Permalänk

Köpte ett premium account för 30 dagar men vet inte riktigt hur jag kan utnyttja det bäst. Några tips ?

Permalänk
Skrivet av murklor:

Har själv kört lite mer nu och det är som sagt riktigt kul. Kommit till T3, St Louis är nog ett skeep som jag kommer ha kvar hela tiden. Hade en awesome strid mot en annan St Louis, 1 mot 1, till slut var vi på ca 1km avstånd och bara cirklade varandra medans vi konstant avfyrade kanonerna, lol. Måste sett roligt ut från avstånd.

Om du tyckte St Louis var bra så kommer du fullkomligt älska Phoenix, men speciellt Omaha och Cleveland

Ett tips till nya personer med (många nya har ingen aning om detta)

Om du är Cruiser, använd AP mot cruisers, resten HE. Sikta så du träffar bredsidan med hela salvan.
Får du en Citadel-hit så gör du sjukt mycket skada och är du bra så kan du sänka en motståndare med endast två salvor om han skulle visa sin bredsida mot dig.

3-4 cruiser kills per match kommer vara hur lätt som helst i dom lägre tiers då folk inte fått grepp om hur man spelar bäst.

Skrivet av Flexiblus:

Köpte ett premium account för 30 dagar men vet inte riktigt hur jag kan utnyttja det bäst. Några tips ?

Spela matcher.

Premium ger ju 50% mer XP för varje match så det är det enda sättet du kan utnyttja Premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Köpte ett premium account för 30 dagar men vet inte riktigt hur jag kan utnyttja det bäst. Några tips ?

Spela 24/7

Mitt bästa tips till nybörjare - trots att jag är nybörja på WoW själv - är att inte gå för snabbt fram i tiers. Såg en rolig post tidigare på officiella forumet om hur en spelare "gått i konkurs". Sen när man kollar hans skepp... En T9:a och en T1:a. Det var allt. Lol... Samma sak hände i WoT. Gör inte såna misstag, haha. Sälj inte alla "sunkiga" skepp bara för att stega högre och högre i tiers... tills du inte tjäner några credits längre. Det är dyrt att reppa trasiga skepp. Ett free account kommer inte kunna supporta mer än ett eller kanske två hög tier skepp, resten av platserna kommer man behöva runt T3-6 bara för att få credits. Det är så Wargaming lurar in en i premium

Permalänk
Medlem

Gick från Erie klass till St Louis, jävlar vad kanoner, 14 stycken!

Någon som vill lira?

Permalänk
Inaktiv

Så kasst att man inte kan teama upp med fler än 3 st i taget... Vi är 5 polare som vill spela tillsammans.

Får hoppas de ändrar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Så kasst att man inte kan teama upp med fler än 3 st i taget... Vi är 5 polare som vill spela tillsammans.

Får hoppas de ändrar det

De har den gränsen även i World of tanks, så att inte ett lag ska kunna bli typ 7 ihopspelade och 3 randoms mot 10 randoms. i World of tanks har dom något som heter lagstrid istället (tror du kan va upp till 7 då) där möter du andra lag istället för randoms. Sen kan du alltid börja med klaner osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har ingen skillnad på pansarbrytande (AP) och högexplosiva (HE) granater.
Träffade senast med över 20 granater med min kära Sovjetkommunistiska Pansarkryssare Aurora,
på ett South Carolina slagskepp, inte ens ett kritisk träff! En mindre sänkt skepp.

Däremot fick SC in ett par träffar på Aurora och skeppet blev, så illa tilltygat att bara gong-gongen räddade skeppet från att sjunka. Vi vann

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Har ingen skillnad på pansarbrytande (AP) och högexplosiva (HE) granater.
Träffade senast med över 20 granater med min kära Sovjetkommunistiska Pansarkryssare Aurora,
på ett South Carolina slagskepp, inte ens ett kritisk träff! En mindre sänkt skepp.

Däremot fick SC in ett par träffar på Aurora och skeppet blev, så illa tilltygat att bara gong-gongen räddade skeppet från att sjunka. Vi vann

AP skjuter du mot rejäla mål om du har kanoner som orkar igenom pansaret men mot små klena mål använder du HE eftersom AP kan gå rätt igenom utan att explodera. Har du klena kanoner är det bäst o köra HE ständigt. Typ så tycker jag fungerar bra för mig.

Sen får du tänka på vinklar osv det är bättre desto rätare mot pansaret du skjuter om du vill penetrera.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

AP skott är guld om du lobbar dem så de slår ned uppifrån. Åskadar mycket skada på slagskepp så.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

De har den gränsen även i World of tanks, så att inte ett lag ska kunna bli typ 7 ihopspelade och 3 randoms mot 10 randoms. i World of tanks har dom något som heter lagstrid istället (tror du kan va upp till 7 då) där möter du andra lag istället för randoms. Sen kan du alltid börja med klaner osv.

Ingen logik i det alls. Finns ju tonvis med spel som tar med sånt matchmakingen, till exempel konkurrenten War Thunder. Om du kör 4 st polare + 1 random så matchmakas man mot några andra som också kör 4 st premade + 1 random.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ingen logik i det alls. Finns ju tonvis med spel som tar med sånt matchmakingen, till exempel konkurrenten War Thunder. Om du kör 4 st polare + 1 random så matchmakas man mot några andra som också kör 4 st premade + 1 random.

Påpeka det på deras forum så kanske de ändrar sig.

Vill någon köra så heter jag "jonatanset" i spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Kronvrak:

Har ingen skillnad på pansarbrytande (AP) och högexplosiva (HE) granater.
Träffade senast med över 20 granater med min kära Sovjetkommunistiska Pansarkryssare Aurora,
på ett South Carolina slagskepp, inte ens ett kritisk träff! En mindre sänkt skepp.

Däremot fick SC in ett par träffar på Aurora och skeppet blev, så illa tilltygat att bara gong-gongen räddade skeppet från att sjunka. Vi vann

Meningslöst att skjuta AP på BBs. Du kan inte penetrera med dina små kanoner så det bästa är HE och sikta på superstrukturen så du sätter skeppet i brand.

Släcker han branden och du får eld på han igen så kommer han brinna ett bra tag.

Men du ska egentligen hålla dig borta från BBs, möter du en bra spelare så sänker han dig med en salva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

South carolina behöver antingen få en buff på träffsäkerhet eller skada, fy fan för den spridningen och när man väl träffar så gör den låg skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Meningslöst att skjuta AP på BBs. Du kan inte penetrera med dina små kanoner så det bästa är HE och sikta på superstrukturen så du sätter skeppet i brand.

Släcker han branden och du får eld på han igen så kommer han brinna ett bra tag.

Men du ska egentligen hålla dig borta från BBs, möter du en bra spelare så sänker han dig med en salva.

Meningslöst? Det är verkligen inte min erfarenhet av AP mot BBs. Som Rasmus117 nämnde några inlägg bakåt så måste AP skotten komma uppifrån och landa relativt "rakt ner" på skeppets däck, då gör i varje fall jag betydligt mer skada med AP än HE. Men självklart fungerar det inte att skjuta rätt in i sidan på en BB med AP om man sitter i en Cruiser. Jag kör själv HE på alla BBs som är ungefär <11km då det verkar vara ca 11-14.6km på min Cleveland som skotten kommer i tillräcklig vinkel ner på däck för att AP ska penetrera.

Och att som Cruiser att hålla sig borta ifrån BBs håller jag verkligen inte med om. En Cruiser är betydligt enklare att manövrera(och undvika skott med) samt att de skjuter betydligt oftare vilket medför att det är lättare att sikta in sig. På längre avstånd skulle jag säga att det är fördel Cruisers då BBs har det svårare att träffa. Jag skulle nog säga att man ska hålla sig borta ifrån situationer där BBs kommer nära en Cruiser, det är ju först då som de har någon riktig chans att "sänka" någon med en volley eller göra massiv skada på en och samma gång.

Permalänk
Medlem

Köpt mig ett hangarfartyg trodde jag skulle gilla det men det är extremt segt och tråkigt så lär inte gå vidare med det på ett tag

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Joshin:

Meningslöst? Det är verkligen inte min erfarenhet av AP mot BBs. Som Rasmus117 nämnde några inlägg bakåt så måste AP skotten komma uppifrån och landa relativt "rakt ner" på skeppets däck, då gör i varje fall jag betydligt mer skada med AP än HE. Men självklart fungerar det inte att skjuta rätt in i sidan på en BB med AP om man sitter i en Cruiser. Jag kör själv HE på alla BBs som är ungefär <11km då det verkar vara ca 11-14.6km på min Cleveland som skotten kommer i tillräcklig vinkel ner på däck för att AP ska penetrera.

Och att som Cruiser att hålla sig borta ifrån BBs håller jag verkligen inte med om. En Cruiser är betydligt enklare att manövrera(och undvika skott med) samt att de skjuter betydligt oftare vilket medför att det är lättare att sikta in sig. På längre avstånd skulle jag säga att det är fördel Cruisers då BBs har det svårare att träffa. Jag skulle nog säga att man ska hålla sig borta ifrån situationer där BBs kommer nära en Cruiser, det är ju först då som de har någon riktig chans att "sänka" någon med en volley eller göra massiv skada på en och samma gång.

Du verkar ha haft tur med BB spelare då en bra spelare speciellt från 11km (som inte är nånting i BB språk) hade fullkomligt avrättat en.
Dom enda gångerna jag skulle jaga en BB är om jag inte är ensam Cruiser, annars är det självmord.

Vilka skepp är det du penetrerar med AP? Fuso, Warspite etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Köpt mig ett hangarfartyg trodde jag skulle gilla det men det är extremt segt och tråkigt så lär inte gå vidare med det på ett tag

Säger sig självt, första hangarfartygen är ju ww1, inte så roliga plan o grejer då i början, men jag tänker såhär, typ alla fartyg har bra AA efter Tier 5, det betyder att de hangarfartygen har bra kapaciteter?

Är det någon som vet om det kommer bli en reset igen? Funderar på att köpa premium eller vad det heter men vill inte göra det om det blir en reset igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Säger sig självt, första hangarfartygen är ju ww1, inte så roliga plan o grejer då i början, men jag tänker såhär, typ alla fartyg har bra AA efter Tier 5, det betyder att de hangarfartygen har bra kapaciteter?

Är det någon som vet om det kommer bli en reset igen? Funderar på att köpa premium eller vad det heter men vill inte göra det om det blir en reset igen.

Jo kanske blir roligare med bättre skepp men prioriterar andra skepp till att börja med så får jag se om jag tar upp hangarfartygen igen Ganska nära kongo nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Säger sig självt, första hangarfartygen är ju ww1, inte så roliga plan o grejer då i början, men jag tänker såhär, typ alla fartyg har bra AA efter Tier 5, det betyder att de hangarfartygen har bra kapaciteter?

Är det någon som vet om det kommer bli en reset igen? Funderar på att köpa premium eller vad det heter men vill inte göra det om det blir en reset igen.

Inga fler resets!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Provade också att lattja med hangarfartyg men man har ett helt annat gränssnitt med dom.
Det var bara komplicerat att rikta in en flygdivision med torpeder mot "den lede fi".
Tröttnade på hangarfartyg, efter ett försök.

Hade varit bättre om bomb och torped flygdivisionerna kunde riktas in på samma sätt som man riktar torpeder med fartygen. Framförallt med samma grafik som ytstridskrafterna.

Hur jaktflyget skulle styras mot fiende flyg vet jag inte men antar att det kunde fungera som det gör nu, rikta en jaktdivision mot fiendeflyg och låta datorn slumpa resten.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Du verkar ha haft tur med BB spelare då en bra spelare speciellt från 11km (som inte är nånting i BB språk) hade fullkomligt avrättat en.
Dom enda gångerna jag skulle jaga en BB är om jag inte är ensam Cruiser, annars är det självmord.

Vilka skepp är det du penetrerar med AP? Fuso, Warspite etc?

Mycket möjligt att jag har haft tur i matchmakingen, men generellt så tycker jag att om man rör sig runt cruiserns maxrange så har man tid att svänga innan några skott landar alternativt undvika majoriteten av dem. Det brukar fungera så länge det inte är flera som skjuter, men som du är inne på så ska man nog inte få hybris och rusha på ensam utan någon form av backup eller övertag.

Nu har jag bara kört någon dag med min Cleveland än så länge så det är inte 100-tals matcher jag baserar min erfarenhet på men jag brukar alltid börja med AP mot BBs om de är långt bort och se om det fungerar. Som tur är så är det ju lätt att se om AP inte fungerar, när man börjar göra 300 skada per volley så är det dags att byta till HE. Sedan är ju matchmakingen lite vriden ibland så det är ju inte alltid alla battleships tillhör samma tier som en själv(på gott och ont). Ska se nästa gång jag skjuter på en Fuso/New Mexico/Warspite hur det ligger till.

Edit: Rushade en New Mexico precis där jag sköt AP på ca 11km sex till sju volleys. Den högsta siffran jag såg var 2991 och den lägsta 400. Inga citadel hits tyvärr, eller ja på en annan Cleveland men det räknas väl inte.

Permalänk
Medlem

fy fan vad S Carolina är dålig, blev tagen av två kryssare en St Louis och en Aurora? för mina skott väljer att dela på sig som fan.

Permalänk
Medlem

Dessa förbannade torped-plan måste nerfas. Det går inte att försvara sig över huvud taget i en Myogi och med 2-3 garanterade torped-träffar då man inte kan väja så är man snart nog körd.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Dessa förbannade torped-plan måste nerfas. Det går inte att försvara sig över huvud taget i en Myogi och med 2-3 garanterade torped-träffar då man inte kan väja så är man snart nog körd.

Det man måste göra är att hålla reda på var torpedbombarna kommer ifrån och svänga upp skeppet så man antingen möter dom eller åker ifrån dom, då har man faktiskt en chans. Det är så man klarar sig med max en träff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canada_Adde:

Det man måste göra är att hålla reda på var torpedbombarna kommer ifrån och svänga upp skeppet så man antingen möter dom eller åker ifrån dom, då har man faktiskt en chans. Det är så man klarar sig med max en träff.

Funkar absolut inte i Myogin. Den är så slö att det finns inte. Vet inte hur det är senare i trädet, men.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

fy fan vad S Carolina är dålig, blev tagen av två kryssare en St Louis och en Aurora? för mina skott väljer att dela på sig som fan.

St Louis är ju överlägset bästa T3 slagskeppet så inte så konstigt
Jo det är fan ett bättre slagskepp än det är en kryssare. T4 (Phoenix tror jag det var) har lite mindre kanoner när man maxxat den, men är mycket, mycket snabbare så man faktiskt kan ta sig runt. T3 slagskeppen är annars extremt segkörda, med oprecisa kanoner och lång laddtid. Man KAN få in fullträffar ibland men AP är nästan inte ens värt "risken". Kryssare är bättre i den tieren. Nästa skepp upp i linan har dock 50% mer kanoner än South Carolina, längre range och är mycket, mycket bättre på att satsa AP och hoppas att nåt av skotten går igenom.

Själv föredrar jag US destroyers av någon anledning. Men så gillade jag light tanks i WoT också, lol. En destroyer kan lätt vinna matcher med 3 caps, så länge du har 2 av dom så får teamet tonvis med points även om du ligger i underläge med kills... och fiendens slagskepp/kryssare vågar sällan gå på point så dom låter ditt lag hålla dom. Varenda gång jag ser destroyers åka iväg mot nån kant av kartan istället för att cappa en punkt (ofta centern) så är det facepalm. Sen att jaga hangarfartyg med dom är ruskigt kul också. Bara hitta en öppning i fiendernas linje och slinka igenom. US har inte så lång range, men torpederna avfyras nära varandra så alla träffar ofta ett stort skepp på 3-4km avstånd. Bara kommit till T4 dock, men den linjen går jag nog hela vägen på.

Hangar fartyg har jag inte kommit till (bara kört ett halvdussin matcher med Wyoming och har inte T4 japanska än). Gillade aldrig artillery i WoT så lär knappast gilla hangarfartyg. Men fasiken vad dom är OP här. Torpedbombare kan ta sönder halva flottan, låg tier skepp har kasst AA och är så tröga att man äter torpeder hur man än vänder o vrider sig (sen att dom kan droppa dom en halvmeter från båten hjälper inte).

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Dessa förbannade torped-plan måste nerfas. Det går inte att försvara sig över huvud taget i en Myogi och med 2-3 garanterade torped-träffar då man inte kan väja så är man snart nog körd.

Jag brukar vika av så fort jag ser torpedplan som ser ut att vara på väg till mig. Fungerar ibland Gnäll inte på båten myogi är hyffsat smidig och pigg för sin storlek. Speciellt jämfört med kawachi

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

St Louis är ju överlägset bästa T3 slagskeppet så inte så konstigt
Jo det är fan ett bättre slagskepp än det är en kryssare. T4 (Phoenix tror jag det var) har lite mindre kanoner när man maxxat den, men är mycket, mycket snabbare så man faktiskt kan ta sig runt. T3 slagskeppen är annars extremt segkörda, med oprecisa kanoner och lång laddtid. Man KAN få in fullträffar ibland men AP är nästan inte ens värt "risken". Kryssare är bättre i den tieren. Nästa skepp upp i linan har dock 50% mer kanoner än South Carolina, längre range och är mycket, mycket bättre på att satsa AP och hoppas att nåt av skotten går igenom.

Själv föredrar jag US destroyers av någon anledning. Men så gillade jag light tanks i WoT också, lol. En destroyer kan lätt vinna matcher med 3 caps, så länge du har 2 av dom så får teamet tonvis med points även om du ligger i underläge med kills... och fiendens slagskepp/kryssare vågar sällan gå på point så dom låter ditt lag hålla dom. Varenda gång jag ser destroyers åka iväg mot nån kant av kartan istället för att cappa en punkt (ofta centern) så är det facepalm. Sen att jaga hangarfartyg med dom är ruskigt kul också. Bara hitta en öppning i fiendernas linje och slinka igenom. US har inte så lång range, men torpederna avfyras nära varandra så alla träffar ofta ett stort skepp på 3-4km avstånd. Bara kommit till T4 dock, men den linjen går jag nog hela vägen på.

Hangar fartyg har jag inte kommit till (bara kört ett halvdussin matcher med Wyoming och har inte T4 japanska än). Gillade aldrig artillery i WoT så lär knappast gilla hangarfartyg. Men fasiken vad dom är OP här. Torpedbombare kan ta sönder halva flottan, låg tier skepp har kasst AA och är så tröga att man äter torpeder hur man än vänder o vrider sig (sen att dom kan droppa dom en halvmeter från båten hjälper inte).

Ja det blev lite roligare med Wyoming klass nu. DD ska ju fram och reka åt BB sen lägga smoke för att dölja dem, ser varenda match att de drar iväg av sig själva.

Håller inte med om att CV är OP dock.

Permalänk

20,000xp kvar tills jag får New Orleans (Tier 8)

Inte direkt överlycklig när man kollar statsen. Pensacola moddad vs stock New Orleans

Survivability
46 - 43

Aircraft
2 - 2

Artillery
49 - 47

AA Guns
50 - 53

Maneuverability
68 - 65

Concealment
40 - 56

Men det kommer vara värt allt när jag får Baltimore och sen monstret Des Moines

Permalänk

teamplay

någon mer som sitter i sweclockers kanalen för lite teamplay eller är det någon annan som gäller?