Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Hur fungerar den här? Hur pass simpelt är det att släcka en servicelampa med denna?

Jättesimpelt bara att installera mottagaren och appen i telefonen

Permalänk
Avstängd

http://www.brc.se/bilstereo/pioneer/pioneer-fh-x720bt-bilster...

Montera en sån här i min V70.-02:a för en vecka sedan.
Står så här i Haynes servicebok.
1.Om du ska montera ny stereo måste den gamla återställas.
2.Håll enheten i samma läge som den var monterad.
3.Slå på tändningen koppla bort den gröna kontakten i 5 sekunder.
4.Återslut enheten som nu har återställts.
5.Vänta tills det ej hörs fler ljud från enheten.
6.Koppla sen loss den.
Jag gjorde så och fick inga felmeddelande från airbag mm.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

http://www.brc.se/bilstereo/pioneer/pioneer-fh-x720bt-bilster...

Montera en sån här i min V70.-02:a för en vecka sedan.
Står så här i Haynes servicebok.
1.Om du ska montera ny stereo måste den gamla återställas.
2.Håll enheten i samma läge som den var monterad.
3.Slå på tändningen koppla bort den gröna kontakten i 5 sekunder.
4.Återslut enheten som nu har återställts.
5.Vänta tills det ej hörs fler ljud från enheten.
6.Koppla sen loss den.
Jag gjorde så och fick inga felmeddelande från airbag mm.

Det är ju lite sent nu eftersom han redan gjort installationen så det är nog bara att släcka service lampan...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimjans:

Det är ju lite sent nu eftersom han redan gjort installationen så det är nog bara att släcka service lampan...

Ja jag vet.Men har för mig att man heller ej få dra ut ac kontakten för att slippa felkoder.Det va bättre och lättare förr i tiden.;)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miindz:

Hur fungerar den här? Hur pass simpelt är det att släcka en servicelampa med denna?

Du kan inte släcka Volvo's servicelampa med ELM327. Däremot kan du läsa av felkoder men den, finns att köpa på Aliexpress för $5 istället för 300kr här hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hehe_1:

Du kan inte släcka Volvo's servicelampa med ELM327. Däremot kan du läsa av felkoder men den, finns att köpa på Aliexpress för $5 istället för 300kr här hemma.

I produktbeskrivningen står det att den kan släcka servicelampor. Har du egen erfarenhet av att detta rättare sagt inte går?

Permalänk
Medlem

Jag bytte stereon på min S60 2003 2.5T ist för att köpa adaptern pga att 603 inte ger ett speciellt bra ljud.

Jag köpte mig en JVC 2din stereo för 1000:- med usb,aux osv, renare ljud, mer bas och mycket mer inställningar.

Man tror nog inte att det ska skilja något men det gör det, volvos gamla 603 är inte någon höjdare.

Jag glömde själv koppla ur batteriet trots att jag jobbat med fordon i 16år
Så Airbag lampan lyste, har ett flertal felkods släckare men airbag är sällan med, köpte mig BSRs system så jag fick en chippning, kan läsa o släcka alla koder osv.

Billigast är bara att åka in till en verkstad, dom flesta tar mellan 3-500:- för det.

Skrivet av jimjans:

Köp en sådan här så kan du släcka själv i stället http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/verktyg/matin...

Nej du kan inte släcka Airbag med den eller dom flesta andra vanliga felkods läsare för privat personer.

Dom flesta klarar av att läsa koder för motor,abs m.m och släcka service lampan, Airbag går ej att släcka då man inte kommer in i det systemet alls pga säkerhet.
Du behöver Volvos egna system eller tex BSRs system, Meko m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M89:

Har liknande NAVI i min Passat väldigt nöjd dock är detta till V70 vet inte om den passar till XC70. Söker man på google borde det finnas till xc70 också.

Volvo V70 Android 4.4.2 Car DVD GPS

Så här ser den ut när den sitter i.

Passar den till xc90 med?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Så här ser den ut när den sitter i.

http://g01.s.alicdn.com/kf/HTB1A.lCFVXXXXXdXVXXq6xXFXXXf/2022...

Passar den till xc90 med?

Där finns ju varken AUX- eller USB-ingång. Går fetbort för mig direkt. Sorry!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miindz:

I produktbeskrivningen står det att den kan släcka servicelampor. Har du egen erfarenhet av att detta rättare sagt inte går?

Ja, jag har både ELM327 och en V70. Du kan googla runt så får du samma svar som mig från bl.a jagrullar.se. Du kan läsa av felkoder mm och kolla annat, men inte släcka lampan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Sitter inte de på baksidan av stereon på den modellen?

Nej, finns bara 2 lediga ingångar och den ena var för att ansluta en CD-växlare, den andra vet jag inte vad den är till. Varken USB eller Aux där bak.

Inte fått något svar från tillverkaren ännu angående detta. Hoppas det kommer imorgon. Det är skit då även min CD-spelare knasade sig vid installationen och ger numera ifrån sig ett relativt lågmält men konstant pip, dock försvinner detta om man drar upp volymen lite.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget svar från leverantören angående mitt problem.

Hur länge är det acceptabelt att vänta? Enheten är obrukbar i sitt nuvarande skick och jag vill såklart antingen hitta en lösning på det eller lämna tillbaka den snarast.

Permalänk
Medlem

Skicka ett till mail eller ring, kan ju alltid bli tokigt och hamna fel.
jag tycker man ska ha svar senast inom 24tim, så arbetar vi
har du testat med annan telefon om du uplevde ljudet lågt,
laddar du telefonen samtidigt det kan ge störningar

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk

Har du samma problem även om adaptern inte är ansluten? Om felet kvarstår även om den inte är ansluten så tog något skada av att du fippla runt med batteriet fortfarande anslutet. Hur har du dragit auxkabeln? Har du klämt den så att du fått en skada på den så kan det också vara en felorsak

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Har du samma problem även om adaptern inte är ansluten? Om felet kvarstår även om den inte är ansluten så tog något skada av att du fippla runt med batteriet fortfarande anslutet. Hur har du dragit auxkabeln? Har du klämt den så att du fått en skada på den så kan det också vara en felorsak

Skickades från m.sweclockers.com

Batteriet var fortfarande anslutet men radion var strömlös när jag kopplade in adaptern i den, alltså borde inget ha kunnat ta skada.

Ska ner o fippla lite med detta nu hade jag tänkt. Ska koppla ur batteriet den här gången men det blir ett jäkla springande fram o tillbaka för att testa o se om det fungerar eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.nyberg:

Skicka ett till mail eller ring, kan ju alltid bli tokigt och hamna fel.
jag tycker man ska ha svar senast inom 24tim, så arbetar vi
har du testat med annan telefon om du uplevde ljudet lågt,
laddar du telefonen samtidigt det kan ge störningar

Har "mailat" dem två gånger. De har bara en väg för kontakt med dem och det är att skriva in i ett jädrans formulär på deras hemsida. Riktigt dåligt. Har gått exakt en vecka sedan nu sedan jag skickade första gången, fyra dagar sedan andra mailet.

Skiter de i mitt problem tror ni?

Edit: Var nyss nere och pillade med stereon som en galning. Försökte alla kopplingar (vilket inte är så många) men det blev samma problem. Jag har nu mer eller mindre bestämt mig för att returnera den här produkten och införskaffa någon slags dubbel-din istället. Hur returnerar jag en produkt om återförsäljaren väljer att inte svara på min kontakt? 14 dagars ångerrätt och det har nu gått ca 10.

Förslag på bra dubbel-din? Med/utan touch?

Permalänk
Medlem

Fick min nya stereo igår och den fungerar utmärkt!

Det blev en från Bluepower med inbyggd navigator. Trevlig pjäs.

Fick ett svar från volvoaux i tisdags förra veckan, de bad mig returnera till deras address.
Jag har fortfarande inte skickat iväg produkten och gav de en följdfråga. Har fortfarande inte fått svar.

Ångerrätten har löpt ut nu.

Är det rimligt för ett företag att ta 10 dagar på sig att svara på en enkel fråga?

Tack.