundtracket är ju värt varenda krona.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ja det är riktigt roligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!