Permalänk
Medlem

Jag kör ibland, CmdrLuna i spelet. Jag är rätt konservativ av mig så jag får nog säga att mina klassiker Atago och Tirpitz är numero uno. Köpte Mainz nyligen och den var kul den med.

Permalänk
Medlem

Väcker liv i tråden igen för Wows är ett fantastiskt spel. Hur mycket pengar lägger ni på spelet? Förutom premium så har jag köpt : Massachusets, Tirpitz, Champagne ( Köp inte Champagne, drick det istället) Mainz, Lenin och säkert en hel del fler för dublooner.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Väcker liv i tråden igen för Wows är ett fantastiskt spel. Hur mycket pengar lägger ni på spelet? Förutom premium så har jag köpt : Massachusets, Tirpitz, Champagne ( Köp inte Champagne, drick det istället) Mainz, Lenin och säkert en hel del fler för dublooner.

Tycker också om det! Lirar inte aktivt hela tiden utan väljer vissa event och nya skepplinjer som lockar extra och nöter ett tag sen en paus igen. Men håller mig konstant uppdaterad om spelet även då jag inte spelar.

Har i regel alltid premium aktivt då jag spelar och köper något skepp lite då och då om det lockar nog mycket och verkar kul/bra. Genom åren har det nog allt som allt blivit några tusenlappar gissar jag men exakt mängd pengar vetifan. Spelat till och från många år som sagt. Ser det som att jag spelar ju detta istället för att köpa på mig nya spel så har inget emot att köpa ett premiumskepp då och då.

Ska försöka lista alla premiums jag har och hur jag fått tag på dem. För bara lista dem ser det ju ut som jag lagt hur mkt pengar som helst på skepp när detta inte alls stämmer xD

-Köpta rakt av för pengar/dubloner: Warspite, Scharnhorst, Mikhail Kutuzov, Massachusetts, Roma, Alaska och Mainz.

-Ur kontainrar och alltså kostat mig avsevärt mindre (ex julkontainrar) eller inget alls (rewardkontainer för event): Lenin, Alabama, Molotov, T61, Perth, Leningrad, Z39, Oktyabrskaya Revolutsiya

-Belöning för event osv: Atago (ARP Takao), Texas, Prinz Eitel Friedrich, Shinonome. Moskva, Kirov

-Köpta för resurser man kan tjäna genom att spela: Missouri, Azuma, Musachi, Georgia, Kronshtadt, Stalingrad

Säkert glömt ngn men dessa jag kommer ihåg iaf.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Så ledsen för att jag missade Missouri. Men Georgia och Musashi är kul skepp.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

@Zemlan: Så ledsen för att jag missade Missouri. Men Georgia och Musashi är kul skepp.

Ja, oja. Framförallt Georgia är nice eftersom hon är väldigt unik. Bra drag i kanonerna, går generellt dit man vill och sen 39,6kts med flagga och boost. Backa i 16kts eller ngt liksom

Ja, Missouri är trevlig, synd att de tog bort ett så ikoniskt skepp från spelet. Många som fortfarande blir tagna på sängen av radarn så det är lite kul att lira titt som tätt, haha.

Hade typ 60k FXP eller ngt när de meddelade att hon skulle försvinna nästa patch. Nötte röven av mig för att köpa henne! xD Kunde ju öppnat plånboken men ville ha prestigen för min egen skull i att köpa henne för FXP jag tjänat ihop.

Fanns säkert knep för att få mer FXP men jag utnyttjade inte en massa tricks och trams, aldrig vart min stil. Jag körde random battles 100% och nyttjade signaler effektivt för första segern för dagen istället osv. Var på vippen men med några dagars marginal hade jag råd

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt om inte detta är ok men jag streamade igår och gjorde den roligaste matchen jag någonsin gjort i wows. https://youtu.be/qpOAR0fS8Z4 är det inte ok att länka youtube så ber jag om ursäkt.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Trots att jag har en massa fartyg från tier 10 tycker jag ändå att det är roligast att spela med min Königsberg tier 5

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk

Finns det någon här som kör någon bra klan i wows?

Visa signatur

Main: NZXT H440 | Asus ROG Hero VI | Intel i7 4790K | MSI 1080 Ti | EVGA Supernova 850w |
HTPC: Fractal Design: Node 605| Corsair CX500 | MSI A85 | i5 4440 | MSI GTX760 | Corsair Vengeance LP 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennis_81:

Finns det någon här som kör någon bra klan i wows?

Tja bra och bra. Men jag har en klan som heter THIEF och vi söker fler spelare så vi kan få till clan battles oftare. Klanen är blandad med svenskar, Engelsmän och Nederländare. Torachal är mitt ingame namn kontakta mig om du är intresserad.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Haft ett uppehåll på 8 månader, då flickvännen "gnällde". Kört mest DD, typ Shima och Hallandklass, men Mino och Tirpitz är rätt kul, osså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Jag ber om ursäkt om inte detta är ok men jag streamade igår och gjorde den roligaste matchen jag någonsin gjort i wows. https://youtu.be/qpOAR0fS8Z4 är det inte ok att länka youtube så ber jag om ursäkt.

Snyggt jobbat!!

Permalänk

Är rätt ny i WoWs, har bara 3st T4 som högst. Men, när jag kör random battles så är det som MAX 2 till riktiga spelare på mitt lag, oftast ingen, resten botar, är det alltid så eller är det bara för att jag spelar så låg tier?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Är rätt ny i WoWs, har bara 3st T4 som högst. Men, när jag kör random battles så är det som MAX 2 till riktiga spelare på mitt lag, oftast ingen, resten botar, är det alltid så eller är det bara för att jag spelar så låg tier?

Som ny spelare har du separat matchmaking i tier 1-4 tills du har spelat några hundra matcher. Så när du kommer till T5 blir det andra bullar.

Permalänk

Aha tack, ja det låter ju lite scary! Mina stats var 85 matcher, 80 vinster, 55 överlevda. Men känns som det kommer bli mycket svårare då.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Aha tack, ja det låter ju lite scary! Mina stats var 85 matcher, 80 vinster, 55 överlevda. Men känns som det kommer bli mycket svårare då.

Spelet är tyvärr på dekis efter flera år av impopulära beslut från Wargamings sida kombinerat med deras ovilja att fixa buggar (Det senaste genidraget är att stänga ned de officiella forumen för att tysta kritiken). Bara för något år sedan fanns det en majoritet spelare i alla tiers från 3 och uppåt under prime time. Numera möter man bottar ibland även i högre tiers under prime time, vilket aldrig hände förr.

Fina stats men det kommer bli svårare på högre tiers och matcher med bara spelare, inte alltid för att motståndarna är bra utan även för att samtliga på ditt lag både sniffar och äter lim samtidigt.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Spelet är tyvärr på dekis efter flera år av impopulära beslut från Wargamings sida kombinerat med deras ovilja att fixa buggar (Det senaste genidraget är att stänga ned de officiella forumen för att tysta kritiken). Bara för något år sedan fanns det en majoritet spelare i alla tiers från 3 och uppåt under prime time. Numera möter man bottar ibland även i högre tiers under prime time, vilket aldrig hände förr.

Fina stats men det kommer bli svårare på högre tiers och matcher med bara spelare, inte alltid för att motståndarna är bra utan även för att samtliga på ditt lag både sniffar och äter lim samtidigt.

Jag har varit borta över ett år från World of Warships, men körde några matcher igår och märkte ingen skillnad mot sist jag spelade. Vad är det för impopulära beslut Wargaming tagit och vad är det för buggar? Själv har jag inte märkt av några buggar alls, men å andra sidan kör jag bara Colorado eller Kansas...

Ska även tillägga att jag inte lagt en krona på spelet och inte bryr mig ett skit om Armory, Dockyard och liknande. Jag slänger på flaggor som jag har och så kör jag. Kanske är därför jag inte märkt av vare sig buggar eller impopulära beslut

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Jag har varit borta över ett år från World of Warships, men körde några matcher igår och märkte ingen skillnad mot sist jag spelade. Vad är det för impopulära beslut Wargaming tagit och vad är det för buggar? Själv har jag inte märkt av några buggar alls, men å andra sidan kör jag bara Colorado eller Kansas...

Ska även tillägga att jag inte lagt en krona på spelet och inte bryr mig ett skit om Armory, Dockyard och liknande. Jag slänger på flaggor som jag har och så kör jag. Kanske är därför jag inte märkt av vare sig buggar eller impopulära beslut

Oj, var ska man börja... Om vi bortser från de små sakerna så var väl CV-rework var väl den första stora förändringen som få vettiga spelare gillade. Från RTS-style carriers som var jobbiga hantera men där det fanns counterplay i form av båtar med bra AA till det som är nu där det inte finns något counterplay och att CV:s numera är typ "immuna" mot bränder, ubåtar och har mer pansar än vissa battleships. Idag är det så att om en ok CV-spelare av samma eller högre tier vill ha dig död så fokuserar de dig tills det händer och det finns inget du kan göra åt saken.

Andra stora förändringen är ubåtarna som är typ det värsta som hänt spelet. Varje match det finns ubåtar med så sitter alla BB:s och campar i bakre linjen eller så dör de snabbt om de kommer för nära ubåtarna. Hela implementeringen är så sinnessjukt korkad så jag skulle kunna skriva spaltmeter om det men kan ju bara kortfattat säga att hela idén med en klass supersnabba, manövrerbara, osynliga båtar med målsökande torpeder som kan se en utan att man vet om det är bara för mycket. Vissa båtar saknar dessutom helt ASW-vapen för att kunna skada ubåtar under ytan.

Sen finns det är gäng irriterande buggar som WG inte kan/vill ta tag i varav den värsta är kamera-rework buggarna som orsakar problem med siktet. Det gör att du inte låser på målet eller egentligen siktar någon annanstans än vad som visas på skärmen. Oftast händer detta när du skjuter över öar och skotten går mycket längre eller kortare än där du faktiskt siktat. Oerhört frustrerande att ha att göra med utöver den slumpfaktor som alltid finns varje gång man skjuter.

Jag lade en del pengar på premium innan CV-rework för att stödja spelet då jag tyckte det var värt det men har inte lagt en krona de senaste fyra åren i protest mot riktningen spelet tagit sedan dess.

Roligt att du kör Kansas, det är en av mina favoritbåtar också. Får man en tier 8 match utan CV och ubåtar i den så är den fantastiskt kul att spela. Kan varmt rekommendera Vermont på tier 10 som spelas väldigt likt Kansas med en av spelets mäktigaste bredsidor.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dance:

Oj, var ska man börja... Om vi bortser från de små sakerna så var väl CV-rework var väl den första stora förändringen som få vettiga spelare gillade. Från RTS-style carriers som var jobbiga hantera men där det fanns counterplay i form av båtar med bra AA till det som är nu där det inte finns något counterplay och att CV:s numera är typ "immuna" mot bränder, ubåtar och har mer pansar än vissa battleships. Idag är det så att om en ok CV-spelare av samma eller högre tier vill ha dig död så fokuserar de dig tills det händer och det finns inget du kan göra åt saken.

Andra stora förändringen är ubåtarna som är typ det värsta som hänt spelet. Varje match det finns ubåtar med så sitter alla BB:s och campar i bakre linjen eller så dör de snabbt om de kommer för nära ubåtarna. Hela implementeringen är så sinnessjukt korkad så jag skulle kunna skriva spaltmeter om det men kan ju bara kortfattat säga att hela idén med en klass supersnabba, manövrerbara, osynliga båtar med målsökande torpeder som kan se en utan att man vet om det är bara för mycket. Vissa båtar saknar dessutom helt ASW-vapen för att kunna skada ubåtar under ytan.

Sen finns det är gäng irriterande buggar som WG inte kan/vill ta tag i varav den värsta är kamera-rework buggarna som orsakar problem med siktet. Det gör att du inte låser på målet eller egentligen siktar någon annanstans än vad som visas på skärmen. Oftast händer detta när du skjuter över öar och skotten går mycket längre eller kortare än där du faktiskt siktat. Oerhört frustrerande att ha att göra med utöver den slumpfaktor som alltid finns varje gång man skjuter.

Jag lade en del pengar på premium innan CV-rework för att stödja spelet då jag tyckte det var värt det men har inte lagt en krona de senaste fyra åren i protest mot riktningen spelet tagit sedan dess.

Roligt att du kör Kansas, det är en av mina favoritbåtar också. Får man en tier 8 match utan CV och ubåtar i den så är den fantastiskt kul att spela. Kan varmt rekommendera Vermont på tier 10 som spelas väldigt likt Kansas med en av spelets mäktigaste bredsidor.

Tack för utförlig beskrivning av problemen! Buggarna med siktet är inget jag märkt av ännu, men det beror nog på att jag helt enkelt inte är observant nog

Gällande ubåtar och hangarfartyg, så håller jag med dig. Ubåtarna är riktigt störande, speciellt de målsökande torpederna. Måste varit en firmafest av rang som spårat ur när de kom på den idén Tyvärr verkar det vara tillräckligt många som gillar köra ubåtar och hangarfartyg, så risken är överhängande att vi får stå ut med eländet.

Jag har ingenting emot vare sig ubåtar eller hangarfartyg, men precis som du säger, så är de idag alldeles för bra. Får hoppas att WG gör en rejäl justering, men det verkar inte speciellt troligt.

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"