Vad är det här för ingångar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Vad är det här för ingångar?

Hej,
Köpte datorn begagnad för ett par år sedan och har aldrig förstått vad dessa (http://imgur.com/r8vsVx1) kontakter är till för...

Är det någon med lite bättre koll på ljud än jag som kan berätta för mig vad det är och om man kan koppla in ett vanligt 3.5mm headset där i på något sätt? Tack på förhand! (Flytta gärna om jag är i fel forumsdel!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009

6.3mm in och utgång. Du måste ha en 3.5->6.3 mm adapter, då kan du koppla in och lyssna med det ljudkortet.

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Okt 2010

Det där ser ut som baksidan på ett Asus Xonar Essence STX. I sådanda fall så är det ett riktigt bra ljudkort!

Något jag tycker att du ska börja använda.

Mvh
Mattias

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013

Du kan också skaffa en RCA till 3.5 mm adapter om du vill det (:

AMD FX-8350|Sapphire R9 280|Obsidian 800D|Argon AR01

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Mayth:

Det där ser ut som baksidan på ett Asus Xonar Essence STX. I sådanda fall så är det ett riktigt bra ljudkort!

Något jag tycker att du ska börja använda.

Mvh
Mattias

Skrivet av netbuddy:

6.3mm in och utgång. Du måste ha en 3.5->6.3 mm adapter, då kan du koppla in och lyssna med det ljudkortet.

Tack för svaren båda två!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av utsatt_unge496:

Du kan också skaffa en RCA till 3.5 mm adapter om du vill det (:

Tack för svar! Skulle det vara bättre än en 3.5->6.3 mm adapter? Har verkligen noll koll när det gäller sånt här :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Benjamin96:

Tack för svar! Skulle det vara bättre än en 3.5->6.3 mm adapter? Har verkligen noll koll när det gäller sånt här :/

Ja. Hörlursförstärkaren i ljudkortet går till "telepluggarna" så använd inte RCA till hörlurarna nej.

När något upprepas ofta så uppfattas det som sanning...
Det hör man ofta...
hmm...
Här är en fördjupning sett från ett lite annat håll https://youtu.be/cebFWOlx848
Läs också boken Thinking, Fast and Slow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Benjamin96:

Det är mycket lättare och smidigare med 6.3 till 3.5 adapter också

AMD FX-8350|Sapphire R9 280|Obsidian 800D|Argon AR01