Permalänk
Medlem

Hur får ni alla tag på koder? har suttit på Deras FB, Forum med ser aldrig några givaways

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Det var längesedan jag tittade på dessa spel men då kunde man betala för att få mer crediter i spelet att köpa bättre ammo och andra uppgraderingar som gav ett betydligt övertag. De kanske är borta nu men det förtar inte mina första intryck...och jag spelar hellre andra spel.

P2W - betala med riktiga pengar för att få ett övertag eller vinna

då har du nog förstått det hela fel WoT och deras andra spel är dom ända som lyckats med detta i min mening.. då allt man kan köpa för riktig valuta går att få på annat håll, dvs att spendera riktig valuta är bara en genväg och inget mer..

som premium ammo går lika bra att köpa för guld som för silver (sure är dyrt om man köper för silver men det går fortfarande)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Hur går det för er i WoWs mina herrar?

Själv trivs jag som fisken i vattnet.

Samma här faktiskt, riktigt kul spel bortsett från rng:n då.

Har för tillfället en Tier 8 Amagi fullutrustad och förhoppningsvis når jag Tier 10 innan dom resetar så jag kan börja på nytt med USA´s cruiser-linje.

Sitter dock och funderar på om jag inte ska köpa Atlantan, verkar vara ett riktigt kul skepp faktiskt.

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Hur får ni alla tag på koder? har suttit på Deras FB, Forum med ser aldrig några givaways

Jag tror att de flesta (inklusive undertecknad) har köpt något av WGs preorder paket, eftersom man då får omgående access till CBT. https://eu.wargaming.net/shop/wows/

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

då har du nog förstått det hela fel WoT och deras andra spel är dom ända som lyckats med detta i min mening.. då allt man kan köpa för riktig valuta går att få på annat håll, dvs att spendera riktig valuta är bara en genväg och inget mer..

Kan man verkligen köpa Premiumskepp/tanks osv för silver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Kan man verkligen köpa Premiumskepp/tanks osv för silver?

nej självklart inte men det roliga är det att åtminstone i tanks så är så gott som alla premium tanks sämre än dom vanliga i samma tier..

fördelen med Premium tanks är att man kan gå direkt på att träna upp ett crew och deras färdigheter för att sedan sätta dom i en vanlig tank

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

@OskarW90: Personligen köpte jag mig in med en Yubari Destroyer, och känner mig ganska nöjd med den.

Tråkigt nog verkar det som att World of Warships community tar helt fel ställning till den Aim-assist mod som dykt upp och som gör det i princip omöjligt att missa, och gör att du kan skjuta på skepp bakom berg utan att du ser dem - det vill säga att skaffa modden själv för att fuska lika mycket tills Wargaming eventuellt lägger till funktionen själv (igen) eller gör det svårare att implementera.

Lusten att spela har dött ganska hårt efter man fått nys om detta kan man ju gott säga.

EDIT: nu när jag tänker efter, hur brett gäller reglern om att inte tala om fusk? Att klaga och tycka att det är tråkigt att det används eller mer specifikt som att man använder det själv? Blev lite paranoid eftersom det inte specifieras så bra.

Skulle detta hamna inom så ber jag ursäkt i förväg innan det sker en eventuellt borttagning av min post.

Permalänk
Medlem

Är aimassist-skiten tillbaks igen? Förra uppdateringen dödade ju den. Patch 0.4.0 är ute nu, så ni som var med i betan bör ha fått ett BB att leka med. Resten av progress är wipad tyvärr, men nu skall det inte bli fler wipes.

Permalänk
Medlem

I och med att kontot blivit återställt premium har kickat igång via köpet jag gjorde för båtar både i wows och wot så borde man få behålla sina båtar från och med nu och open beta borde inte vara många dagar bort!

http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/16842-patchn...

Citat:

Tuccy #7 Posted 24 June 2015 - 02:25 PM
Midshipman
WG Staff
1,562

Citat:

x: Article is strangely worded. Is this actually the open beta?

Not yet. Stay tuned for further updates... Soon™ :hiding:

But for the last time. From the update on, what you get is what you keep :izmena:

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Betan öppnades för samtliga igår, så nu är det bara att gå in och lira!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Betan öppnades för samtliga igår, så nu är det bara att gå in och lira!

Har det varit sista "reseten" än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Har det varit sista "reseten" än?

Jepps! Sista resetten är gjort och det kommer inte att bli några fler!

Glömde "inte"
Permalänk
Medlem

Gjorde ett riktigt lol slag, 6 kills, 170k credits, 3k xp. Low tier men jobbar mig uppåt
resultat

Jag funderar på att ta destroyers och cruisers, tror de passar mig bäst men tänkte nog ändå påbörja en linje för battleship och en för carrier. Någon som kört de senare och kan säga skillnaden / rekommendation?

Vissa spelare tycks gilla att hålla sig långt bak, de tror säkert att de är bra för att de överlever medan andra tar karta och strider. Men när halva laget är fegisar, då är det kört, omöjligt att vinna med sådana.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Körde Battleships innan wipen och tröttnade på RNG:n som gör det hela till ett lotteri mer eller mindre.

Grindar Amerikanska cruiser-linjen nu istället, mycket mer action och har för tillfället Cleveland som är ett citadel-monster

Hade även en Kagero Tier 9 DD innan wipen och Destroyers are sjukt roligt att spela med.

Permalänk
Medlem

Detta är ju jävla bra spel haha vad ska man satsa på i USA trädet då, cruisers eller battleships?

Permalänk
Skrivet av Mr.3:

Jepps! Sista resetten är gjort och det kommer inte att bli några fler!

Kommer nog en till reset men det blir då spelet går från beta till official det gjorde dem med WoT iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Kommer nog en till reset men det blir då spelet går från beta till official det gjorde dem med WoT iaf.

Enligt deras uttalande så ska det inte resettas, deras wot är väl fortfarande i beta? Eller har det äntligen fått en release?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mr.3:

Enligt deras uttalande så ska det inte resettas, deras wot är väl fortfarande i beta? Eller har det äntligen fått en release?

Skickades från m.sweclockers.com

WoT släpptes officiellt den 12 April 2011 och om jag inte minns helt fel så var det inte f2p från början utan blev det senare.

Permalänk
Medlem

Japanska båtarna som jag kört hittills känns rätt bra, lätt att förstå hur de ska spelas. Bra med torpeder och hyfsat med hastighet.

De amerikanska jagarna fattar jag inte hur de ska liras. Kanske att de blir bra på högre tiers när deras torpeder har längre räckvidd så de inte är inom spotting distance.

Ett tipps, kör ni destroyers, skjut inte, håll er nära nog men inte närmare än 6.1km för då blir ni lysta, sen åker man runt och drar torpeder och spottar och de kan inte se dig.

Jag har börjat komma till tier 3-4 på flera skepp nu, liret känns roligt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tycker mycket om att spela som en Carrier. Tycker om strategi-delen i det.

@Rosapantern: World of Tanks har alltid varit free-to-play, pay-to-win.

WarGaming kanske tycker att det är mindre pay-to-win om man kan köpa Guld ammo för silver också (dvs. om man fill vara fattig) men det håller jag inte med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Tycker mycket om att spela som en Carrier. Tycker om strategi-delen i det.

@Rosapantern: World of Tanks har alltid varit free-to-play, pay-to-win.

WarGaming kanske tycker att det är mindre pay-to-win om man kan köpa Guld ammo för silver också (dvs. om man fill vara fattig) men det håller jag inte med om.

Såg en carriers flyg störtdyka precis vid sidan av ett skepp som inte hade en chans att komma undan, såg ut som carrier var op i den situationen. Senare när jag cappade en bas med min destroyer och upptäckte 2 fiende carrier och närmade mig så lade de bombmattor mot mig från nära håll, var skjut svårt att undvika men jag klarade mig och sänkte en av dem och sen var rundan över/vunnen. Uppenbarligen måste man hålla mycket mer koll på vad flygen gör runtomkring sig, men även när man gör det är det inte helt lätt...

wot var pay to win för ett par år sedan, det är pay to progress nu. Är du bra nog så har du inga problem med credits, är du det inte behöver du grinda credits på låg tiers / med premium vagn. Men vad har det med denna tråd att göra, ta den diskussionen i wot tråden?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Tycker mycket om att spela som en Carrier. Tycker om strategi-delen i det.

@Rosapantern: World of Tanks har alltid varit free-to-play, pay-to-win.

WarGaming kanske tycker att det är mindre pay-to-win om man kan köpa Guld ammo för silver också (dvs. om man fill vara fattig) men det håller jag inte med om.

Jag vet att man kunde köpa World of Tanks i affärer när det hade sin release men att de skrotade det vid ett senare tillfälle.

Permalänk
Medlem

@Rosapantern: Vill minnas något sådant, men du kunde absolut köpa en sorts Founder's Pack (eller vad WarGaming nu kallade det) där du kunde köpa en Rysk Light Tank, Tyska Pz.kpfw. V/IV och någon Amerikansk Heavy Tank. Det var dock gratis att ladda hem och spela om man så ville.

Skrivet av IceDread:

Såg en carriers flyg störtdyka precis vid sidan av ett skepp som inte hade en chans att komma undan, såg ut som carrier var op i den situationen. Senare när jag cappade en bas med min destroyer och upptäckte 2 fiende carrier och närmade mig så lade de bombmattor mot mig från nära håll, var skjut svårt att undvika men jag klarade mig och sänkte en av dem och sen var rundan över/vunnen. Uppenbarligen måste man hålla mycket mer koll på vad flygen gör runtomkring sig, men även när man gör det är det inte helt lätt...

Om du ser bombare som kommer in från sidan av ditt skepp så behöver du inte försöka veja på något sätt. Blir man träffad av en sådan så hade man bara otur. Nej, bombare måste komma in från fören eller akten för att kunna göra någon riktig skada.

När det kommer till torped-bombare så är det tvärt om, men eftersom dom är så långsamma så måste man så klart försöka planera så gott man kan. Att manuellt välja när och åt vilket håll torpeder skall släppas är det mest effektiva om du har koll på det (inte jag), eftersom planen då släpper av dem tätare och (kan) närmre skeppet.

Citat:

WoT var pay to win för ett par år sedan, det är pay to progress nu. Är du bra nog så har du inga problem med credits, är du det inte behöver du grinda credits på låg tiers / med premium vagn. Men vad har det med denna tråd att göra, ta den diskussionen i wot tråden?

Att kunna kompensera skicklighet genom att betala riktiga pengar är pay-to-win, oavsett hur du spinner på det. Jag förstår att det utvecklare kommer undan med det när det finns folk som försvarar beteéndet. Vill du sedan inte diskutera den frågan, kommentera inte om det då.

Nu har World of Warships just hoppat ur BETA och lagt till saker du kan köpa för riktiga pengar, som 50% snabbare Repair/Heal, så det skulle inte förvåna mig om det dycker upp bättre ammunition snart också.

Permalänk

Nog med WoT nu tycker jag vi snackar WoW istället. Jag har bara spelat ett par dagar nu och det mesta med mitt battleship som är T4. Jag använder mer och mer AP för jag tycker att man skadar betydligt mer med dem än med HE, ni som lirat lite längre vad använder ni mest?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Nog med WoT nu tycker jag vi snackar WoW istället. Jag har bara spelat ett par dagar nu och det mesta med mitt battleship som är T4. Jag använder mer och mer AP för jag tycker att man skadar betydligt mer med dem än med HE, ni som lirat lite längre vad använder ni mest?

Skickades från m.sweclockers.com

Amerikanskt eller japanskt?
Trivs du?
Jag går också fram och tillbaka mellan AP och HE. HE framförallt mot lättare mål och AP mot tyngre, men jag har inte helt fått det klart för mig när AP är bra för mot tyngre så händer det ofta att jag inte pennar. Kanske är det svårare att penna vissa båtar och andra inte. Måste kartläggas!

Skrivet av Hoster:

När det kommer till torped-bombare så är det tvärt om, men eftersom dom är så långsamma så måste man så klart försöka planera så gott man kan. Att manuellt välja när och åt vilket håll torpeder skall släppas är det mest effektiva om du har koll på det (inte jag), eftersom planen då släpper av dem tätare och (kan) närmre skeppet.

Jag såg torpedplan lägga av torpederna 1-1,5 båtlängre ifrån sina mål och då är det för vissa måltavlor omöjligt att komma undan = döda och destoryers kan komma undan med uppmärksamhet men också tur. Sen om det läggs 2 torpedmattor från olika vinklar, ja då är du körd.
Men det kanske är så att det blir bättre på högre nivåer med bättre AA vilket nämndes tidigare i denna tråd.

Skrivet av Hoster:

Att kunna kompensera skicklighet genom att betala riktiga pengar är pay-to-win, oavsett hur du spinner på det. Jag förstår att det utvecklare kommer undan med det när det finns folk som försvarar beteéndet. Vill du sedan inte diskutera den frågan, kommentera inte om det då.

Nu har World of Warships just hoppat ur BETA och lagt till saker du kan köpa för riktiga pengar, som 50% snabbare Repair/Heal, så det skulle inte förvåna mig om det dycker upp bättre ammunition snart också.

Tror rätt få vill ha pay to win och så tror jag inte det blir här heller. Däremot så brukar wargaming minska vinsterna för spelare på högre nivåer / göra det svårare att tjäna credits. På lägre nivåer brukar det däremot vara mycket lätt pga betydligt lägre kostnader. Så om det är en massa utrustning vissa spelare inte klarar av att betala för på högre nivåer så är det tecken på att de dels kan gå tillbaka till lägre tirs och grinda credits men också förbättra sin spelstil.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

@IceDread: Japanskt, Myogi fullt uppgraderad. Ligger ofta still på långt avstånd och skjuter, funkar fin fint och jag gillar eldkraften som Battleships har. Skaffade även en Carrier idag men har inte hunnit testa den än.

I de rundor som jag spelat så har AP fungerat mot lätta och tunga mål och med lite tur så får man en penetration på citadellet 10k dmg

Permalänk
Medlem

Finns en skill, -30% omladdningstid när man byter mellan AP och HE. Ibland lätt att glömma bort men rätt bra. Ibland känns det dock som om man vinglar båten vänster höger för att få in fler kanoner som annars inte kan skjuta så kan det störas av bytet även om man bara klickar en gång på siffran för ammobyte.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Finns det ingen Off-line tränings läge i spelet?

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk

@IceDread: Redan fixat, men tack ändå

Testade även Carrier för en stund sedan och jag gillade den inte alls, kan vara för att jag är noob men det är svårt att placera bra torpeder...

@Kronvrak: Du kan välja att spela "Random Battles" som är mot andra spelare eller så kan du ta "Coop Battles" som är mot bots/AI

Permalänk

Någon som är sugen på o köra pluton? Har än så länge bara en Tier 3 japansk båt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb