Hör datorljud via micutgång

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Hör datorljud via micutgång

Hej!

Råkade nyligen stoppa in hörlurskontakten i micutgången och hörde då musiken som spelades på datorn. Har sedan innan får klagomål från personer jag skypeade med att de hörde allt som jag hörde, men det fick inga klagomål i teamspeak. Så jag brydde mig inte särsklit mycket.
Använde mig av HyperX Cloud V1 kopplade till realtek ljudkort. Microphone boost är satt till +0 dB. Vart ligger felet ?

MVH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Mufasa133:

Hej!

Råkade nyligen stoppa in hörlurskontakten i micutgången och hörde då musiken som spelades på datorn. Har sedan innan får klagomål från personer jag skypeade med att de hörde allt som jag hörde, men det fick inga klagomål i teamspeak. Så jag brydde mig inte särsklit mycket.
Använde mig av HyperX Cloud V1 kopplade till realtek ljudkort. Microphone boost är satt till +0 dB. Vart ligger felet ?

MVH

Vilket kort? Kollat drivrutinerna?

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av freddyfresh:

Vilket kort? Kollat drivrutinerna?

Kortet är ett MS-7360, drivisarna är deras senaste (Audio Version 6.0.1.7464, nedladdade från deras MSIs sida)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Realtek är så jevla kasst. Ville bara säga det
I framtiden om du byter burk försök få tag på mobo utan realtek

AMD 760k @ 4.7GHz, NB @ 2200MHz | Asus 760 | Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI | 2x4GB 1866MHz Gskill | Silverstone SFX ST45SF 450W

Intel i5-4670k @ stock | MSI 680 | Gigabyte G1.Sniper Z87 | 2x4GB 2400MHz Gskill | Corsair TX850 850W