Hör datorljud via micutgång

Permalänk

Hör datorljud via micutgång

Hej!

Råkade nyligen stoppa in hörlurskontakten i micutgången och hörde då musiken som spelades på datorn. Har sedan innan får klagomål från personer jag skypeade med att de hörde allt som jag hörde, men det fick inga klagomål i teamspeak. Så jag brydde mig inte särsklit mycket.
Använde mig av HyperX Cloud V1 kopplade till realtek ljudkort. Microphone boost är satt till +0 dB. Vart ligger felet ?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mufasa133:

Hej!

Råkade nyligen stoppa in hörlurskontakten i micutgången och hörde då musiken som spelades på datorn. Har sedan innan får klagomål från personer jag skypeade med att de hörde allt som jag hörde, men det fick inga klagomål i teamspeak. Så jag brydde mig inte särsklit mycket.
Använde mig av HyperX Cloud V1 kopplade till realtek ljudkort. Microphone boost är satt till +0 dB. Vart ligger felet ?

MVH

Vilket kort? Kollat drivrutinerna?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Vilket kort? Kollat drivrutinerna?

Kortet är ett MS-7360, drivisarna är deras senaste (Audio Version 6.0.1.7464, nedladdade från deras MSIs sida)

Permalänk
Medlem

Realtek är så jevla kasst. Ville bara säga det
I framtiden om du byter burk försök få tag på mobo utan realtek

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync