hur får man java att köra på båda processor kärnorna??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

hur får man java att köra på båda processor kärnorna??

Hej! Jag spelar minecraft feed the beast och mitt problem är att det laggar när ny värld laddas på grund av att java bara kör på en av mina två processorkärnor! Finns där nåt sätt att få java att köra på alla processorkärnor?
Finns det nåt kommando, program eller annat sätt att få java att köra på båda min kärnor?
Supertacksam för svar!
/dennis55

Stationär: Asus Maximus vII Gene, Intel G3258 @4.4Ghz, Nvidia Geforce 9800GTX+ (mitt 550 ti e de nåt fel på), Corsair Pro Series Gold AX650, Corsair vengance LPX @2400Mhz OC total 8Gb, Windows 7 Ultimate Edition

Laptop: Dell Precision M65 4Gb ram, Intel core duo T2300E, Nvidia Quadro FX350M, Windows Vista Ultimate Edition SP2 (ja, jag e ett Windows Vista diehard) Windows Vista funkar jättebra :) Jag har nt hafft ett enda problem med det :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2010

Minecraft är single trådat så tyvärr får du leva med det

bara så du vet så är du långt ifrån ensam om att vilja kunna köra minecraft multitrådat.

¤ Myllox ¤

# NZXT H440 # Corsair RM 650 # Windows 10 Ent. 64bit # i5 4690K @ 4.6 #
# Asus Z97 Pro Gamer # 16GB HyperX Savage 2133Mhz # 850 EVO 250GB #
# Asus GTX970 @ 1504/8002 # BenQ XL2430T # Passmark: 5076 #

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av OmegaCyrus:

bara så du vet så är du långt ifrån ensam om att vilja kunna köra minecraft multitrådat.

kan man modifiera nånstans i minecraft för att få det att bli multitrådat? Eller går inte det alls?

Stationär: Asus Maximus vII Gene, Intel G3258 @4.4Ghz, Nvidia Geforce 9800GTX+ (mitt 550 ti e de nåt fel på), Corsair Pro Series Gold AX650, Corsair vengance LPX @2400Mhz OC total 8Gb, Windows 7 Ultimate Edition

Laptop: Dell Precision M65 4Gb ram, Intel core duo T2300E, Nvidia Quadro FX350M, Windows Vista Ultimate Edition SP2 (ja, jag e ett Windows Vista diehard) Windows Vista funkar jättebra :) Jag har nt hafft ett enda problem med det :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av OmegaCyrus:

Minecraft är flertrådat.

T.ex.
https://mojang.com/2014/08/minecraft-1-8-pre-release-the-bountiful-update/

Skickades från m.sweclockers.com